DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 27. hétfő
Hírösszefoglaló

Leclerc magabiztos, Verstappen nem stresszel: a nap F1-es hírei

Egy cikkbe gyűjtöttük a nap érdekességeit, híreit, nyilatkozatait, hogy könnyen megtalálhatóak legyenek.

A nap hírei, megszólalásai egy helyen a Formula.hu esti összefoglalójában.

 

Leclerc: Már jobban dolgozik a Ferrari

Charles Leclerc bizalmat szavazott a Ferrarinak a 2025-ös F1-es szezon előtt, és kiemelte, hogy szerinte a csapat „szilárdabb”, mint egy évvel ezelőtt volt. A monacói pilóta a RacingNews365-nek nyilatkozva megosztotta, hogyan fejlődött „érzelmileg” a maranellói alakulat ez idő alatt. Ez az, ami a hiányzó összetevőnek bizonyulhat.

„A csapaton belüli mentalitás és az, ahogyan dolgozunk, sokkal jobb, és sokkal szilárdabb csapat vagyunk” – magyarázta.

f1-leclerc-ferrari



„És mindig is azt mondtam, hogy a Ferrari hihetetlen, mert a csapaton belül annyi szenvedély van, és ez nagyszerű, mert mindenki hajlandó a plusz órákat ledolgozni, és valóban motivált, hogy a dolgok jobbra forduljanak. Amikor azonban rosszul mennek a dolgok, a Ferrarinál dolgozó embereket jobban érinti, mert érzelmileg kötődnek a márkához, ami más csapatoknál talán kevésbé van meg. Úgy érzem, hogy megtettük ezt a lépést. Igen, még mindig megvan a szenvedély, de érzelmileg sokkal kevésbé érint minket az, ami a csapat körül történik, ami szerintem nagyon pozitív.”

 

McLaren: A csapat kell Norris sikeréhez

Andrea Stella szerint egész egyszerűen egy jobb autó kell ahhoz, hogy Lando Norris legyőzhesse Max Verstappent, de a pilóták teljesítményében nagyon magasan van a mérce.

„A csapatkultúra alapvető eleme annak, hogy maximalizálni tudd, ami rendelkezésedre áll, de annak is, hogy hagyd a tehetségeket kibontakozni, és különösen az elszalasztott lehetőségek felülvizsgálatát, a tanulást és a fejlődést” – mondta.

 

„Mindenre készen állok!” – Colapinto megérkezett Enstone-ba

Franco Colapinto kijelentette, hogy bármire készen áll az Alpine-nál – utalást téve arra, hogy segíteni fogja a jelenlegi pilótapárost, de nem rejtette véka alá azt sem, hogy  természetesen szeretne versenyzői üléshez jutni.

„Az lesz a feladatom a csapaton belül, hogy segítsek, hogy segítsek mindenben, amiben tudok, hogy a csapatot visszahozzam a csúcsra, hogy az autót a lehető legtöbbet fejlesszem, és hogy segítsek mindenben, amiben tudok” – mondta az argentin pilóta a Motorsport.comnak az első hivatalos napján Enstone-ban.

„Nagyon fogok figyelni, bármi is történik, és természetesen mindig készen állok arra, ha valamikor be kell ülnöm az autóba. Végigcsinálom az összes tesztet, fejlesztem az új autót, sok időt töltök a szimulátorban, és nyilván mindenre készen állok.”

A szimulátorban tölti majd az időt, hogy az új autón, az A525-ösön dolgozzon, amely február végén készül fel a szezon előtti tesztelésre.

 

Verstappen menedzser lenne, miután befejezi versenyzői karrierjét

A világbajnoki címvédő Max Verstappen nemrégiben arról beszélt egy podcastben, hogy mindig örömmel támogat szimulátorban tehetséges fiatalokat, valamint a versenyzői karrierjét követően arra készül, hogy valamilyen menedzsmenttel kapcsolatos pozíciót tölt majd be az autósport világában.

„Segíteni akarok fiatal tehetségeknek abban, hogy a való életben is profi autóversenyzővé váljanak. Ez egy olyan dolog, ami már egészen régóta foglalkoztat engem” – mondta Verstappen.

„Mindig azt mondtam, hogy ha nem lennék autóversenyző, akkor is a versenyzés világában mozognék, és valamilyen menedzsment pozíciót töltenék be. Valószínűleg el fog jönni az a pont, amikor egy ilyen munkakörben dolgozom majd” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.

 

Verstappen: Nem bonyolítom túl a dolgokat

Max Verstappen kijelentette, hogy nem szeret messzire a jövőbe tekinteni, mert attól tart, hogy „megsül az agya”, ha így tesz. Az F1.comnak nyilatkozva Verstappen részletezte, hogy ez egy olyan tulajdonsága, amit már gyerekkora óta magáénak vall.

f1-verstappen-redbull

„Ezt mindig is megbeszéltem apámmal, amikor gyerek voltam” – mondta Verstappen. „Mindig is volt ez a dolog, hogy azt mondtam: 'Igen, mindegy, majd meglátjuk'. Apám azt mondta: 'Hogy érted azt, hogy majd meglátjuk? Ez nem jó hozzáállás. De ez vagyok én. Nem szeretek stresszelni a dolgokon, nem szeretem túlgondolni vagy túlbonyolítani a dolgokat.”

 

Verstappent hiányolják a Daytonai 24 órásról

Több pilóta is szeretné, ha csatlakozna a mezőnyhöz Max Verstappen, Kevin Magnussen pedig azt mondta, hogy szinte biztos, hogy ez egyszer megtörténik.

„Nem látom, hogy 10 évig az F1-ben folytatná” – mondta a dán pilóta. „Ő egy igazi versenyző, szóval Daytonában is rajthoz állna. A sok szimulátoros versenyzés alapján, amit csinál, és már van egy GT-csapata is.”

 

Megbánta az RB, ahogy Ricciardóval bánt

Peter Bayer viszont igyekezett úgy fogalmazni, hogy ezt Ricciardo akarta így, és nem a csapat hozta meg a döntést.

A nyilatkozata itt olvasható!

 

Napra pontosan 18 éve Hamilton McLarent tesztelt és tört rommá

2007. január 25-én, alig két hónappal a következő F1-es szezon kezdete előtt Lewis Hamilton a wokingi székhelyű csapat számára a valenciai Circuit Ricardo Tormo pályán tesztelt, spanyol kollégáival, a kétszeres F1-es világbajnok címvédő Fernando Alonsóval és Pedro de la Rosa tartalékpilótával együtt.

Az akkor 22 éves Hamilton az F1-ben való debütálására készült, és egy kezén meg tudta számolni az F1-es autóban töltött napokat. A valenciai privát teszt során, amelyről nem maradt fenn felvétel, Hamilton közel 300 km/h-s sebességnél elvesztette az uralmát a McLaren MP4-22-es felett, megpördült, és háttal becsapódott a kavicságyba, majd a gumifalba. Szerencsére nem sérült meg.

„Sajnos ebben a sportban előfordulnak ilyen dolgok. Teljesen jól vagyok, és végig eszméletemnél voltam” – mondta akkor a brit pilóta.

Az autója azonban nem úszta meg sértetlenül. A McLaren kénytelen volt egyetlen autóval folytatni a tesztet – ezt pedig a következő teszt kezdetéig sem sikerült megoldania.

 

Sárga-fehérben fluoreszkálnak a VR46 Ducatik

Szombaton a harmadik ducatis alakulattal, a VR46 Racing Teammel folytatódott a MotoGP-s bemutatók sora. A Valentino Rossi által alapított, de Uccio Salucci és Pablo Nieto által (is) irányított gárda a névadó főszponzor, a Pertamina hazájában, Indonéziában ejtette meg a prezentációját.

A motorok dizájnjában idén is a fluoreszkáló (neon)sárga az egyik domináns szín, főleg a versenygépek elején, de legalább annyira hangsúlyosak a fehér és a Pertamina révén a piros részek. Több Rossi-motívum, így a Hold és a Nap, valamint a versenyzők rajtszámainak árnyékában megbúvó legendás 46-os is szerepet kapott a fényezésben:

vr46-ducati-1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: