Sajtó: Komolyra fordultak az egyeztetések Verstappen és a Mercedes között?
A hírek szerint intenzívebbé válhattak az egyeztetések Max Verstappen tábora és a Mercedes között: a Sky Italia konkrétan arról ír, hogy a holland „igent mondott” Toto Wolffék ajánlatára – igaz, az Ezüst Nyilak felsővezetése még nem bólintott rá a négyszeres világbajnok szerződtetésére.
Amit tudni lehet a nap sztorijáról, azt ebben a cikkben gyűjtöttük össze!
Egyből Red Bullban debütál az F1-es Brit Nagydíj péntekjén Lindblad
Azt már Helmut Marko múlt heti nyilatkozata óta tudtuk, hogy a hétvégi F1-es Brit Nagydíjon megejteni bemutatkozását Formula-1-es versenyhétvége keretein belül Arvid Lindblad. Ám akkor még azt sejthettük, hogy valószínűleg a Racing Bulls egyik autóját vezetheti majd a silverstone-i szabadedzésen – elvégre nemrég Imolában az AlphaTauri 2023-as versenygépével körözött. Szerdán azonban kiderült, hogy a 17 éves tehetség egyből a nagycsapatnál kap lehetőséget: Yuki Tsunoda Red Bullját vezetheti majd az egyórás FP1-en, azaz Lindblad Max Verstappen ideiglenes csapattársaként fog bemutatkozni hazai közönsége előtt. Miközben természetesen a Formula-2-es fordulót sem fogja kihagyni.
Krómfestéssel készül a McLaren
Új dizájnt villantott a Brit Nagydíjra a McLaren:


„Elfogult volt” a McLaren a fejlesztésekkel
A McLaren technikai vezetője elmondta, hogy a csapat jobban figyelembe vette Lando Norris visszajelzéseit a fejlesztések megtervezésekor, s megtalálták az autó optimális helyzetét a brit számára.
„Értelemszerűen sokkal több részletet kapunk Landótól a megbeszéléseken. Megértettük, mire van szüksége az autó fejlesztésében, és némelyik fejlesztésünkkel elfogultak voltunk, ahogy erre számítani lehetett” – idézi Houldey szavait a RacingNews365.
„Megpróbálod kitalálni, mire van szüksége a versenyzőknek, és rájuk szabod a fejlesztéseket. Képesek vagyunk olyan apró előrelépéseket tenni bizonyos területeken, amelyek segítettek neki az elmúlt pár futamon, valamint a következő versenyeken is segíteni fognak neki.”
Wolff: Kezd elegem lenni a magyarázkodásomból
A silverstone-i időjárási körülmények kedvezhetnek a Mercedes autójának a Brit Nagydíjon, Toto Wolffot azonban zavarja, hogy még mindig nem tudják, miért csak a hűvösben tudnak gyorsak lenni.
„Hadd nézzem meg az időjárást” – mondta viccesen Wolff, majd mikor megtudta, hogy 19-20 fok körüli hőmérsékletet jósolnak a Brit Nagydíjra, valamint 50 százalék eséllyel záporok is várhatóak, így reagált: „Nyerni fogunk.”
„Ezeknek az autóknak a DNS-e kiszámíthatatlan. Vannak jó pályáink, vannak rossz pályáink, és ezen a világ legintelligensebb mérnökei sem tudnak változtatni. Van néhány pálya, ahol versenyképesek tudunk lenni, Silverstone az egyik közülük. Örülök, mert pulcsit kell hordanom, és az mindig jót jelent az autó teljesítményének szempontjából.”
Az áttörő javulásra egyelőre még vár a német istálló, Wolff pedig kezd belefáradni abba, hogy folyamatosan erről kell beszélnie. „Kezd elegem lenni a saját magyarázkodásomból: tanulunk és jobbak leszünk” – jelentette ki Wolff.
Hamilton: A Ferrari álljon át 2026-ra!
Úgy tűnik, beváltak a Ferrari fejlesztései Spielbergben, az olaszok versenyzői a második legjobb erőnek bizonyultak az Osztrák Nagydíjon a McLaren mögött. A papayáktól még mindig jócskán le vannak maradva, Lewis Hamilton szerint pedig nem is fogják beérni őket, de a soron következő Brit Nagydíjra érkező fejlesztéseikben bízik.
„Teljes egészében a jövő évi autó fejlesztésére kéne fókuszálnunk. Biztos vagyok benne, hogy minden csapat ezt csinálja már. Azt tudom, hogy a Mercedes már biztosan 2026-ra fókuszál. Kulcsfontosságú a motor fejlesztése, valamint az, hogy ki tud a megfelelő filozófiájú felfüggesztéssel előrukkolni. Próbálok együtt dolgozni a mérnökökkel, hogy kijavítsunk néhány problémát ezen az autón, hiszen van pár dolog, amit meg kéne oldanunk” – magyarázta a hétszeres világbajnok.
„Hagyják tenni a dolgát” – Wolff megvédte Vasseurt
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke megvédte a Ferrarit irányító Frederic Vasseurt – az osztrák szerint időt kéne adni az olaszok vezetőjének, akit maga Wolff is szívesen látna a Mercedes élén.
„A Formula-1-ben nem lehet időt vásárolni. Adni kell egy kis időt a vezetésnek, hogy belejöjjön a dolgok irányításába. Ha nem tévedek, Jean Todt 1993-ban csatlakozott a Ferrarihoz. Az első bajnoki címüket 2000-ben nyerték vele. Az nyolc év. Így megy ez” – magyarázta Wolff a Motorsport szaklap kérdésére válaszolva.
„Fred az egyik legjobb menedzser, akit ismerek. Ha nem lennék itt, leigazolnám őt. Szóval nagyon tisztelem. Nagyszerű a személyisége, őszinte, nem politizál és nem hazudik. Tudja, miről beszél.”
„Nem váltak hirtelen idiótákká” – Horner
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kijelentette, hogy a gyengébb teljesítmény ellenére „nem váltak hirtelen idiótákká” szakembereik, ezentúl pedig okosabban kell dolgozniuk.
„Úgy érzem, vannak erősségek és mélység ebben a csapatban, de sajnos nem látjuk azt a teljesítményt, amit szeretnénk. A jelenlegi szabályrendszer végén járunk, és kissé meg van kötve a kezünk a rendelkezésünkre álló eszközök miatt. De az alapvetően ugyanazokból az alapemberekből áll a csapat, akik 18 hónappal ezelőtt egy olyan autót terveztek, amely egy kivételével minden nagydíjat megnyert” – mondta Horner a 2023-as szezonra utalva, szavait a RacingNews365 idézte.
Üzenetben kérte a Stake a McLarent, hogy segítsenek Bortoletónak
Gabriel Bortoleto és Fernando Alonso izgalmas csatáját hozta az Osztrák Nagydíj utolsó köre, amelynek végén a spanyol maga mögött tudta tartani mentoráltját, noha a Stake csapatfőnöke, Jonathan Wheatley mindent megtett annak érdekében, hogy segítse a fiatal brazilt – üzenetben kérte a McLaren vezérét, hogy ne előzzék meg pilótáját az őket lekörözni készülő Lando Norrisszal.
„Írtam egy üzenetet a futam során Zaknek (Brown, a McLaren vezérigazgatója – a szerk.), hogy ne körözzetek le minket, mert úgy gondoltam, úgy jobb esélyünk lett volna Gabival” – mesélte a Channel 4-nek Wheatley, akinek nem jött be a terve, Norris így is lekörözte Bortoletót.
Mi vár ránk az F1-es Brit Nagydíjon?
Jön a 2025-ös F1-es szezon 12. versenyhétvégéje: menetrend, tudnivalók, statisztikák, esélyek, várakozások a silverstone-i futammal kapcsolatban.
F1-től a MotoGP-ig: nyári motorsportdömping hazánkban!
GT Open, S1GP, WRX, WSBK, no meg persze F1 és MotoGP: mozgalmas nyár vár a magyar autó-motorsportos rajongókra, július elejétől augusztus végéig szinte minden hétvégén!
A programot ebben a cikkünkben szedtük össze!
Formula Shakedown: Ogier vs. Tanak a WRC-ben?
Kik emelkednek ki eddig idén a WRC-ben, mivel szenved Rovanpera, mi történik Neuville-lel, nyerhet-e így bajnokságot Evans? Ezekről és a közelgő Róma Raliról beszélt a Formula Shakedownban Vincze Ferenc és Gobodics Tamás.