DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Hírösszefoglaló

Colapinto, Hamilton, Russell: a nap F1-es hírei

Dübörög a nyári szünet, de egy csokorba gyűjtöttük a csütörtöki nap érdekességeit, információit, megszólalásait.

 

Pirelli: Nem a gumik miatt bukott Colapinto

Ők viszont értékes kilométereket veszítettek az Alpine balesete miatt, de így is véglegesítették a 2026-os abroncsok szerkezetét: így zajlott négy csapat részvételével a hungaroringi gumiteszt. Mario Isola értékelése:

f1-colapinto-alpine



„Két hasznos napot teljesítettünk, és fejlődést értünk el a jövő évi keverékek fejlesztésével, miközben ráfordultunk velük a célegyenesre. A Hungaroring igénybe veszi az abroncsokat a sok lassú kanyarja és amiatt, amilyen energia éri a gumikat az egyébként rövid kör során. Ezért kihívás itt tesztelni a gumikat, különösen a 2026-os skála közepén lévő keverékeket – amely az ideihez hasonlóan a C1-től a C6-ig fog terjedni.”

 

„Tsunoda a legrosszabb Verstappen csapattársai közül” – Villeneuve

Kemény kritikát fogalmazott meg mindenekelőtt Yuki Tsunodával, de igazából Max Verstappen korábbi csapattársaival kapcsolatban Jacques Villeneuve.

„Tsunoda valószínűleg a legrosszabb mind közül” – nyilatkozta Villeneuve Tsunodáról a Vision4Sportnak.” Sokan mondják, hogy igazságtalan, mert Maxnak készítették az autót. De lehet, hogy Max az egyetlen, aki igazából jó visszajelzést ad a csapatnak. Úgyhogy igen, így fejlesztik az autót, és egyre jobb és jobb lesz számára. Nem akarják megnehezíteni a második számú versenyző dolgát. Az a helyzet, hogy nincsenek sokan olyanok, mint Max.”

„Ha visszatekintünk, régen volt néhány jó pilóta, meg néhány átlagos. Ma viszont már néhány helyett sok jó versenyző van. De nincsenek igazán kivételes pilóták már. Max tényleg kiemelkedik, szóval nehéz bárkit mellé tenni, mert egymás ellen harcolva mindegyikük nagyszerűnek tűnik, amíg meg nem érkezik valaki olyan, mint Max, és azt gondoljuk ’oké, talán mégsem mind elég jók’. Szóval az lesz a tény, hogy az összes pilóta, akit eddig Max mellé rakta párba, mind átlagosak voltak?” – fogalmazott a kanadai expilóta.

 

Russell nem fog aláírni a nyári szünetben

Egyik fél oldaláról sincs sietség, majd leülnek, amikor megfelelő lesz az idő – fogalmazott George Russell annak kapcsán, hogy mikor várható, hogy végre aláírja új szerződését a Mercedes F1-es alakulatával.

„Nincs semmi, ami miatt aggódnom kellene” – nyilatkozta a hungaroringi futam után a Sky Sports F1 kameráinak Russell. „És semmi nem fog történni a nyári szünetben sem, mivel hogy őszinte legyek, csak szeretnék pihenni és feltöltődni, aztán pedig erősebben visszatérni a szezon második felére. De egyik oldalról sincs most sietség, szóval majd megtörténik, amikor megtörténik.”

Az idén egy futamot nyerő és a vb-összetettben a negyedik helyen álló pilóta hozzátette, hogy a megfelelő feltételekkel akar aláírni a megfelelő időben: „27 éves vagyok, ez a negyedik évem a csapatnál. A következő lesz az ötödik. Együtt akarjuk építeni ezt a kapcsolatot, de ennek megfelelőnek kell lennie, és nem akarom siettetni. Vártam 12 hónapot, nem fogom két hét alatt lezavarni. Úgyhogy leülünk, amikor megfelelő az idő erre.”

 

Toto Wolff szerint Russell jobb volt Hamiltonnál 2024-ben

„Amikor George-ra nézek, látom, hogy milyen fejlődésen ment keresztül, mióta csatlakozott a Formula–1-hez, a Williams gyors srácaként, majd a Mercedeshez került, egyértelműen a legnagyobbak között, Lewis Hamilton mellett” – mondta Wolff.

„Már tavaly láthattuk, hogy milyen erős lett a nyers tempója – az eredmények tekintetében ő volt a jobb pilóta. Most, hogy Lewis a Ferrarihoz igazolt, ő vette át a vezető pilóta szerepét, és ez teljesen természetesen történt, és be is váltja a hozzá fűzött reményeket.”

 

Hamilton: A Ferrarinál minden adott!

A hétszeres F1-es világbajnok szerint csak össze kell gyúrni a hozzávalókat Maranellóban, ezen dolgozik Fred Vasseurrel és a csapattal.

„Szerencsém volt, hogy a múltban nagyszerű csapatokkal nyertem. A Mercedesnél és a McLarennél is hihetetlen volt. De az álmom, hogy a Ferrarival nyerjek bajnokságot. A Ferrarinak megvan minden hozzávalója a győzelemhez, csak össze kell állítani őket. Ezt próbálom megtenni a kulisszák mögött Fred Vasseurrel és a csapattal.”

 

Új egynapos jegyeket mutatott be a Las Vegas-i Nagydíj

Az új egynapos versenyjegyek ára 140 dollártól kezdődik, beleértve az adókat és díjakat, és magukban foglalják az élő szórakoztató programokhoz való hozzáférést, interaktív rajongói programokat, étel- és italvásárlási lehetőségeket és még sok mást. 

A Caesars Palace Viewing Experience egynapos jegyei, amelyek zártláncú közvetítést és hozzáférést biztosítanak a pálya mentén található interaktív rajongói zónához, 125 dollártól lesznek kaphatók, adókkal és díjakkal együtt. A szombati tribünjegyek 760 dollártól lesznek kaphatók, adókkal és díjakkal együtt.”

 

Naptár, program: így folytatódik az F1 szezonja

Elérkeztünk az F1 nagy nyári szünetig, a Magyar Nagydíjjal lezárult a bajnokság első szakasza, sőt túl vagyunk a szezon nagyobbik részén – érdemes megnézni, hogy mi vár ránk az augusztusi pihenőt követően.

A program ezen a linken található!

 

Újonc F2-es bajnok lehet – de hol vannak az akadémiák?

Újoncként vezeti az F2 bajnokságát Leonardo Fornaroli – a pilóta tehetsége látszólag megvan ahhoz, hogy eljusson az F1-ig, ehhez azonban egy akadémia támogatása is kéne – erről is beszélt a Formula.hu-nak adott interjújában.

A beszélgetés itt olvasható!

 

Két fiatalt jelentett be a Ferrari akadémiája

„A Scuderia Ferrari Driver Academy örömmel jelenti be, hogy két újabb fiatal csatlakozik a Scuderia Ferrari fiatal pilóták programjához. Ők Alba Larsen Dániából (2008-as születésű), született 2008-ban, és az olasz Niccolò Maccagnani (2010)” – szól a közlemény.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: