Christian Horner távozik a Red Bulltól
Idén sem maradunk földcsuszamlás-jellegű változás nélkül az F1-ben, ugyanis a Red Bull bejelentette: Christian Horner két évtized után távozik a Red Bull Racing csapatfőnöki posztjáról és az energiaitalos kontingens kötelékéből is. A fejleményt a mai napon, sajtóközlemény formájában tudatták a nyilvánossággal, hozzátéve, hogy azonnali hatállyal felmentik a feladatai alól.
Horner helyét Laurent Mekies veszi át, aki a Racing Bulls bokszfaláról ül át a Red Bullhoz, az ő pozícióját pedig Alan Permane foglalja el átmenetileg.
Helyzetelemzés: Ez lehet Horner távozásának valódi oka
Két évtized után elválnak Christian Horner és a Red Bull Racing útjai – a Formula.hu elmagyarázza, hogy mi áll a váratlan, de meglepőnek mégsem mondható lépés hátterében.
Mészáros Sándor cikke itt olvasható!
Podcast: Miért távozik Horner?
Milyen út vezetett Horner menesztéséhez, mi adta meg a végső lökést a radikális lépéshez? Hol folytathatja a korábbi sikergyáros brit? Mit jelent a változás Max Verstappenre nézve? Mennyire lesz nehéz dolga a Hornert felváltó Laurent Mekies-nek, mire lesz képes Alan Permane a Racing Bulls csapatfőnökeként?
A legforróbb témával kapcsolatos súlyos kérdések, érdekes válaszok, máshol nem hallható és olvasható exkluzív háttérinformációkkal - Gellérfi Gergőtől, Gobodics Tamástól és Mészáros Sándortól.
Verstappen is búcsúzott
Röviden köszönt el Christian Hornertől a Red Bull négyszeres világbajnok címvédő pilótája, Max Verstappen:
„Az első futamgyőzelmemtől kezdve a négy világbajnoki címig hihetetlen sikereket értünk el együtt. Emlékezetes versenyeket nyertünk és számtalan rekordot döntöttünk meg. Köszönök mindent, Christian!” – írta közösségi oldalán Verstappen.
„Sokkolt a döntés” – Christian Horner búcsúszavai
Christian Horner a Red Bullnál eltöltött több mint húsz év után érzelmes beszédben búcsúzott el a Milton Keynes-i gyárban összegyűlt kollégáktól. A Sky Sports birtokába került videó tanúsága szerint Horner megrendülten, de méltósággal köszönt el a Red Bull Racing dolgozóitól – attól a csapattól, amely a modern F1 egyik legsikeresebb alakulatává vált regnálása idején.
Mekies és Permane lehetősége
„Abszolút megtiszteltetés volt az utóbbi másfél évben Peterrel együtt vezetni a csapatot” – fogalmazott Mekies a Racing Bulls közleményében. „Csodálatos kaland volt hozzájárulni a Racing Bulls születéséhez az összes tehetséges emberünkkel együtt. Hihetetlen az egész csapat szellemisége, és erősen hiszem, hogy ez csak a kezdet.”
Mekies tehát ezzel mindössze a második csapatfőnöke lesz a Red Bullnak az alakulat F1-es fennállása során.
Az energiaitalosok második csapata azt is közölte, hogy az átigazoló Mekies helyét az eddig versenyigazgatói pozíciót betöltő Alan Permane veszi át csapatfőnökként. „Alan a tökéletes ember arra, hogy most ezt átvegye és folytassa az utunkat. Kívül-belül ismeri a csapatot, és mindig is fontos pillére volt a korai sikereinknek” – mondta kollégájáról Mekies.
A korábban hosszú évekig a Renault-nál vezető versenymérnökként és sportigazgatóként is dolgozó Permane így nyilatkozott:
„Nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy felvehetem a csapatfőnöki posztot, és szeretnék köszönetet mondani Olivernek és Helmutnak [Mintzlaff és Marko] a belém vetett bizalomért. Alig várom, hogy Peterrel közösen folytathassuk azt a jó munkát, amelyet ő és Laurent végzett a csapat előreviteléért. Ez egy új kihívás számomra, de tudom, hogy mindenki támogatására számíthatok.”
Ecclestone: Horner valami durvát tehetett...
Miután kifejezte szomorúságát Horner távozása miatt, a RacingNews365-nek nyilatkozva Ecclestone azt mondta:

„Véleményem szerint valami nagyon komoly dologról lehet szó. Beszéltem vele hétfőn és nem tudott róla. Nos, lehet, hogy tudta, de nekem nem mondta el. Ez egy normális beszélgetés volt. Maxról beszélgettünk. Semmi köze ehhez, különben elmondta volna nekem."
„Az azonnali hatállyal valót nem értem. Miért kérték volna, hogy azonnali hatállyal távozzon? Ez olyan, mintha megölt volna valakit. Meg lehet érteni, ha valakit ki akarsz rúgni, akkor előtte elbeszélgetsz vele, és valami olyasmit mondasz, hogy ’Megállapodtunk, hogy elválunk’, vagy valami ilyesmi. De ha azt mondja, hogy ’azonnali hatállyal ki vagy rúgva’, akkor valami nagyon drasztikus dolgot kellett tennie, hogy ez megtörténjen. Tegyük fel, hogy elégedetlenek voltak az eredményekkel, amit meg tudok érteni, ez egy dolog, de hogy azonnal kirúgják, az egészen más dolog.”
Marko: Max még nyerhet, de a vb-nek vége
Véget ért számukra a 2025-ös F1-es világbajnokság, a címért zajló csata már csak a McLaren párosa között zajlik – jelentette ki Helmut Marko a Brit Nagydíjat követően, bár azt nem zárta ki, hogy Max Verstappen akár a soron következő spái futamon nyerni tudjon.
De vajon elképzelhető-e, hogy mindezek után Verstappen a Belga Nagydíjon győzelemmel vágjon vissza? „Lehetséges – amennyiben a készülő fejlesztéseinknek lesz hatása. A hőmérsékletek és a kanyarkarakterisztikák szintén kedvezhetnek nekünk.”
Amikor pedig a nem sokkal esedékes hazai futamról és ottani esetleges Verstappen-sikerről kérdezték, Marko kijelentette, hogy számukra már elúszott a cím: „Igen, de a világbajnokságnak akkor is vége. Most már csak Norris és Piastri között zajlik a harc, Norris pedig bámulatos visszazárkózást produkált két szenzációs versennyel.”
Kiderült, mivel küzd idén a Ferrari?
Elképzelhető, hogy a kormányszervo okozza a Ferrari rejtélyes problémáját, amely bizonyos pályákon és elsődlegesen az időmérőkön hátráltatja a vörösöket a 2025-ös F1-es szezonban – írja értesülései alapján a Motorsport.com szaklap.
Az elméletet alátámaszthatja, hogy különösen akkor okoz nehézséget, ha a rendszer nem az igazi, amikor egy időmérős gyorskörön a határokat feszegetik, főleg a nagy oldalirányú G-erőkkel járó gyors kanyarokban. Ahogy azt is magyarázhatja mindez, miért csak bizonyos típusú pályákon jelentkezik ez, mint például Silverstone.
MotoGP, WEC, FE, IndyCar: a hétvége menetrendje
A Sachsenringen a MotoGP, Interlagosban a WEC, duplázik a Formula-E és az IndyCar, Doningtonban a Superbike: mutatjuk a hétvége programját és tv-közvetítéseit.
Csaknem három hónap után újra MotoGP-motoron Martin – Brnóban vissza is térhet
Közel három hónappal a Katari Nagydíjon elszenvedett balesete után szerdán újra MotoGP-motorra ülhetett Jorge Martin. A regnáló világbajnok a lusaili bukása során számos bordatörést szenvedett és légmell is kialakult nála, így a hazatérése is hetekbe került. Az utóbbi időben azonban jól haladt a rehabilitációja, a múlt héten már motorra is pattant, szerdán pedig Misanóban egy privát teszten – amelyre épp a csapata által kezdeményezett és kiharcolt új szabály ad lehetőséget a sérülésből visszatérő versenyzők számára – vezethette az Aprilia RS-GP-t is.
„Remekül éreztem magam. Nagyszerű munkát végeztünk az elejétől, egyre többet a nap folyamán. Szóval rendkívül örülök és készen állok arra, ami jön. A terv az, hogy Brnóban visszatérek. Remélem, minden jól megy a héten, megfelelő körülmények között edzhetek, és bízom benne, hogy találkozunk Brnóban” – fogalmazott a tesztnap végén Martin, aki tehát a jövő hétvégi Cseh Nagydíjon (amely a nyári szünet előtti utolsó forduló lesz) térhet vissza, amennyiben megfelel az orvosi vizsgálatokon.
Formula Shakedown: Marczyk vs. Mabellini az Eb-címért? – Csomós Mixi
A római ERC-futam elemzése, érdekességei, Solberg Rally1-es lehetősége, a WRC2 értéke és a világ elferdülése: ezekről beszélgetett a friss Formula Shakedownban Csomós Mixi és Gobodics Tamás.