DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Hírösszefoglaló

Eldőlhetett Newey jövője, ezért javult fel Hamilton: a keddi F1-es hírek

Verstappen-interjú, Piastri fejlődése, a nehéz F1-es fejlesztések, Ricciardo nem foglalja a helyet, bizakodik a Mercedes: a nap hírei a Formula.hu-n.

A nap hírei egy helyen, egy cikkben, hogy ne maradjatok le semmiről:

 

Ezért támadt fel idény közben Hamilton

A szezon elején Russell egyértelműen a hétszeres F1-es világbajnok fölé nőtt, mostanra azonban kiegyenlítődött a párharc: a Mercedes szakembere elmagyarázta, miért.

f1-hamilton-mercedes-silverstone-2024



„Úgy gondolom, az elején valószínűleg Lewis nehezebben kezelhetőnek találta az autót. Az egyik terület, ahol javítottunk az autón, hogy képesek vagyunk jó beállításokat találni már az első szabadedzésen” – magyarázta Andrew Shovlin. „Úgyhogy ez határozottan segített, és talán ki lehet jelenteni, hogy a korai versenyeken Lewis nehezebben találta a beállításokat, mint George” – fogalmazott Shovlin, aki hozzátette:

„Úgy vélem, van egy bizonyos vezetési stílus, ami passzol ezekhez a gumikhoz. Azt tapasztaljuk, hogy a két versenyző mostanság már nincs annyira messze beállítások terén, szóval amint az autó egy megfelelő tartományba kerül, ugyanazok működnek kifejezetten jól mindkettejüknek. Az edzések között áttanulmányozzák, mit csinál a másik, hogy megpróbálják megtalálni, hol lehet még nyerni.”

 

Magabiztosan várja a 2025-ös F1-es szezont a Mercedes

Az idei sikeres fejlesztések miatt optimistán várja a 2025-ös F1-es szezont a Mercedes – erről számolt be Andrew Shovlin, az alakulat vezető pályamérnöke.

„Azt nézve, hogy az utóbbi fejlesztéseink jól sikerültek és annyi teljesítményt hoztak, amennyit reméltünk tőlük, és azt is nézve, hogy a következő évi autó a mostani közeli unokatestvére lesz, most magabiztosabbak vagyunk afelől, hogy az idei lendületünket át tudjuk menteni jövőre is. Magabiztosabbak vagyunk, mint az előző években” – idézi Shovlin szavait a Racingnews365.com.

 

Piastri: Nagyot léptem előre, de lehet még fejlődni

Elégedett a második F1-es idényében mutatott javulással a McLaren ausztrálja, de ő is tudja: voltak elszalasztott lehetőségeik.

„Úgy vélem, szép fejlődést értem el olyan dolgokban, amelyekben javulni akartam a tavalyi évhez képest. Szerintem jó munkát végeztem a tavaly év végén kitűzött célokkal való megküzdésben és egyértelmű előrelépést tettem néhány területen közülük – igazából azt mondanám, minden területen. Természetesen van még tér a fejlődésre, de úgy gondolom, szépet léptünk előre.”

 

Eldőlhetett, melyik F1-es csapatnál folytatja Newey

Az Autospront keddi számában kvázi tényként ír arról, hogy Adrian Newey megállapodott az Aston Martinnal, miután meggyőzőnek találta Lawrence Stroll vízióját a létesítmények terén folyamatosan fejlődő, 2026-tól a Honda gyári partnerévé váló projektről. Az Autosprint szerint a bejelentésre szeptember elejéig várnunk kell a Red Bull-lal kötött szerződések miatt.

f1-newey-2024_1

A lap megerősíti azt a korábbi híresztelést is, miszerint négyéves időtartamra 100 millió eurós fizetést ajánlottak a szakembernek, aki júniusban egy titkos látogatást is megejtett az Aston gyárában.

 

Miért ilyen nehéz ma fejleszteni az F1-ben?

Dan Fallows beszélt arról, hogy miért látunk ennyi besült fejlesztést manapság, amikor a topcsapatok sem azt kapják a munkájuktól, amire számítanak.

„Igen, ezt sokaknál látni már, nemcsak nálunk. Problémák adódnak azzal, hogy pluszteljesítményt adjunk az autónak úgy, hogy közben megtartsuk a jó viselkedését, a jó egyensúlyát, azt, hogy többféle pályán, többféle körülmények között is gyors legyen” – magyarázta Fallows.

„Amint ezzel tisztában vagyunk, igazából az a kérdés, hogy mi a legfontosabb dolog, mik a legfontosabb dolgok, amiket muszáj megtartani úgy, hogy közben felkerülnek a fejlesztések. És aztán ha úgy érezzük, hogy valami romlott, akkor azt kell kitalálni, hogy azon a bizonyos területen hogyan tudunk javítani, és visszahozni arra a szintre, ami nekünk kell. Ez a kritikus pont.”

 

Ricciardo kényelmetlenül érezné magát, ha a fiatalok elől foglalná a helyet

Ha már úgy érzi, nem képes teljesíteni, átadja az ülését az F1-be vágyó tehetségnek – de a Visa RB ausztrálja szerint még nem jött el ez az idő.

„Azon a napon, amikor úgy érzem, olyan ülést foglalok el, amelynek már nem tudok megfelelni, akkor nem fogom komfortosan érezni magam. Nem akarok oda jutni. Nem akarok valakit megakadályozni abban, hogy megkapja az esélyét. Túlságosan is tisztelem ezt az utat.”

„Ugyanakkor nem érzem úgy, hogy már itt tartanék. De amint így lesz, valószínűleg nyíltan fogok róla beszélni. Most jelenleg… Azt hiszem, egy éve arról beszéltem, hogy ez az utolsó esélyem, szóval én így tekintek erre. Minden tőlem telhetőt bele fogok adni, a junioroknak pedig meglesz a maguk lehetősége és ideje, de nem érzem késznek magam arra, hogy átadjam.”

 

„Egy F1-es csapat sem akarja Schumachert” – Villeneuve

Jacques Villeneuve szerint az F1-es csapatok számára nem éri meg a kockázatot Mick Schumacher: amit láttak, az alapján nem kérik, a reménykedés és a Schumacher-kép marad.

„Nem úgy tűnik, hogy bármelyik csapat is azt akarná, hogy Mick Schumacher vezesse az autóját. Mick és a csapata erőltette, de úgy néz ki, hogy senki nem ugrik bele ebbe” – mondta Villeneuve az Instantcasino.comnak.

 

Exkluzív: Verstappen szerint most a Red Bullon a sor

Max Verstappen szerint a Red Bull csapatára óriási nyomás nehezedik, ugyanakkor a világbajnok élvezi a pályán vívott csatákkal tarkított „izgalmas időket”. A Formula.hu a Magyar Nagydíjon exkluzív interjú keretein belül faggathatta a negyedik vb-címért küzdő holland klasszist.

Az interjú ezen a linken olvasható Formula Plusz rovatunkban!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: