DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 16. szerda
Hírösszefoglaló

Ütközés a McLarennél és ünneplés a Mercedesnél: a vasárnapi F1-es hírek

A nap legfontosabb hírei, nyilatkozatai, tudnivalói a Formula.hu könnyen fogyasztható összefoglalójában.

 

Russell nyert, a McLarenek ütköztek az F1-es Kanadai Nagydíjon

Rajt-cél győzelmet aratott Kanadában George Russell. A Mercedes versenytempója rendkívül erősnek bizonyult a montreali körülmények között, így Russell sikere egyáltalán nem forgott veszélyben, és ő maga sem hibázott, nem rontott el semmit, így végig kartávolságon kívül tartotta magától az üldözőit.

Mögötte Max Verstappen és az élete első F1-es dobogóját jegyző Andreai Kimi Antonelli fért be a top háromba, míg Oscar Piastri úgy lett negyedik, hogy a hajrában ütközött Lando Norrisszal. A brit vállalta a felelősséget a hibájáért, de nagy árat fizetett érte, mert kiesett és nulla pontot szerzett.

A futam összefoglalója és teljes végeredménye itt található!

 

A Red Bull óvott, de elutasították

Két külön óvást is benyújtott vasárnap este, a Kanadai Nagydíj után a Red Bull: egyrészt kiszámíthatatlan, veszélyes vezetésért panaszolták be George Russellt, aki indokolatlanul fékezett a biztonsági autó mögött, másrészt külön megóvták azt is, hogy véleményük szerint a brit háromszor is tíz autónál nagyobb távolságra szakadt le a safety car mögött.

A stewardok hosszasan vizsgálták az esetet, és végül azt a döntést hozták, hogy elutasítják a Red Bull beadványait: szerintük a biztonsági autó mögött várható az ilyen jellegű fékezés és nem kiszámíthatatlan, éppen ezért ilyen esetben rugalmasak a tíz autónyi távolsággal is, mert tudják, hogy átmenetileg kicsúszhat ebből a fékezés miatt.

 

Az F1-es vb-pontverseny állása a Kanadai Nagydíj után

Nagyot ugrott a távolság a McLaren két vb-aspiráns pilótája között a Formula-1-es Kanadai Nagydíj után, köszönhetően az ütközésüknek és annak, hogy Lando Norris ki is esett: Oscar Piastri 22 pontra ellépett csapattársától. Max Verstappen mindkettejükre, rá pedig a győztes George Russell közelített, míg hátrébb Fernando Alonso és Nico Hülkenberg zárt bő pontterméssel.

A konstruktőröknél a McLaren a gyengébb hétvége ellenére is toronymagasan vezet, a Mercedes viszont a győzelemmel és a kettős dobogóval visszaelőzte a Ferrarit. Hátrébb a Haas előzte meg a Racing Bullst – igaz, pontegyenlőséggel.

A pontverseny állása itt található!

 

„Úgy alakult a hétvége, ahogy elképzeltük” – Russell

Első 2025-ös győzelmét ünnepli Kanadában George Russell és a Mercedes csapata egyaránt. A pole-pozícióból nagy előnyt sosem kialakító, azonban futamot végig kézben tartó brit a leintés után elmondta: a Mercedes jellemzően jobban működik a hűvösben, Kanada pedig egy éve is kedvezett a csapatnak – az akkor elszalasztott győzelmet pótolták idén.

„Kicsit hűvösebb van itt, amit már tavaly láttunk. Ez az autónk erőssége, a hűvösebb körülmény. Meglátjuk a következő versenyeket, de egyelőre ezt élvezzük ki” – világított rá, hogy a megszokottnál alacsonyabb hőmérséklet kedvezett a Mercedesnek. A következő helyszín az Osztrák Nagydíj, Vegas mellett Russell másik tavalyi győzelmének helyszíne.

„Az idő megmondja. Tavaly nyertünk Ausztriában, talán ez egy jó ómen. De egyelőre élvezzük ezt a mostanit, nagy elvárásokkal érkeztünk erre a hétvégére, és úgy alakult, ahogy elképzeltük. Jó nap a mai.”

 

„Stresszes volt” – Antonelli első dobogós helyezését szerezte Kanadában

Első dobogós helyezését szerezte Kimi Antonelli a Kanadai Nagydíjon: a fiatal olasz egy remek rajttal a harmadik helyről startoló Oscar Piastri elé került, a pozíciót pedig tudta tartani. A verseny végén az ausztrál támadásait is sikeresen védte, és a két McLaren összeérése miatt a biztonsági autó mögött futott be a bronzérmes pozícióban. 

„Elképesztően stresszes volt! Persze, nagyon örülök: jól sikerült a rajtom, meg tudtam szerezni a harmadik helyet, és tudtam is tartani. Az utolsó etapon egy kicsit keményebben nyomtam Max mögött, ami miatt lenyírtam a bal első abroncsokat – így a verseny végére szenvedtem. Azonban örülök, hogy meg tudtam szerezni a dobogós helyezést.”

 

„Talán jobban fel fog engedni” – Wolff szerint Antonelli visszatért

A rajtelsőség után a pódiumos helyezés is kipipálásra került az olasz „listáján” – a Mercedes csapatfőnöke szerint kiemelkedő napot teljesítettek, és újonc versenyzője sokat fejlődött.

„Remek napot teljesítettünk. Fantasztikus diadalt aratott George, végig kontrollálta a futamot, Kimi pedig nem tört meg, hiába helyeztek rá nyomást a McLarenek. Sok ideje nem volt győzelmünk vagy két autónk egyszerre a dobogón – felemelő érzés!

Antonelli teljesítményéről, és az előző három futamon látott gyengélkedésről optimistán vélekedett a csapatfőnök: „Mostanában mintha elhagyta volna a szerencséje, de a mai egyértelműen előrelépés volt a részéről. Volt korábban pole-pozíciója, most megvan az első pódium is – most, hogy ezt is kipipálhatta, talán jobban fel fog engedni.”  

 

Verstappen szerint neki most ez volt a maximum

„Ez egy egész jó futam volt, még úgy is, hogy szerintem az első két etapban eléggé szenvedtünk a gumikkal. Elég agresszív stratégiát alkalmaztunk, de szerencsére az utolsó etapban ott tudtunk maradni a második helyen. Igazság szerint kevés üzemanyaggal a tempó is sokkal jobb volt” – értékelt a világbajnok.

„Szerintem egy támadó/védekező futamot futottunk: támadtunk a stratégiával, de nyilván védekeztünk a mögöttünk lévő autókkal szemben. De a végén kijött a lépés, és szerintem számunkra ezen a napon most ez volt a maximum” – tette hozzá.

 

„Ostobaság volt a részemről” – Norris bocsánatot kért Piastritól

Ostobaságnak nevezte saját manőverét Lando Norris a Formula-1-es Kanadai Nagydíjon, aki rögtön a leintést követően elnézést kért a McLarentől és külön Oscar Piastritól is a hajrában történt ütközésért.

f1-norris-mclaren-kanada



„Senki mást nem hibáztathatok, csak magamat, szóval elnézést kérek az egész csapattól és Oscartól, amiért megpróbáltam valamit, ami valószínűleg kicsit túl nagy butaság volt. Örülök, hogy nem tettem tönkre az ő versenyét is. Végső soron bocsánatot kérek a csapattól.”

Arra a felvetésre, hogy a McLarennél már hónapok óta belengették, hogy úgyis elkerülhetetlen lesz a két vb-aspiráns csapattárs ütközése, és most letudhatták végre ezt, Norris így reflektált: „Ez annál ostobább dolog volt. Erre még csak azt sem lehet mondani, hogy ’ilyen a versenyzés’, egyszerűen csak ostobaság volt a részemről.”

 

Piastri: Lando jó srác, balszerencsés incidens történt

Ütközésnek sem nevezi az F1-es Kanadai Nagydíj hajrájában történt balesetet Oscar Piastri, akitől Norris máris bocsánatot kért. Az ausztrál nem érzi kényelmesnek kialakult 22 pontos előnyét.

Piastri nyilatkozata itt olvasható!

 

„Rosszul mérte fel ezt Lando” – Stella

Andrea Stella szerint Lando Norris egyszerűen rosszul mérte fel az Oscar Piastri autójához képesti távolságot az ütközésük előtt, ugyanakkor így is át fogják majd beszélni a történteket, hiszen világosak az alapelvek a McLarennél.

„Az elveink adottak, a pilótáink lesz mit tanulniuk még, és aztán újra mehetünk versenyezni. Ez abszolút egy tévesen megítélt helyzet volt, ami elég sokba került Landónak a bajnokságban. Már a csapatnak is ugyanennyibe került, szóval egyértelműen olyan incidens volt, amelynek nem lett volna szabad megtörténnie.”

 

Norris még büntetést is kapott

Nem elég, hogy a brit kiesett és nullázott, de további öt másodperc (!) büntetést is kapott emiatt. Igen, a kiesett versenyző kapott időbüntetést, ami egyáltalán nem befolyásolt semmit a futam végeredménye, vagy a következő futam kapcsán.

 

Leclerc: A csapat tudja az álláspontom, a pletykák nem befolyásolják a munkánk

Bár a monacói továbbra is csalódott az elszalasztott időmérős lehetőség miatt, a motivációja a helyén van: konzisztens munkával jobb eredményeket érhet el a Ferrari.

A Formula.hu helyszíni jelenlétében így véleményezte Leclerc a rádiózását a váratlanul korai kiállást illetően: „Egyeztettünk a rádión arról, hogy mi lehet a legjobb döntés – sikerült is megbeszélnünk, de a csapat mégis a kétkiállásos taktika mellett döntött. Abban a pillanatban nem értettem egyet vele, azonban nekik több információjuk van a verseny folyamán…”

„Ki fogjuk vizsgálni, hiszen én is biztos voltam abban, amit éreztem és amit magam körül láttam – ami pedig az volt, hogy az egykiállásos stratégia a kedvezőbb. Ettől függetlenül a hétvégénk már az első edzésen elúszott a hibám miatt, illetve a kvalifikáción is a forgalom keresztbe húzta a számításainkat. A taktika nem változtatott volna sokat a végeredményen – a rajtpozíció fontosabb, a potenciál benne volt a versenyünkben.”

 

Lemondott Luca de Meo, a Renault vezére – új kihívásokat keres az autóiparon kívül

A Renault közleménye szerint Luca de Meo öt sikeres év után hozta meg döntését, július 15-ig azonban továbbra is ellátja vezérigazgatói feladatait. Az igazgatótanács – Jean-Dominique Senard elnök vezetésével – már elindította az utódlási folyamatot.

Luca de Meo személyes hangvételű üzenetben indokolta döntését, jelezve: úgy érzi, eljött az idő a váltásra, a Renault pedig készen áll a folytatásra nélküle is.

„Az ember életében eljön az az idő, amikor tudja, hogy a munka befejeződött. A Renault csoportnál kevesebb mint öt év alatt hatalmas kihívásokkal kellett szembenéznünk. Elértük azt, amit sokan lehetetlennek hittek. Ma az eredmények magukért beszélnek: ezek történelmünk legjobb eredményei.”

Érdekesség, hogy Luca de Meo a Spanyol Nagydíj vasárnapján exkluzív interjút adott a Formula.hu-nak – a beszélgetés során semmi nem utalt arra, hogy távozását fontolgatná, épp ellenkezőleg: a szavaiból világosan kirajzolódott, hogy hosszú távra tervezett mind az Alpine F1-es projekt, mind a márkaépítési stratégia szempontjából.

 

Több csapatnál, az F1-nél és az FIA-nál is megfordult veterán lehet az Alpine új csapatmenedzsere

Steve Nielsent nevezheti ki új F1-es csapatmenedzserének az Alpine – számolt be értesülései alapján a Motorsport.com portál. Azok után keres új főnököt az enstone-i alakulat, hogy néhány hete váratlanul, a hivatalos kommunikáció szerint személyes okok miatt távozott a csapatvezetői posztról a tavaly nyár végén kinevezett Oliver Oakes, akinek a pozícióját ideiglenes a vezérigazgatói tanácsadóként visszatért Flavio Briatore tölti be.

 

Kubicáék győztek a sárga Ferrarival Le Mans-ban!

A Robert Kubica, Yifei Ye, Phil Hanson összeállítású #83-as AF Corse Ferrari nyerte meg a 2025-ös Le Mans-i 24 órást, ezzel sorozatban harmadik alkalommal diadalmaskodott az olasz gyártó a legendás egynapos viadalon. A hármas tarolás azonban elmaradt: a Hypercar-mezőny végéről startoló #6-os Porsche lett a második az #51-es gyári Ferrari előtt.

A Le Mans-i 24 órás végeredménye és összefoglalója itt található!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: