A nap hírei, megszólalásai egy helyen a Formula.hu esti összefoglalójában.
Leclerc: Már jobban dolgozik a Ferrari
Charles Leclerc bizalmat szavazott a Ferrarinak a 2025-ös F1-es szezon előtt, és kiemelte, hogy szerinte a csapat „szilárdabb”, mint egy évvel ezelőtt volt. A monacói pilóta a RacingNews365-nek nyilatkozva megosztotta, hogyan fejlődött „érzelmileg” a maranellói alakulat ez idő alatt. Ez az, ami a hiányzó összetevőnek bizonyulhat.
„A csapaton belüli mentalitás és az, ahogyan dolgozunk, sokkal jobb, és sokkal szilárdabb csapat vagyunk” – magyarázta.
„És mindig is azt mondtam, hogy a Ferrari hihetetlen, mert a csapaton belül annyi szenvedély van, és ez nagyszerű, mert mindenki hajlandó a plusz órákat ledolgozni, és valóban motivált, hogy a dolgok jobbra forduljanak. Amikor azonban rosszul mennek a dolgok, a Ferrarinál dolgozó embereket jobban érinti, mert érzelmileg kötődnek a márkához, ami más csapatoknál talán kevésbé van meg. Úgy érzem, hogy megtettük ezt a lépést. Igen, még mindig megvan a szenvedély, de érzelmileg sokkal kevésbé érint minket az, ami a csapat körül történik, ami szerintem nagyon pozitív.”
McLaren: A csapat kell Norris sikeréhez
Andrea Stella szerint egész egyszerűen egy jobb autó kell ahhoz, hogy Lando Norris legyőzhesse Max Verstappent, de a pilóták teljesítményében nagyon magasan van a mérce.
„A csapatkultúra alapvető eleme annak, hogy maximalizálni tudd, ami rendelkezésedre áll, de annak is, hogy hagyd a tehetségeket kibontakozni, és különösen az elszalasztott lehetőségek felülvizsgálatát, a tanulást és a fejlődést” – mondta.
„Mindenre készen állok!” – Colapinto megérkezett Enstone-ba
Franco Colapinto kijelentette, hogy bármire készen áll az Alpine-nál – utalást téve arra, hogy segíteni fogja a jelenlegi pilótapárost, de nem rejtette véka alá azt sem, hogy természetesen szeretne versenyzői üléshez jutni.
„Az lesz a feladatom a csapaton belül, hogy segítsek, hogy segítsek mindenben, amiben tudok, hogy a csapatot visszahozzam a csúcsra, hogy az autót a lehető legtöbbet fejlesszem, és hogy segítsek mindenben, amiben tudok” – mondta az argentin pilóta a Motorsport.comnak az első hivatalos napján Enstone-ban.
„Nagyon fogok figyelni, bármi is történik, és természetesen mindig készen állok arra, ha valamikor be kell ülnöm az autóba. Végigcsinálom az összes tesztet, fejlesztem az új autót, sok időt töltök a szimulátorban, és nyilván mindenre készen állok.”
A szimulátorban tölti majd az időt, hogy az új autón, az A525-ösön dolgozzon, amely február végén készül fel a szezon előtti tesztelésre.
Verstappen menedzser lenne, miután befejezi versenyzői karrierjét
A világbajnoki címvédő Max Verstappen nemrégiben arról beszélt egy podcastben, hogy mindig örömmel támogat szimulátorban tehetséges fiatalokat, valamint a versenyzői karrierjét követően arra készül, hogy valamilyen menedzsmenttel kapcsolatos pozíciót tölt majd be az autósport világában.
„Segíteni akarok fiatal tehetségeknek abban, hogy a való életben is profi autóversenyzővé váljanak. Ez egy olyan dolog, ami már egészen régóta foglalkoztat engem” – mondta Verstappen.
„Mindig azt mondtam, hogy ha nem lennék autóversenyző, akkor is a versenyzés világában mozognék, és valamilyen menedzsment pozíciót töltenék be. Valószínűleg el fog jönni az a pont, amikor egy ilyen munkakörben dolgozom majd” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.
Verstappen: Nem bonyolítom túl a dolgokat
Max Verstappen kijelentette, hogy nem szeret messzire a jövőbe tekinteni, mert attól tart, hogy „megsül az agya”, ha így tesz. Az F1.comnak nyilatkozva Verstappen részletezte, hogy ez egy olyan tulajdonsága, amit már gyerekkora óta magáénak vall.
„Ezt mindig is megbeszéltem apámmal, amikor gyerek voltam” – mondta Verstappen. „Mindig is volt ez a dolog, hogy azt mondtam: 'Igen, mindegy, majd meglátjuk'. Apám azt mondta: 'Hogy érted azt, hogy majd meglátjuk? Ez nem jó hozzáállás. De ez vagyok én. Nem szeretek stresszelni a dolgokon, nem szeretem túlgondolni vagy túlbonyolítani a dolgokat.”
Verstappent hiányolják a Daytonai 24 órásról
Több pilóta is szeretné, ha csatlakozna a mezőnyhöz Max Verstappen, Kevin Magnussen pedig azt mondta, hogy szinte biztos, hogy ez egyszer megtörténik.
„Nem látom, hogy 10 évig az F1-ben folytatná” – mondta a dán pilóta. „Ő egy igazi versenyző, szóval Daytonában is rajthoz állna. A sok szimulátoros versenyzés alapján, amit csinál, és már van egy GT-csapata is.”
Megbánta az RB, ahogy Ricciardóval bánt
Peter Bayer viszont igyekezett úgy fogalmazni, hogy ezt Ricciardo akarta így, és nem a csapat hozta meg a döntést.
Napra pontosan 18 éve Hamilton McLarent tesztelt és tört rommá
2007. január 25-én, alig két hónappal a következő F1-es szezon kezdete előtt Lewis Hamilton a wokingi székhelyű csapat számára a valenciai Circuit Ricardo Tormo pályán tesztelt, spanyol kollégáival, a kétszeres F1-es világbajnok címvédő Fernando Alonsóval és Pedro de la Rosa tartalékpilótával együtt.
Az akkor 22 éves Hamilton az F1-ben való debütálására készült, és egy kezén meg tudta számolni az F1-es autóban töltött napokat. A valenciai privát teszt során, amelyről nem maradt fenn felvétel, Hamilton közel 300 km/h-s sebességnél elvesztette az uralmát a McLaren MP4-22-es felett, megpördült, és háttal becsapódott a kavicságyba, majd a gumifalba. Szerencsére nem sérült meg.
„Sajnos ebben a sportban előfordulnak ilyen dolgok. Teljesen jól vagyok, és végig eszméletemnél voltam” – mondta akkor a brit pilóta.
Az autója azonban nem úszta meg sértetlenül. A McLaren kénytelen volt egyetlen autóval folytatni a tesztet – ezt pedig a következő teszt kezdetéig sem sikerült megoldania.
Sárga-fehérben fluoreszkálnak a VR46 Ducatik
Szombaton a harmadik ducatis alakulattal, a VR46 Racing Teammel folytatódott a MotoGP-s bemutatók sora. A Valentino Rossi által alapított, de Uccio Salucci és Pablo Nieto által (is) irányított gárda a névadó főszponzor, a Pertamina hazájában, Indonéziában ejtette meg a prezentációját.
A motorok dizájnjában idén is a fluoreszkáló (neon)sárga az egyik domináns szín, főleg a versenygépek elején, de legalább annyira hangsúlyosak a fehér és a Pertamina révén a piros részek. Több Rossi-motívum, így a Hold és a Nap, valamint a versenyzők rajtszámainak árnyékában megbúvó legendás 46-os is szerepet kapott a fényezésben: