Elérkeztünk az F1 nagy nyári szünetig, a Magyar Nagydíjjal lezárult a bajnokság első szakasza, sőt túl vagyunk a szezon nagyobbik részén – érdemes megnézni, hogy mi vár ránk az augusztusi pihenőt követően.
A mezőny a hónap utolsó napjaiban, augusztus 29–31-én tér majd vissza, Zandvoort és a Holland Nagydíj lesz majd a helyszín: hagyományos európai, klasszikus menetrend a szűk, kanyargós pályán, kíváncsian várhatjuk, hogy ki milyen formában érkezik meg.
Ezt rögtön a következő hétvégén kíséri az Olasz Nagydíj: idén is Monza lesz az európai szezonzáró, szeptember 5–7-én látogat el az F1 a sportág egyik szentélyébe – szintén klasszikus időbeosztás szerint zajlik majd a program.

Az európai dupla után jön egy üres hétvége, majd Baku és az Azerbajdzsáni Nagydíj szeptember 19–21-én egy különálló hétvégén.
Egy újabb üres hét, majd október 3–5-én már Szingapúr szerepel a menetrendben, ezzel belekezdve az őszi távoli futamok sorozatába.
Szingapúr után lesz még egy üres hétvége, aztán az amerikai dupla következik: október 17–19-én jön Austin és az USA Nagydíj, ráadásul sprinthétvégés lebonyolítással, majd back-to-back, október 24–26-án megrendezik a Mexikóvárosi Nagydíjat is.
A tavalyi amerikai triplát most szétbontották, ugyanis Interlagos nem azonnal, hanem egy hét szünet után következik, már november 7–9-én látogat az F1 Brazíliába, ahol szintén sprintes hétvégét rendeznek.
Itt jön még egy utolsó mély lélegzetvétel, a következő hétvége üres, aztán a szezont egy elképesztően fárasztó triple headerrel zárjuk: november 20–22-e Las Vegas (természetesen megint szombati nagydíjjal), 28–30-án a világ túlsó végén Katar az idény utolsó sprinthétvégéjével, majd végül december 5–7-én szokás szerint Abu Dhabi az utolsó helyszín.
Vagyis a nyári szünet után lesz még tíz F1-es hétvége, egy hétnél hosszabb szünet egyszer sem lesz, már csak két futamot látunk Európában, négyet Amerikában, négyet pedig Ázsiában rendeznek, lesz két dupla és egy tripla forduló egészen decemberig!