Oscar Piastri rajtolhat az első helyről a vasárnapi imolai F1-es futamon, miután az utolsó körében 34 ezredmásodperccel legyőzte Max Verstappent. A világbajnoki listavezető csapattársa, Lando Norris csak a negyedik helyet szerezte meg, miután George Russell Mercedese is befért elé a közepes gumikat használva.
Az időmérő szenzációja az Aston Martin bravúrja, és a két Williams is jól szerepelt, a két Ferrari és Kimi Antonelli viszont kiesett a Q2-ben. A Q1-ben pedig két nagy balesetet is láthattunk, Yuki Tsunoda és Franco Colapinto is alaposan összetörte az autóját.
Így zajlott az időmérő
Yuki Tsunoda óriási balesetével indult az imolai F1-es időmérő: alig pár perce indult el a Q1, a legtöbben még a garázsban voltak, amikor a japán túl agresszíven fordult rá a Tamburello belső kerékvetőjére, ez kibillentette a Red Bullt, és nagy tempóval a falnak csapódott – az autó borzasztóan összetört, átfordult a tetején, és gyakorlatilag minden eleme megsérült. Tsunoda viszont szerencsére nem sérült, épségben kiszállt a roncsból, ugyanakkor ezzel az utolsó rajtkockába, illetve jó eséllyel egy bokszutcai rajtra kvalifikálta magát.
Nem járt sokkal jobban az F1-be most visszatérő Franco Colapinto sem: a Q1 utolsó jeleneteként ugyanebben a kanyarban, csak már a közepén csúszott le a pályáról és ő is falba tette a több motorelem-cserén áteső Alpine-t. Az argentin a 14. helyen továbbjutott ugyan a Q2-be, de a hatalmas törés miatt természetesen nem vehetett részt rajta…
A Q1-ben végül Max Verstappen lett a leggyorsabb, méghozzá jelentős előnnyel, Tsunoda mellett pedig a pocsék hétvégét jegyző Esteban Ocon, a hibázó Nico Hülkenberg, valamint Liam Lawson esett még ki – illetve Oliver Bearman, akinek a körét hosszú percekig videózták, hogy vajon átszelte-e a vonalat a piros jelzés előtt. Végül úgy ítélték meg, hogy nem, így Gabriel Bortoleto jutott tovább a Q2-be.
Ahol aztán jöttek a meglepetések: Carlos Sainz (!) futotta a legjobb kört a Williamsszel, az Aston Martin pedig megviccelt mindenkit azzal, hogy nem a lágy, hanem a stabilabb közepes gumikon jöttek ki a pilótái, amivel a hatodik-hetedik helyet szerezték meg. Megégtek viszont a Ferrarik, Charles Leclerc és Lewis Hamilton a 11-12. helyen kiestek már ebben a szakaszban, és a hazai pályán eléggé szétszórt hétvégét teljesítő Kimi Antonelli is betlizett a Mercedesszel, ő csak a 13. időt autózta és szintén búcsúzott a Q2-ben.
A Q3-ban az első próbálkozások után Verstappen állt az élre 49 ezredmásodperccel megelőzve Piastrit, Norris szűk két tizedmásodperccel lemaradva következett harmadikként, szűken megelőzve Russell Mercedesét. A második próbálkozásra Piastri kijavította a kisebb hibáit, és futott egy szinte hibátlan kört, ezzel pedig megszerezte a pole-pozíciót: három századmásodperccel előzte meg Verstappent, így ő indulhat az első rajtkockából vasárnap.
Norris végül csak negyedik lett, három tizedet kapott Piastritól, ráadásul a közepes gumikon támadó Russell is megelőzte az utolsó másodpercekben. Sainz sorozatban negyedik nagydíjkvalifikáción győzte le Albont és jó helyzetben van a Williams, de a szenzációt az Aston szolgáltatta: Alonso az ötödik, Stroll pedig a nyolcadik helyre jött be a közepes gumikeveréket használva.
Az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:
Helyezés | Pilóta | Csapat | Köridő |
1. | Oscar Piastri | McLaren | 1:14,670 |
2. | Max Verstappen | Red Bull | +0,034 |
3. | George Russell | Mercedes | +0,137 |
4. | Lando Norris | McLaren | +0,292 |
5. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0,761 |
6. | Carlos Sainz | Williams | +0,762 |
7. | Alexander Albon | Williams | +0,803 |
8. | Lance Stroll | Aston Martin | +0,911 |
9. | Isack Hadjar | Racing Bulls | +1,076 |
10. | Pierre Gasly | Alpine | +1,117 |
11. | Charles Leclerc | Ferrari | |
12. | Lewis Hamilton | Ferrari | |
13. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | |
14. | Gabriel Bortoleto | Stake | |
15. | Franco Colapinto | Alpine | |
16. | Liam Lawson | Racing Bulls | |
17. | Nico Hülkenberg | Stake | |
18. | Esteban Ocon | Haas | |
19. | Oliver Bearman | Haas | |
20. | Yuki Tsunoda | Red Bull |