A Formula.hu napi hírösszefoglalójában a nap legfontosabb hírei, eseményei, megszólalásai egy helyen:
„Ha nyerünk, Hamilton nehezebben távozott volna”
A Mercedes kissé váratlan formajavulásának köszönhetően elszaporodtak a kérdések, melyek azt firtatják, hogy vajon Lewis Hamilton megbánta-e, hogy átigazolt a Ferrarihoz, illetve hogy most is meghozná-e ezt a döntést. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökguruja szerint a hétszeres világbajnok klasszis távozása elsősorban nem a teljesítményen múlott, de egyúttal azt is elismerte, hogy ha az elmúlt években is a 2020-ig tartó domináns produkciót hozták volna, talán nehezebben hozta volna meg ezt a döntést.
„Azt hiszem, ha bajnokságokat nyertünk volna, Lewisnak nehéz lett volna nemet mondania a számunkra” – nyilatkozta Shovlin a minap.
„Azonban úgy gondolom, hogy a legfőbb okai nem feltétlenül az autó teljesítményével kapcsolatosak. Egyértelmű, hogy szeretne egy újabb fejezetet nyitni a karrierjében a Mercedesnél töltött, nagyon sikeres időszak után. Abban a korban van, hogy ha ezt meg akarja tenni, akkor inkább előbb kell, mint utóbb. Szerintem ez nagyrészt arról szólt, hogy Lewis egy másik csapatra és egy újabb kihívásra vágyik. Azt hiszem, ha valaki eldöntötte, hogy ezt akarja tenni, akkor elég nehéz lehet meggyőzni az ellenkezőjéről.”
Erotikus tartalmakat terjesztő oldal lehet az Alpine szponzora
Bár egyéb területeken dolgozó előadók is szép számban megtalálhatóak rajta, az OnlyFans mindenekelőtt az erotikus tartalmakról vált ismertté az elmúlt években. A cég egy ideje már jelen van a motorsportban többek között a MotoGP-szereplésre is kandidáló Moto2-es American Racing Team névadó szponzoraként.
És most úgy tűnik, hogy a Formula–1-ben is megjelenhet a cég, sajtóértesülések szerint ugyanis 2025-ben az Alpine egyik szponzora lehet az OnlyFans, sőt egy brit újságíró egyenesen azt adta hírül, hogy a jelenlegi fő- és névadó szponzor, a BWT helyét foglalhatják el.
„Fernando is faster than you” – Ez volt Massa egyik legszomorúbb napja
A 2009-ben Magyarországon rendkívül súlyos sérüléseket szenvedő Felipe Massa az elmúlt másfél évben a 2008-as világbajnoki cím visszamenőleges megszerzéséért vívott reménytelen küzdelmével került a reflektorfénybe. A Motorsport brazil kiadása azonban most kivételesen nem erről, hanem a 2009-es balesetről és annak utóhatásairól kérdezte. „Soha senki nem mondta nekem, hogy nem vagyok ugyanaz, mint előtte” – kezdte a brazil.
„Természetesen sokat kritizáltak a sajtóban, mert a balesetem után nem nyertem több versenyt az F1-ben, pedig többször is közel jártam hozzá! Sajnos nem sikerült győznöm Németországban, azon a versenyen, melyet pontosan egy évvel a balesetem után, 2010. július 25-én rendeztek” – utalt vissza az akkoriban nagy vihart kavart csapatutasításra („Fernando is faster than you”), mely elvette tőle a győzelem lehetőségét.
„Ez volt életem egyik legszomorúbb napja. Utána egy más időszakot éltem, mert már nem volt versenyképes autóm, amivel a győzelmekért küzdhettem volna, ahogy korábban” – folytatta Massa.
„Örülök, hogy nekem nincsenek versenyzőgondjaim” – Brown odaszúrt a Red Bullnak
Sergio Perez pocsék formája és szerény ponttermése révén a Red Bull előnye 42 pontra olvadt a konstruktőri világbajnoki tabellán a McLarennel szemben. Ennek ellenére az energiaitalosok úgy döntöttek, hogy a nyári szünet után is marad a mexikói Max Verstappen csapattársa. Amikor a Sky Sports F1 erről kérdezte a rivális McLaren elnök-vezérigazgatóját, Zak Brownt, az ellenfél méltatása mellett azért természetesen oda is szúrt nekik:
„Trükkös. Olyan helyzetben találták magukat, ahol az egyik versenyzőjük vezeti a világbajnokságot, míg a másik csak hetedik. Nagyszerű pilótáról van pedig szó, hiszen nyert futamokat. Mind tudjuk, hogy bármikor képes győzelemre. Úgy fest, jelenleg problémája van. Nem tudok mindent, ami ott zajlik. Ezt nekik kell megoldaniuk. Örülök, hogy nekem nincsenek versenyzőgondjaim…” – fogalmazott Brown, aki hozzátette: nagyszerűnek tartja, hogy mindkét pilótájuk, akik ráadásul egész F1-es karrierjükben a McLarennél versenyeztek, nyert már idén futamot, és azt szeretné, ha a vb-tabellán is mindketten az első háromba kerülnének.
A Red Bull másoknak is szállítana motorokat
Miután motorszállítóként is megvetették a lábukat az F1-ben, a Red Bull két saját csapata mellett akár két másik istállót is kiszolgálhat – állítja Christian Horner.
„Már megkerestek minket különböző felek, de jelenleg teljes mértékben a két Red Bull-csapatra koncentrálunk, mert szeretnénk megtanulni járni, mielőtt futni kezdenénk” – idézi Hornert a Motorsport holland kiadása.
„Ha később felmerül valamilyen, nyitottak vagyunk arra, hogy együtt dolgozzunk a megfelelő partnerrel. Az itteni létesítményeinkkel négy csapatnak is tudunk motorokat szállítani, ez nem jelent majd ellátási problémát” – mondta, majd újra hangsúlyozta: „A jövőt illetően nyitottak vagyunk erre, de rövidtávon a Red Bull két csapatára koncentrálunk.”
Miért tartja meg a VCARB Ricciardót?
Yuki Tsunoda egy csiszolatlan gyémánt, Daniel Ricciardo pedig segít a csiszolásban – mindenekelőtt ezért van értelme egy 35 éves versenyzőt juniorcsapatban tartani Peter Bayer szerint.
„De ezt úgy is lehet magyarázni, hogy Yuki még nem áll készen. Sokat tanul Danieltől, ha technikai visszajelzésekről van szó, ahogy az érzelmek kontrollálása terén is, és megtanulja, hogyan kell felépíteni és megtervezni egy hétvégét. Röviden: tanul. Ő egy csiszolatlan gyémánt, és Daniel segítségével még mindig csiszoljuk, ezért is indokolt Daniel helye a csapatban” – mondta Bayer, azt is hangsúlyozva, hogy emellett Ricciardo egyre jobb teljesítménye is fontos érv.
„Maxnak szüksége van a csapatra” – Steiner
Günther Steiner szerint ha dühkitörései lesznek, akkor elveszítheti az idei F1-es vb-címet Max Verstappen, ha viszont nyugodt marad, akkor megnyerheti a zt.
„Itt már minden apró hiba egyre nehezebbé teszi a helyzetet, és szerintem a futam után arra a következtetésre jutott, hogy másképp kell viselkednie, mert mindig szüksége van a csapatára. A pilóta nagyon fontos, de csak egy része a nagy csapatnak. Ha a csapat nem áll mögötte, akkor a pilóta semmit sem tud csinálni. Elveszett, magára maradt, és az nem jó. Szerintem reagált, beszélt Christiannel és Helmuttal, elmagyarázták neki a helyzetet, Spába pedig teljesen más srácként érkezett meg” – értékelte a Hungaroring után néhány nappal következő Belga Nagydíjat Steiner.
„Ha nyugodt marad, még mindig megnyerheti a bajnokságot. De ha olyanokat csinál, mint Lewis ellen Budapesten, akkor elveszítheti.”
Mit csinál egy F1-es mentáltréner?
A Formula.hu-nak lehetősége nyílt exkluzív interjút készíteni Enzo Mucci mentáltrénerrel, aki jelenleg olyan tehetségek mellett dolgozik mint Oliver Bearman és Liam Lawson.
Szóba került az, hogy mivel foglalkozik, mi a munkája lényege, hogyan dolgoznak együtt a pilótákkal, és az is, hogy mi a két említett fiatal erőssége. A beszélgetés ezen a linken olvasható el!
Pitwall: Jól döntött Sainz és a Red Bull?
Végre lezárult az idei pilótapiac egyik legfontosabb és mindenképp legtovább húzódó kérdése, hiszen bejelentették, hogy Carlos Sainz a Williamshez igazol 2025-től. De jól döntött-e a spanyol? Kik foglalhatják el az általa visszautasított üléseket? És jó döntést hozott-e a Red Bull Sergio Perez és Daniel Ricciardo megtartásáról?
Ezekről, az elmúlt hét csapatfőnöki bejelentéseiről, az apró szabályváltozásokról, a Red Bull és a McLaren közti fejlesztési versenyről, valamint a hétvége eseményeiről – MotoGP, WRC, TCR – beszélgettünk friss adásunkban.
A műsor megtekinthető a YouTube-csatornánkon: