DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 23. hétfő
Hírösszefoglaló

Piastri-pole és Ferrari-döbbenet Imolában: a nap F1-es hírei

Az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj szombati napjának hírei a Formula.hu összefoglalójában.

 

Piastri az imolai pole-ban Verstappen előtt

Oscar Piastri rajtolhat az első helyről a vasárnapi imolai F1-es futamon, miután az utolsó körében 34 ezredmásodperccel legyőzte Max Verstappent. A világbajnoki listavezető csapattársa, Lando Norris csak a negyedik helyet szerezte meg, miután George Russell Mercedese is befért elé a közepes gumikat használva.

Az időmérő szenzációja az Aston Martin bravúrja, és a két Williams is jól szerepelt, a két Ferrari és Kimi Antonelli viszont kiesett a Q2-ben. A Q1-ben pedig két nagy balesetet is láthattunk, Yuki Tsunoda és Franco Colapinto is alaposan összetörte az autóját.

A részletes végeredmény és összefoglaló itt olvasható!

 

Piastri: Egy rejtély volt a C6-os lágy gumi

Idei harmadik pole-pozícióját szerezte meg Oscar Piastri az Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén. 

f1-piastri-verstappen-russell-imola



„Remek időmérőnk volt, elég kemény volt a halasztásokkal és a piros zászlókkal. És a gumik is nagyon trükkösek voltak ma. Tegnap mindenki azt gondolta, hogy a C6-os lágyak nem voltak túl rosszak, ma viszont igazi rejtély volt” – mondta Piastri a leintést követően az F1 kamerái előtt.

„A csapat jó munkát végzett, sikerült a megfelelő ablakba helyeznünk az autót. Kipróbáltunk egy pár dolgot ezen a hétvégén, és végül jó helyre kerültünk az időmérőre. A köröm is jó volt, volt vagy négy autó előttem az utolsó kanyarban, ami nem segített, de végül ez is elégnek bizonyult. Nagyon boldog vagyok a munkámmal, amit elvégeztem, és izgatottan várom a holnapot.”

 

„Csak a szokásos: lassú voltam” – Norris

Lando Norris szerint nem tud jó köröket futni a Q3-ban, és most is ez történt vele. Nehéz lesz előzni, de nincs más megoldás.

„Azt hiszem, valószínűleg nem voltam elég gyors. Egyik Q3-as teljesítményem sem volt elég erős idén, szóval ugyanez a helyzet” – mondta a Sky Sportsnak.

„Ugyanaz, mint minden hétvégén. Meg kell próbálnom pozíciókat hozni és előre menni. Nem könnyű, mert ez nem egy egyszerű pálya az előzéshez, de ez van, ami van. Ugyanaz a történet. Nem voltam elég jó a kvalifikáción, és megpróbálok holnap egy jó versenyt futni.”

„Sok hibát követtem el, egyszerűen sosem elég jó az utolsó köröm a kvalifikáción. Mindenki mindig gyorsabban megy, én pedig lassabban, szóval ez egyszerűen nem elég jó. Nincs semmi baj az autóval, a pole-ban van, és a legjobb autó a pályán."

 

Stella: Lando nem érzi úgy az autót

Nem győzte dicsérni pole-pozíciót szerző pilótáját, Oscar Piastrit Andrea Stella: a McLaren csapatfőnöke arra mutatott rá, hogy mennyire higgadtan kezelte az utolsó körét az ausztrál, amikor az utolsó szektorban komoly forgalom bontakozott ki előtte.

„Oscar ismét bebizonyította, hogy mennyire vagány - tényleg hideg fejjel, mert az utolsó két kanyarban rengeteg autó volt előtte” – mondta Stella a Sky Sportsnak.

„Nyugodt maradt, sikerült nem veszítenie túl sok időt, és megszerezte a pole-pozíciót. Szóval szerintem ez csak megerősítése annak a tehetségnek, amiről tudjuk, hogy a kezünkben van.”

Ami a negyedik helyre kvalifikáló Lando Norrist illeti:

„Lando esetében úgy gondolom, hogy a veszteség több kanyarban oszlott el, nem csak egy helyen.” 

„Tudjuk, hogy jelenleg Lando számára, amikor az utolsó tizedmásodpercek kisajtolásáról van szó, még mindig meg kell találnia a tökéletes érzést az MCL39-cel. Szóval, dolgozunk ezen, és biztos vagyok benne, hogy ez javulni fog a jövőre nézve.”

 

Verstappen: Túl lágyak ezek a gumik...

„Minden nagyon jól ment, csak ezt a leglágyabb keveréket nagyon nehéz életben tartani a kör végéig. Az első szektor jó volt, aztán onnantól kezdve a gumik megint apránként elfogytak” – értékelt az autóból kiszállva a világbajnok.

„Király volt, de lehetett látni, hogy George a közepes gumikon tette meg a körét, szóval talán egy kicsit túl lágyak voltak ehhez a pályához, legalábbis nekünk kicsit nehezebb volt kihozni belőlük a maximumot. Én boldogabbnak éreztem magam a közepesen” – fogalmazott.

 

Russell: Megpróbáltuk, jó döntés volt

Majdnem nem tudta elkezdeni utolsó gyorskörét a Q3-ban a közepeseken próbálkozó George Russell, akit meglepett, milyen közel volt Oscar Piastri McLarenjéhez a végjátékban.

„Megpróbáltuk. Azt gondoltuk, hogy a közepes keverékű gumik gyorsak lesznek, és kiderült, hogy tényleg jó választás volt. Persze, így egy kicsit beáldoztunk a holnapból, de megérte, ismét itt vagyok a top háromban, nagyon örülök a teljesítményemnek” – mondta Russell.

„Közel voltunk Oscarhoz, az pedig mindig egy meglepetés, amikor közel tudsz lenni a McLarenekhez, hiszen jelenleg nagyon jók.”

 

„Ennyi a tempó” – letargia a Ferrarinál

Mindkét Ferrari kiesett a Q2-ben az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj időmérő edzésén, amely után érthető módon iszonyatosan csalódottan értékeltek a pilóták. Charles Leclerc a 11., Lewis Hamilton pedig a 12. helyről rajtolhat majd a Scuderia első idei hazai nagydíján.

„Igen, határozottan, elveszettnek érzem magam. Azt hiszem, csak azért érzek így, mert az autóban alapvetően nagyon jól éreztem magam. Őszintén szólva úgy éreztem, hogy az autó a beállításokkal összhangban volt, a fékek működtek” – fogalmazott Hamilton. 

„Minden a helyén volt, és egyszerűen nem tudtunk gyorsabban menni. Ha megnézzük, milyen gyorsan megy Max a 2-es és 3-as kanyarban, mi egyszerűen nem tudjuk tartani a tempót. És amikor a végén feltettük az új lágyat, valamiért egyszerűen nem jött be.”

„Egyszerűen frusztráló, nagyon csalódott vagyok a jelenlegi teljesítményem miatt” – mondta Leclerc a kvalifikáció után.

„Azt hiszem, csak annyit mondhatunk, hogy elnézést kérek a szurkolóktól, akik sok kilométert tettek meg azért, hogy eljöjjenek és megnézzenek minket, és a legjobb teljesítmény, amit nyújtani tudtunk, egy 11. és egy 12. hely volt, ez fáj. De remélem, hogy holnap csodát tudok tenni, hogy teljesen őszinte legyek. Egyelőre semmi sem ad reményt a holnapi tempóra, mert úgy gondolom, hogy az autóban rejlő potenciál jelenleg nem elég jó.”

 

Colapinto egyhelyes büntetést kapott, félreértette az Alpine utasítását

Ahogyan az várható volt, Franco Colapinto egyhelyes rajtbüntetést kapott Imolában a stewardoktól, amiért túl korán hagyta el az Alpine garázsát a Q1-ben Yuki Tsunoda piros zászlóját követően.

Az argentin, aki a pályára való visszatérésekor maga is balesetet szenvedett, a 15. helyett a 16. helyről indulhat, a Racing Bulls versenyzője, Liam Lawson pedig egy hellyel előrébb kerül.

Colapinto a boxutca gyorssávjába hajtott be, mielőtt a versenyirányítás közölte volna a hivatalos újraindítási időt. 

Az ügyben hozott ítéletükben a stewardok elárulták, hogy Colapinto „félreértette” a csapat utasításait.

 

F3: A Red Bull támogatottja nyerte az imolai sprintet

Az MP Motorsport pilótái remekeltek a Formula-3 imolai sprintfutamán: a Red Bull-junior Tim Tramnitz behúzta a futamgyőzelmet, míg csapattársa, az újonc Bruno del Pino a második helyen ért be mögötte. Az MP-páros mögé a szintén Red Bull-támogatott Nikola Tsolov jött fel a dobogó legalsó fokára, aki sokáig csapattársával, Mari Boyával küzdött a harmadik pozícióért, a spanyol számára viszont korai véget ért a futam egy technikai probléma miatt. 

 

F2: Amerikai győzelem az imolai sprinten

A DAMS pilótája, Jak Crawford nyerte a Formula-2 imolai sprintfutamát. Az amerikai versenyző két, F1-es csapatok akadémiája által támogatott versenyző, a Red Bull-junior Arvid Lindblad és a Williams-junior Luke Browning előtt állhatott fel a dobogó legfelső fokára.

A beszámoló és a végeredmény itt található!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: