A Formula.hu szokásos esti napi hírösszefoglalója egy cikkben:
Petronas-zöld lesz a Mercedes a Szingapúri Nagydíjra, a VCARB is megújul
Népszerűek a különleges autófényezések 2024-ben, a sorba pedig a Mercedes is belép: az autót a zöld/türkiz/smaragd/Petronas-zöld szín uralja a szingapúri F1-es hétvégén. De váloztat és farmerszínbe borul a VCARB is: a Red Bull második csapata a partnerük, a HUGO ikonikus farmerdizájnja előtt tiszteleg az egyedi fényezésével. A Visa RB közleménye szerint 30 év után, a Benetton 90-es évekbeli szerepvállalása óta először jelenik meg a ruhadivat egy F1-es autó festésében.
Egyébként a McLaren is elejtett egy sejtetést a közösségi médiában arról, hogy ők is hozhatnak valami újítást, de ennél több egyelőre nem derült ki. Íme a Mercedes és a VCARB festése:
Aggályok a pluszsúly miatt: mégsem lesz egyedi Red Bull-festés Szingapúrban és Austinban
A Red Bull még hónapokkal ezelőtt jelentette be, hogy a rajongóik pályázaton keresztül tervezhetik meg a Formula-1-es Brit, Szingapúri és USA Nagydíjakon használandó egyedi festéseiket. Silverstone-ban láthattunk is speciális dizájnt Max Verstappenéknél, amelyet a pályázat győztese tervezett meg, és a mostani hétvégén lett volna esedékes a következő ilyen, ám az energiaitalosok feladták ezt a tervüket.
Méghozzá a pályázók számára kiküldött közlemény szerint azért, mert a festések extra súlyt adtak volna az autó tömegéhez, ami kompromittálta volna a versenyképességüket.
Először tesztelték a 2026-os F1-es gumikat
A Pirelli az Aston Martin segítségével először vitte pályára a 2026-os abroncsok első prototípusát Barcelonában. Mint arról a két év múlva esedékes szabályváltozások kapcsán már írtunk, a 18 colos kerekek ugyan maradnak, ám az abroncsok némileg – konkrétan elöl 25, hátul 30 milliméterrel – szűkebbek lesznek.
Az olasz cég beszámolója szerint az Aston Martin teszt- és tartalékpilótája, a korábbi Formula-2-es bajnok Felipe Drugovich volt a szerencsés, aki először kipróbálhatta a 2026-os gumik első változatát. Az ifjú brazil kedden összesen 670 kilométert teljesített a barcelonai pályán.
Átalakítások a Red Bullnál: előléptetik Lambiasét
Néhány héttel ezelőtt jelentették be, hogy távozik a Red Bull Racingtől a sportigazgató Jonathan Wheatley, aki a jövőben a Sauber gyári partnereként a Formula-1-be 2026-ban beszálló Audi csapatfőnöke lesz. Az energiaitalosok azonban nem egy konkrét személyt jelöltek ki Wheatley utódjául, hanem több házon belüli előléptetéssel és a struktúra átalakításával többfelé osztották a távozó szakember feladatköreit.
Ennek az egyik legnagyobb nyertese az a Gianpiero Lambiase, aki 2016 óta dolgozik Max Verstappen mellett versenymérnökként. Ezt a munkakörét a jövőben is megtartja a „GP” becenévre hallgató szakember, de mostantól ő lesz a teljes versenyrészleg vezetője: ebben a szerepkörében ő lesz a felelős a Red Bull F1-es istállójának minden versenytevékenységéért.
A teljes átszervezés itt olvasható!
Ismét új padlólemezzel készül a Mercedes
Az őszi szünet utáni F1-es USA Nagydíjon vethetik be az újabb fejlesztést: Toto Wolff szerint egyelőre nem egyértelmű, hogy melyik specifikáció a nyerő.
„Úgy gondolom, át kell néznünk az adatokat. Szóval úgy váltunk valami újra, hogy az eddigi új nem működött megfelelően, de a régi sem igazán. Szóval vagy a régi új lesz, vagy az új új. Még nem tudjuk.”
Kész odaadni Bortoletót az Audinak a McLaren
„Ha Mattia odajönne hozzám, nem akadályoznánk meg egy ilyen tehetséget abban, hogy esélyt kapjon az F1-ben” – jelentette ki Andrea Stella.
Bortoleto tavaly bajnok lett a Formula-3-ban, idén pedig újoncként nyújt olyannyira jó teljesítményt a Formula-2-ben, hogy a legutóbbi azeri hétvégén már át is vette az összetettben a vezetést a Red Bull kötelékeibe tartozó Isack Hadjartól, két fordulóval az idényzárás előtt.
Az ifjú brazil ugyanakkor a McLaren juniorprogramjának tagja. Nemrég már szóltak arról híresztelések, hogy a McLaren kész lenne tárgyalni engedni Bortoletót a Sauberrel és az Audival, és erről a wokingiak F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella immár nyíltan is beszélt – de azt is megjegyezte, hogy szeretnék azért a kötelékeikben tartani őt.
Piastri kijavította a fő hibáját, vb-alapanyag a mérnöke szerint
Világbajnoki alapanyagnak érzi Oscar Piastrit a versenymérnöke, Tom Stallard. A McLaren szakembere szerint a fiatal ausztrál az idei év során kijavította a tavalyi újoncévében legjelentősebbnek számító gyengeségét, a versenyek alatti gumimenedzselést – így pedig nem is meglepő, hogy ennyire elképesztő szériában van az utóbbi hetekben, hónapokban.
„Oscarral idén nagyon keményen dolgoztunk a versenyekre való felkészülés során a gumikezelésen, és nagy előrelépést értünk el. Tavaly volt néhány olyan futam, ahol a gumik elfogytak alatta, és nem igazán tudtuk megmutatni, hogy mit tud, mert nem tudtuk hatékonyan kezelni a gumikat” – mondta az F1 Nation podcastnek Tom Stallard.
Stallard versenymérnökként számos versenyzővel dolgozott már együtt, köztük a világbajnok Jenson Buttonnal , Carlos Sainzxal és Daniel Ricciardóval. De úgy látja, hogy Piastri már 22 évesen világbajnoki kvalitásokat mutat.
„Igen, abszolút. Mindig tanul, mindig fejlődik, mindig többet akar tudni, mindent átnéz, mindent megbeszélünk, és ő megvalósítja. Ha ilyen ütemben fejlődsz, hol a határ? A határ a csillagos ég. Reálisan nézve a határ az, amikor a fejlődés lassulni kezd, és jelenleg ennek semmi jele” – mondta.
„A McLaren az első, a Red Bull a második” – Leclerc az F1-es erősorrendről
Charles Leclerc szerint a konstruktőri bajnokságban a Ferrarinak is lehet esélye, mert két jó pilótája van, és nem nagy a hátránya, de az erősorrend jelenleg világos.
„A Mercedes és mi magunk is találunk időt, de néha vannak kellemetlen meglepetések, viszont a McLaren talán a legerősebb az elmúlt nyolc-kilenc versenyen – és a Red Bull is erős volt, bár Monzában őket is kellemetlen meglepetés érte. Ez a sorrend, a McLaren az élen, a Red Bull a második, aztán a Mercedes és mi magunk, akiknek még egy kicsit stabilabbá kell válniuk” – mondta Leclerc.
„Tanultunk a bakui hibából” – Verstappen
Nem tekint pesszimistán a hétvégi Szingapúri Nagydíjra Max Verstappen, aki szerint van miben bízniuk a városi pályán is.
„Tanultunk abból, amit múlt héten Bakuban elrontottunk, és ezen a héten Szingapúrban néhány dolgot másképp próbálhatunk ki” – magyarázta Verstappen a futam előtti felvezetőben.
„A változtatások, amelyeket kezdetben Bakuban eszközöltünk, pozitívak voltak, és jó irányba haladtunk. Úgy gondoljuk, hogy tudjuk, mit tudunk jobban csinálni, és persze biztosítanunk kell, hogy optimalizáljuk a beállításokat. Fontos lesz, hogy a lassú kanyarokban kicsit jobban kontroll alatt tartsuk az autót, hogy ne ugráljon, és ez remélhetőleg sokat segít majd nekünk.”
Beharangozó: Mi vár ránk az F1-es Szingapúri Nagydíjon?
Menetrend, változások, erőviszonyok: rövid videós felvezető a hétvégi F1-es Szingapúri Nagydíjhoz.