A nap hírei egy csokorban a Formula.hu összefoglalójában.
Brutális veszteség a Williamsnél
A Williams elképesztő, 84 millió fontos veszteséget könyvelt el 2023-ban, de az F1-es csapat állítja, hogy ennek ellenére nincs ok az aggodalomra.
A Williams Grand Prix Engineering Ltd. könyvelése szerint a bevétel a 2022-es közel 143 millió fontról tavaly közel 127 millió fontra esett vissza.
A működési költségek 135 millió fontról 161 millió fontra ugrottak, míg a bérek és fizetések közel 8 millió fonttal emelkedtek, ami hozzájárult ahhoz, hogy a 2022-es 17,894 millió fonthoz képest 84,246 millió font átfogó veszteséget könyveltek el az év során.
Mohammed ben Sulayem kiakadt a brit médiára
Erős kritikával illette a (brit) sajtó működését az FIA elnöke, aki hangsúlyozta: a médiának semmi hatalma fölötte, ő csak az őt megválasztott tagságnak felel.
Néhány héttel ezelőtt, amikor bejelentették az Aston Martinhoz igazolását, Adrian Newey beszélt arról egy interjúban, hogy szerinte a brit sajtó negatívan állította be annak idején Sebastian Vettelt vagy épp mostanság Max Verstappent. Erről és a média szerepéről kérdezte a Motorsport.com az FIA elnökét, Mohammed ben Sulayemet, aki Newey szavaival egyetértve hamar rákanyarodott arra, hogy vele miként bánik a brit sajtó:
„Tisztelem Maxot, mivel versenyző vagyok. Bajnok voltam, és tisztelem a győzteseket és a bajnokokat. Látom, hogy neki is kijutott a rossz bánásmódból, de beszéljünk rólam. Ha megnézzük a brit médiát és azt, hogy mit csináltak velem… Az isten szerelmére, elítéltek engem.”
„Nem vádoltak semmivel, mégis ezt folytatják. És érdekel ez engem? Nem. Hogy miért? Mert mit is néznek ők? Azt, hogy eladják magukat és nagyobb elérést generáljanak maguknak. Persze. De nincs hatalmuk felettem és az FIA felett. A legmélyebb tiszteletem a brit vagy bármely más médiái, de nincs szavazatuk. Mi egy független, demokratikus szövetség vagyunk. A tagság választott meg engem. A hatalom a Közgyűlésé, nem pedig az övék.”
Horner állítja: több mint 200 embert szerződtettek a Mercedestől
A Red Bull az utóbbi időben leginkább azzal került be a hírekbe, hogy folyamatosan veszíti el a szakembereit. Az elmúlt hónapokban bejelentették Adrian Newey tervezőzseni, Jonathan Wheatley sportigazgató és legutóbb Will Courtenay stratégiai vezető távozását. Jos Verstappen vezetésével sokan a világbajnok F1-es istálló szétesését vizionálják, az emiatt okolt és támadott Christian Horner csapatfőnök azonban a Channel 4-nek arról beszélt, hogy eközben komoly toborzás is zajlik:
„Azt hiszem, közel 250 embert vettünk fel az elmúlt 12 hónapban a teljes projekten és főleg a vadonatúj motorrészlegre, amelyet építünk. Nem beszélünk arról a több mint 200 emberről, akit a Mercedestől hoztunk el. Komoly fókusz helyeződik arra a két emberre, akik távoznak, mivel kicsit ismertebb az arcuk a nyilvánosságban” – fogalmazott Horner. A Red Bull-vezér persze elismeri, hogy joggal került Newey és Wheatley búcsúja is a rivaldafénybe, hiszen számos sikert értek el közösen, de a csapatfőnök állítja: felkészültek erre a helyzetre. „Ők két nagyobb formátumú név. A valóság viszont az, hogy ők csak két ember abból a kétezerből, akik a csoportunkon belül dolgoznak” – tette hozzá Horner.
Ezt célozza austini fejlesztésével a Red Bull
Christian Horner csapatfőnök mondta el, mit várnak az RB20-astól a soron következő F1-es USA Nagydíjon. Elismételte: a mostani problémáik 2023-ra vezethetők vissza.
„Szerintem minden csapat számára ez egy természetes időpont arra az évben, hogy mindenki hozzon valamit Austinba. Azt halljuk, hogy a Ferrari valami jelentőssel készül. Szerintem a McLaren és a Mercedes is mind vinni fog valamit.”
„Úgy vélem, mi azt fogjuk tenni, hogy építkezünk arra, ahogy elkezdtük megérteni és tisztábban látni a képet Monza óta, és olyan autót vinni oda, amely kiegyensúlyozott a két tengelye között. Az önbizalmat kelt a pilótában.”
„Félelmetes volt elmondani a főnökömnek” – Hamilton a ferraris átigazolásról
Február 1-jén vált hivatalossá, hogy Lewis Hamilton a szezon végén 12 év után elhagyja a Mercedest, jövőre pedig már a Ferrarinál fog versenyezni az F1-ben. Mindezt a Mercedes-főnök Toto Wolff-fal egy reggeli keretében közölte – most a The Times hasábjain arról beszélt a pilóta, hogy milyen érzések voltak benne ekkor és azóta:
„Hullámvasútszerűek voltak az érzelmek attól a pillanattól kezdve, hogy aláírtam a szerződést. A főnökömnek elmondani például félelmetes volt. De nagyon izgalmas ez, mert emlékszem, ahogy gyerekként Michaelt [Schumachert] néztem. Minden pilóta nézte azt az autót, és azon gondolkodik, hogy milyen lenne beülni abba a vörös pilótaülésbe.”
Hamilton megjegyezte: a búcsú érzése az egész szezonon átível nála, hiszen minden egyes nagydíjhétvégén utoljára van a csapatával az adott helyszínen, és minden futammal egyre közeledik a pillanat, amikor elválnak az útjaik.
Sainz nem neheztel a Ferrarira Hamilton miatt
„Egy hétszeres F1-es világbajnoknak nem mondhatsz nemet” – ismeri el a spanyol, akinek meggyőződése: ha a brit nem akar átigazolni, hosszabbítottak volna vele.
„Továbbra is meggyőződésem, hogy ha Hamilton nem a Ferrarinál akarta volna befejezni a karrierjét, akkor hosszabbítottam volna velük” – nyilatkozta Sainz az AS hasábjain. „De nem mondhatsz nekem egy hétszeres világbajnoknak, megértem ezt, ez egy olyan kapcsolat, aminek meg kellett történnie.”
Sainz azt is hangsúlyozta, hogy nem lesz benne irigység, ha esetleg 2025-ben a Ferrari ütőképes lesz, amiben az ő idei munkájának is része van, és amelynek gyümölcsét így részben Hamilton szüretelheti le: „Valami a részemről is hozzá fog ehhez járulni, de nem fogom követni annyira a Ferrari évét. A jelenre fogok koncentrálni, szóval nem lesz bennem ilyen érzés.”
Leclerc: Viszonoznám az FIA szívességét
Charles Leclerc szerint sokkal komolyabb dolgokkal is foglalkozhatna az FIA, mint a pilóták szavai, amit ráadásul elég egyszerű lenne megoldani.
„Úgy gondolom, hogy az FIA-nak jelenleg más prioritásokkal kellene foglalkoznia” – idézi Leclerc szavait a Racingnews365.com.
„Felnőtt emberek vagyunk, és mi vagyunk az egyetlen olyan sportág, ahol a versenyzőt a tényleges verseny alatt halljuk beszélni. Én viszonoznám a szívességet az FIA-nak, és megkérném őket, hogy talán pár csúnya szót vegyenek ki a közvetítésből, ne játsszák be őket. Ez egy olyan dolog, amit elég könnyű megtenni” – fogalmazott a Ferrari pilótája.
Marko elmondta, miért így küldték el Ricciardót
Megvolt az oka, hogy csak az utolsó futama, az F1-es Szingapúri Nagydíj után jelentették be a távozását – ahogy annak is, hogy miért volt szükség minderre.
„Daniel Ricciardo távozását azért a szingapúri hétvége után jelentettük be, mert voltak olyan kereskedelmi megállapodásaink, amelyek erre köteleztek minket. Őt magát a megfelelő időben informáltuk, és – az ő szavait használva – megbékélt magával. Azt is gondolom, hogy a leggyorsabb kör megfutása illő búcsúteljesítmény volt.”
Marko azt is újfent elmondta, miért szerződtették eleve a Red Bull kötelékeibe a McLarentől való elküldése után Ricciardót, és végül miért nem tudta befutni azt a pályát, amit neki szántak ezzel:
„Megkapta azt a második esélyt, amelyet senki más nem adott volna meg neki. És ez annak lehetőségével történt meg, hogy visszatérhet a Red Bull Racinghez is, ha elég jól teljesít. Az RB-t mindig is átmeneti megállónak szántuk.”
Formula Shakedown: Igaza van Ogier-nek és Rosselnek a WRC-ben?
Mi történt Chilében, mennyire jó Sami Pajari és Martins Sesks, mennyire nehéz ma pályát járni és felkészülni: többek között ezekről beszélgettünk László Martinnal, aki beszámolt saját Nova Gorica Ralijáról, valamint a jövőbeli terveiről is.