DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Hírösszefoglaló

Ebben jobb a McLaren, ennyit javult a Ferrari: a pénteki F1-es hírek

A Formula.hu F1-es hírösszefoglalója augusztus 9-én, péntek este.

A nap hírei egy cikkben:

 

Horner elmondta, miben jobb a McLaren autója a Red Bullnál

Az energiaitalosok F1-es főnöke úgy érzi, elsősorban az RB20-as működési tartományát kellene szélesíteniük, ebben élvez előnyt az MCL38-as.

„Jelenleg az ő autójuk jobb működési tartománnyal rendelkezik, mint a miénk. Szélesebb a működési tartományuk. Úgy tűnik, a mi autónknál nagyon ’kicsúcsosodó’ ez a tartomány, és ez nehezíti a mérnökök és a versenyzők dolgát egyaránt” – idézi Hornert a RacingNews365.com szakoldal.

GP2413_131512_ONZ6221_resize



„Úgyhogy egyensúlyt kell találnunk az autónknak, hogy szélesítsük ezt a működési tartományt, mivel ez rendkívül fontos a hőmérsékletet és minden más tényezőt tekintve. Ezzel tisztában van a csapat, és nagyon keményen dolgozunk is rajta.”

 

Még mindig álomként tekint az F1-re Antonelli

Sokan biztosra veszik a Mercedes-szerződését, de a 17 éves olasz egyelőre az F2-re fókuszál. A pilóta elmondta, hogyan önt belé önbizalmat Wolff.

„Nagyon örülök, hogy számításba vesznek, de nem kérek semmit. Jelenleg az a célom, hogy jól teljesítsek a Formula-2-ben, aztán meglátjuk. Továbbra is álomként tekintek rá. Igen, előfordul, hogy gondolok rá, de csak futólag. Teljes őszinteséggel mondhatom, hogy számomra ez még ma is álom. Meglátjuk, valóra válik-e.”

„Amikor nehéz időszakon mész keresztül, erősebben jössz ki belőle a végén, beleértve a hozzáállásodat is. Silverstone és Budapest megerősítette ezt” – utald eddigi két F2-es győzelme színhelyére a pilóta.

 

A teljes jövő évet 2026-nak szenteli a Williams

James Vowles csapatfőnök egyértelművé tette: elsődlegesen az új F1-es szabályok érkezése lebeg a szemük előtt – de azért idén is lesznek még fejlesztéseik.

„Újra olyan helyzetben vagyunk, hogy párhuzamos fejlesztési programokba kezdjünk. Ez lehetővé tette számunkra, hogy korán nekiálljunk dolgozni a 2025-ös autón. A cél az, hogy a teljes jövő évet a 2026-os projektnek szenteljük” – jelentette ki Vowles.

Bár a fókusz tehát 2026-on van Grove-ban, a csapatvezető azért elismeri, hogy idén eddig elmaradtak a várakozásoktól: „A szezon első fele csalódáskeltő volt. Többen reménykedtünk, mint mindössze négy pont. Több is lett volna, ha az idénykezdet óta a minimumsúlyhatáron lett volna az autónk. Ugyanakkor nem aggódunk. Nagyon hátulról kezdtünk, és végig 2026-ot tartottuk szem előtt. Nem fogunk letérni az utunkról, még ha először néhány áldozatot is kell hoznunk.”

 

Ferrari: 300 százalékkal közeledtünk a Red Bullhoz

Fred Vasseur, a Scuderia F1-es csapatfőnöke az utóbbi időszak küszködése ellenére is pozitívan értékeli a 2024-es szezon eddigi alakulását, főleg a tavalyi szereplésükhöz képest.

„Úgy gondolom, tény, hogy ott volt a szezonnak az első része, amikor a Red Bull szárnyalt Kínáig. Aztán volt egy jó időszakunk nekünk két vagy három győzelemmel, aztán jött a McLaren, most meg a Mercedes. Úgy vélem, a négy csapat hasonló munkát végzett” – folytatta Vasseur, akit a RacingNews365.com portál idézett. „Nem túl gyakran fordul elő, hogy 12 vagy 13 futam után négy csapat van olyan helyzetben, hogy megnyerheti a bajnokságot.”

„Nem vagyok nagy rajongója a statisztikáknak, de nagyjából 60 százalékkal több pontot szereztünk, mint egy évvel ezelőtt 12 forduló után, vagy valami hasonló. A Red Bullhoz képest pedig 300 százalékkal csökkentettük a különbséget” – vélekedett a Ferrari csapatfőnöke.

 

Liberty: Nem vagyunk ellene az F1-es mezőny bővítésének, ha…

„Határozottan nem vagyunk ellene az ötletnek, nem gondoljuk, hogy bármilyen bővítés helytelen lenne. Van egy metódus a bővítésre, amelyhez szükséges az FIA és az F1 jóváhagyására, és mindkét csoport feltételeinek meg kell felelni. Határozottan nyitottak vagyunk arra, hogy új jelentkezők pályázzanak és potenciálisan jóvá is hagyjuk őket, ha ezek a követelmények teljesülnek” – idézi Greg Maffei szavait a RacingNews365.com szakportál.

 

A McLaren csapatfőnökét dicsérte Alonso

Alonso jól ismeri Stellát, hiszen a Ferrarinál Stella még versenymérnökként dolgozott a spanyol mellett. A páros nagyon jól kijött egymással, Alonsót pedig egyáltalán nem érte meglepetésként, hogy meddig jutott korábbi mérnöke. 

„Ő egy elképesztő ember – nagyszerű mérnök, jó csapatfőnök. Azok az emberek, akik őszinték és a józan eszüket használják, általában sokra viszik az életben” – mondta Alonso.

„Andrea nagyszerű vezető, a józan ész pedig nagyon jellemző rá. Nem meglepő számomra az, hogy mennyire jó munkát végez” – tette hozzá a kétszeres világbajnok.

 

F1-es szponzorszerződés a Netflix hatására? Igen!

Jeff Mahony, a NEFT Vodka tulajdonosa és ügyvezetője a Formula.hu-nak elmondta, hogy a Netflix Drive to Survive F1-es sorozata miatt döntöttek az F1-es szerepvállalás mellett.

„Hogy teljesen őszinte legyek, a döntés hátterében elsősorban a Netflix által készített Drive to Survive áll” – felelte kérdésünkre Jeff Mahony, amikor arról érdeklődtünk, hogy miért döntöttek az F1-es szerepvállalás mellett.

„A sorozat hatására kialakult demográfiai változás teljes átfedésben van a mi terveinkkel. A Formula-1 vita nélkül egy top sport, ahol minden fontos és luxusmárka jelen van. Az F1 környezete kreatív, innovatív és rendkívül precíz.”

„Az F1-es környezet mindig létezett, azonban demográfiailag nem szolgáltatta azt, amire nekünk szükségünk van. Aztán megérkezett a Drive to Survive – új emberek kezdték el megismerni az F1-et, és rájöttek arra, hogy ez egy valós sport, amiben mindenkinek megvan a saját konfliktusa, szerelmi története és szinergiája.”

 

Verstappen-exkluzív: Látni a jövőt? Kösz, nem!

Érdemben nem változott az élete azóta, hogy elfoglalta az F1 trónját, 16 éves önmagának pedig semmit nem tanácsolna azt leszámítva, hogy „menj és éld az életed!”

Max Verstappent a Formula.hu személyes dolgokról is megkérdezte a Hungaroringen.

Az interjú ezen a linken olvasható!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: