A Formula.hu napi hírösszefoglalója október 15-én, kedden:
Három új festés az F1-es USA Nagydíjra
A keddi nap során három F1-es csapat is némileg átalakított autófestést mutatott be az USA Nagydíj előtt. A McLaren bekrómozta az MCL38-as fekete részeit, az Alpine Indiana Jonest idézi meg a módosításokkal, a Haas pedig stílusosan amerikai, texasi dizájnt adott autójának, és a bemutatónál nem koncentrált arra, hogy a korábbi bejelentés értelmében a Toyota Gazoo Racing matricái is felkerültek a VF-24-esre.
Íme:
A McLaren krómja:
És az Alpine Indiana Jones-festése:
Utolsó nagy fejesztési csomagját hozza az F1-es USA Nagydíjra a Mercedes
Toto Wolff szerint Szingapúr óta dolgoztak ezen, de tudják, hogy a sprintformátum megnehezíti majd a dolgukat. Tavaly kifogott rajtuk a COTA, idén ezt elkerülnék.
„Szingapúr óta keményen dolgozunk, elemezzük a teljesítményünket, és azt, hogyan tudunk javítani” – mondta Wolff az USA Nagydíj felvezetőjében.
„A szezon utolsó fejlesztési csomagját visszük Texasba, és az a célunk, hogy csökkentsük a lemaradást az élen. Hasznos információkkal is szolgál majd, amelyek segítenek a 2025-re vonatkozó fejlesztési irányunk kijelölésében.”
Hamilton aggódik a fiatalok jövője miatt
A hétszeres F1-es világbajnok úgy érzi, hogy vállalhatatlanul drágává vált a gokartozás, ráadásul a szülők is rossz döntéseket hoznak.
„Őrülten drága, és nem tudom, mennyivel drágább ma, de úgy hallottam, hogy két-három-négyszer annyi, mint nekem volt” – idézi Hamilton szavait a Racingnews365.com.
„Ha nem szerződtetett volna le a Mercedes és a McLaren, nem lennék itt, szóval mindenképpen aggasztó, hogy a költségek tovább emelkednek, és nemrég azt is hallottam, hogy a gokartozó gyerekek már nem járnak iskolába sem” – mutatott rá másik aggályára a brit.
„De a sportnak tényleg gondoskodnia kell arról, hogy a gyerekeknek továbbra is legyen mire támaszkodniuk. Ahhoz, hogy megszerezd a licencedet, iskolában kell maradnod, és folytatnod kell a tanulást. Így aztán a versenyzők több mint 99 százalékának, akik nem jutnak be az F1-be, továbbra is van mire támaszkodniuk az életben. Csak a szülők annyira versengőek, hogy inkább azt mondják a gyereknek, hogy ne járj iskolába, csak gyakorolj. De ez nem lehet jó a jövőre nézve” – magyarázta.
„Hamilton nem tud vízen járni” – Ralf Schumacher
Ralf Schumacher a Formel1.de-nek elmondta, hogy véleménye szerint Lewis Hamilton nem hasonlítható Michael Schumacherhez, és sokkal inkább Max Verstappen az, aki a német legendához hasonlót alkothat a száguldó cirkuszban.
Hiába áll tehát Michael Schumacher és Lewis Hamilton neve mellett is egyaránt hét világbajnoki cím, Ralf szerint Hamilton soha nem fog eljutni olyan magas szintre, amit testvére képviselt.
„Lewis Hamilton soha nem fog felérni oda, ahol Michael volt. Még fényévek múlva sem” – jelentette ki Ralf Schumacher.
„Azt gondoltuk, hogy Hamilton tud vízen járni, de nem ez a helyzet. Verstappenről is ugyanígy vélekedtünk, habár úgy gondolom, hogy a tehetségét tekintve Max többre viheti Hamiltonnál. Max képes megteremteni a különbséget – nagyobb mértékben tudja ezt megtenni, mint Hamilton. Verstappen manapság ugyanazt csinálja, amit Michael tett: megteremti a különbséget” – tette hozzá Ralf Schumacher.
Wolff: Hamiltonnak nem lesz gondja a Ferrarinál
Toto Wolff szerint az emberek túlgondolják azt, hogy mennyire lesz nehéz dolga Hamiltonnak a maranellói beilleszkedéssel.
„Azt hiszem, sokan azt mondják, hogy nagyon nehéz lesz” – idézi Wolff szavait az Autosport.
„De azt hiszem, ha azt mondják, hogy nagyon nehéz lesz, akkor gyakran pont az ellenkezője történik. A Ferrari egy nagyszerű csapat, nagyszerű emberek, sok érzelem és szenvedély, ezért nagy a nyomás. De hiszem, hogy meg fogják találni a módját annak, hogy együtt tudjanak dolgozni egymással.”
Marko: Jól állunk az új motorral, de...
Az osztrák arra tett utalást, hogy muszáj lesz jó motort gyártaniuk 2026-ra, különben elveszíthetik Max Verstappent.
„Egyelőre a rendelkezésünkre álló információk alapján jó helyzetben vagyunk. Azonban ez egy nagyon új projekt számunkra, és vannak olyan dolgok, mint az akkumulátorok és az üzemanyag, amelyek a különbséget jelenthetik, így nehéz megmondani, hol fogunk állni az ellenfeleinkhez képest. Nem hiszem, hogy meg lehet jósolni, hogy a Mercedes vagy a Ferrari dominálni fog, mert mi is gyorsak leszünk. De ahogy mondtam, van ez a két tényező, ami döntő lehet.”
„Mindenki tudja, hogy a topversenyzők szerződései tartalmaznak kilépési záradékokat, amelyek alapvetően az autó teljesítményétől függenek. És ha a csapat vagy a versenyző nem elégedett valamivel, akkor lehetséges, hogy a versenyző a szerződés lejárta előtt távozik. Ahogy az például történt Sebastian Vettellel, amikor a csapat 2013 után hanyatlásnak indult.”
Lawsonnak már tavaly megmondta a Red Bull, hogy idén F1-es ülést kap
Liam Lawson szerint mindig is az volt a Red Bull terve, hogy az idei év során valamikor pilótát cserél, és lehetőséget ad az új-zélandinak.
„Az ötlet, hogy beugorjak, olyasmi, amit Christian Horner mondott nekem egy évvel ezelőtt” – mondta Lawson Tom Clarksonnak és Damon Hillnek.
„Amikor kiszálltam az autóból, ez volt az egyik dolog, amit mondott nekem: 'A szavamat adom. Alapvetően jövőre valamikor a versenyülésben fogsz ülni.' Szóval mindig is tudtam, hogy ez volt a szándék, és már beszéltünk róla. De mint tudjátok, az F1 egy hullámvasút, és minden hétvégén változnak a dolgok.”
Norris a vb-harcról: Nem sokat tehetek
Lando Norris szerint Max Verstappenen és a Red Bullon múlik, hogy mire lesz esélye az idei szezon végén: ha a rivális hozza, amit hoznia kell, akkor a holland lesz a bajnok.
„Megpróbáljuk újra ugyanazt csinálni, de Max keményen nyomja” – idézi Norris szavait a Racingnews365.com.
„Biztos vagyok benne, hogy a Red Bull is keményen nyomja. Szóval, úgy értem, ez nyilvánvaló. Minden hétvégén a legjobbamat nyújtom. Minden hétvégén megpróbálom a lehető legtöbb pontot szerezni. Ez magában foglalja a leggyorsabb kört és az ehhez hasonló dolgokat.”
„De ha Max továbbra is a második helyen végez, a Red Bull pedig továbbra is úgy teljesít, mint Szingapúrban, akkor nem sokat tehetek. Szóval csak magamra és ránk, mint csapatra koncentrálok. Ennyi.”