DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
Hírösszefoglaló

Leclerc a pole-ban, de ki nyeri a Belga Nagydíjat? – szombati F1-es hírek

Váratlan első rajtkocka a Ferraritól, Oliver Oakes lehet az Alpine új vezére, Max Verstappen és a McLaren is bizakodó: egy helyen a szombati nap F1-es hírei.

A nap fő híre az, hogy óriási meglepetésre a Ferrari és Charles Leclerc indulhat majd a Belga Nagydíj pole-jából, miután a második helyet szerezte meg Spában az esős időmérőn. A legggyorsabb Max Verstappen volt, méghozzá utcahosszal, de hiába: a tízhelyes rajtbüntetése miatt csak a 11. pozícióból vághat neki a versenynek vasárnap. Leclerc mögött Sergio Perez és Lewis Hamilton következett, a két McLaren viszont nem tudta átmenteni az erős pénteki tempóját, a vizes pályán nem voltak elég gyorsak Lando Norrisék.

Az időmérő összefoglalója és végeredménye itt található!

 

A McLaren a futamra készült

Andrea Stella csapatfőnök elárulta: a McLaren a futamon lesz majd igazán gyors.

„Nem akartunk kompromisszumot kötni a beállításainkkal a mai körülmények miatt, mert tudjuk, hogy holnap szükségünk lesz a végsebességre” – mondta az olasz csapatfőnök. „Készek voltunk egy kis árat fizetni a kvalifikáción, mert azt akarjuk, hogy holnap száraz körülmények között a lehető legversenyképesebb autónk legyen.”

f1-mclaren-spa



Oscar Piastri szintén úgy gondolja, hogy erős vasárnapja lehet, sőt akár a győzelmet is elképzelhetőnek tartja az ausztrál: „Spában van lehetőség az előzésre, a szárazpályás tempónk pedig határozottan jónak tűnt, szóval szerintem van esélyünk” – mondta, majd hozzátette: „Van okunk a bizakodásra!”

Lando Norris az ötödik lett az időmérőn, de ő is bizakodva értékelt. „Igazából egészen elégedett vagyok. Tegnap jók voltunk, de azt hiszem, a Red Bullok az egész hétvégén egy lépéssel előttünk jártak” – nyilatkozta a brit, aki Verstappen büntetése miatt a negyedik helyre lép előre a rajtrácson. „Még ha tegnap egy kicsit gyorsabbak is voltunk, szerintem a Red Bull egyáltalán nem fedte fel a lapjait, mi viszont igen. Nagyjából az volt a maximum a részünkről, amit tegnap mutattunk, de mára fordulva még mindig optimisták voltunk. Holnap még mindig meg kell előznünk néhány gyors autót, például Perez Red Bullját, hogy mást ne mondjak. A kissé alacsonyabb leszorítóerőnk ma talán ártott egy kicsit, de remélhetőleg ez holnap majd kifizetődik.”

 

Versenytempóban kevés lesz a Ferrari?

Leclerc egyáltalán nem számított erre a rajthelyre, de ha már így alakult, nem fog megijedni a feladattól.

„Az eső nélkül talán az ötödik helyért harcoltunk volna a Mercedesek ellen. Az eső azonban segített nekünk egy kicsit, de nem fogok panaszkodni, nagyon boldog vagyok, örülök a Q3-as körömnek, és jó érzés a mezőny elején lenni. Nem a legkönnyebb itt megtartani az első helyet az első körben. De az igazat megvallva meglátjuk. Minden rajt különböző, holnap az Eau Rouge-ban pedig majd meglátom, mi a következő teendő. De természetesen megpróbálom megtartani ezt az első helyet” – mondta Leclerc.

f1-leclerc-ferrari-belgium_1

Az utolsó körét elrontó Carlos Sainz szerint viszont reális esélyük nem lesz.

„Előttünk olyan autók vannak, akik velünk azonos tempóval rendelkeznek, vagy gyorsabbak nálunk: a McLaren, a Red Bull, akár a Mercedes is. Ha előttük végzünk, jó esélyünk lenne küzdeni a pódiumért – ha Max nem tudja átküzdeni magát a mezőnyön, akkor a győzelemért – ám sajnos csak a hetedik hely a mienk holnapra, ami azt jelenti, hogy nekünk kell felzárkóznunk. Nem lesz könnyű, de mindent bele fogok adni.”

„A szabadedzések alapján a Red Bull és a McLaren egy lépéssel előrébb járnak, mi és a Mercedes kicsit le vagyunk maradva hozzájuk képest” – fogalmazott a spanyol. „Főleg a McLaren nagyon erős, három-négytizedes előnyük van a mezőny többi részéhez képest. Meglátjuk, ezzel mire képesek a futamon. A gumikopásra kifejezetten oda kell majd figyelnünk, hiszen, ha nem óvjuk megfelelően az abroncsokat, az előzés is nehéz lesz.”

 

Mennyire lehet veszélyes Verstappen és a Red Bull?

Verstappen szerint óvatosnak kell lennie a rajtnál – ha ezt gond nélkül teljesíti, kezdődhet a felzárkózás: „El lehet veszíteni egy futamot az első kanyarban. Meglátjuk, hogyan sikerül, és abból fogok építkezni – hosszú lesz a verseny, ez nem egy gumikímélő pálya, így jól kell kezelnünk őket. Ha ez megvalósul, versenyképesek lehetünk holnap.” 

Arról pedig, hogy van-e esélye a futamgyőzelemre, így nyilatkozott: „Nem könnyítettük meg a saját dolgunkat. Ma esős volt az idő, erősek voltunk – ezt száraz körülmények között is meg kell tudni valósítani. Kemény küzdelemre számítok, mindent bele fogok adni. Remélhetőleg tudok majd csatázni a Ferrarikkal és a Mercedesekkel, és ha van egy kis szerencsénk, a McLarenekkel is harcban lehetünk.”

f1-redbull-spa

Perez arról beszélt, hogy nem maradt már új gumija a végére, és hogy Kína óta nem volt ilyen jó időmérője, mindenesetre ő is optimista. „Holnap megpróbálok ugyanúgy tenni, ahogy tavaly sikerült Charles ellen. Hosszú verseny áll előttünk, úgy néz ki, hogy száraz lesz. Ahogy mindig is mondtam, minden hétvége egy új lehetőséget jelent arra, hogy minden egyes nap jobb legyek. A holnap is egy új lehetőség számunkra, hogy még jobbak legyünk, mint ma, és a győzelemért küzdjünk” – bizakodott Perez, majd hozzátette: 

„Azt hiszem, a gumikopás elég trükkös lesz az új aszfaltcsík miatt, szerintem még mindig sok az ismeretlen. De jó előérzetem van a holnapi nappal kapcsolatban.”

 

Hamilton kevésnek érzi a Mercedest

A harmadik helyről rajtolhat majd Hamilton, de úgy érzi, hogy a Mercedes tempója nagyon kevés lesz a dobogóhoz, sőt úgy fogalmazott, hogy eső nélkül a Q3-ba is nehezen jutottak volna be.

„A Red Bullok és a McLarenek sokkal gyorsabbak nálunk, a Ferrarikkal lehetünk egy szinten. Max szerintem könnyedén az élmezőnybe fog kerülni, ők tűnnek a leggyorsabbnak ezen a hétvégén. Ezáltal nagyon nehéz lesz megtartani a dobogós helyezést, de készen állok megküzdeni érte.”

 

Oliver Oakes lehet az Alpine új vezére – de miért?

Oliver Oakes lesz az Alpine következő csapatfőnöke: a Formula.hu információi szerint az illetékesek megállapodtak a juniorszériák fenegyerekének tartott szakemberrel és a szerződés véglegesítésén dolgoznak.

Hogy kicsoda ő és miért tűnik remek választásnak a szerződtetése, azt Formula+ rovatunkban részleteztük ezen a linken!

 

Nem volt érdemi verseny az F2-ben

A délutánról az eső miatt elhalasztott F2-es sprintet a tervezett 18:15-ös kezdési időpontban sem tudták elrajtoltatni, s végül magyar idő szerint fél hétkor engedték el a mezőnyt. A pole-ból induló Zak O’Sullivan meg tudta őrizni a vezetést, mögötte Dennis Hauger és Richard Verschoor haladt az esős pályán.

A mezőny óvatosan vezetett, a negyedik helyen álló Zane Maloney próbálkozott egy előzéssel, amely sikertelennek bizonyult, újabb lehetősége pedig nem volt már, ugyanis Pepe Marti autójának megállása miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Aztán a hetedik körben piros zászlóval megszakították a versenyt az eső miatt, így O’Sullivan idei második győzelmét aratta Hauger és Verschoor előtt.

 

Magyar bravúr a Ralikrossz-vb-n: Wieszt Jankó dobogós Nyirádon

Hétvégén Magyarországon folytatódik a Ralikrossz-világbajnokság: a nyirádi pálya július 27-28-án dupla fordulóval debütál a vb-sorozat versenynaptárában, annak második 2024-es állomásaként. A bemutatkozáshoz pedig egy hazai vendégversenyző is járt: a nyolc állandó WRX-résztvevő mellett kilencedik indulóként Wieszt Jankó csatlakozott. A világszinten bemutatkozó Wieszt a 2024-es szabályok, a „Technológiák csatája” révén nevezhetett be a mezőny elektromos autói mellé egy vb-múltú benzinmotoros autóval, a GCK csapat egykori Renault Megane RS RX-ével.

nyirad-1-podium

Szabadkártyásként a tisztes helytállás lehetett az elvárás, de az eredmények felülmúlták, amire számítani lehetett: a Korda Racinggel nevezett Wieszt mindkét szombati előfutamon – némi szerencsével, hiszen a sorsolás alapján a kisebb létszámú és kevésbé erős csoportba került, amelybe az élmenők közül egyedül Kevin Hansent sorolták – az első háromban végzett, egy harmadik és második helyet gyűjtött, utóbbi alkalommal csupán 1,7 másodperccel maradt le Hansentől. Ezek az eredmények kapásból 7 vb-pontot értek az ezen a ponton szerezhető maximum 10 egységből – többet, mint amennyit a második előfutamon kieső hatszoros világbajnok Johann Kristoffersson szerzett.

Az elődöntőben a második helyről rajtolt: itt Kevin Hansen mellett Timmy Hansent és Klara Anderssont is ellenfélként kapta, a testvérek a Megane előtt zártak, a mezőny női tagja viszont kiesett, Wieszt harmadik helye döntőbe jutást és ötödik rajtkockát ért. A finálé rögtön egy ütközéssel kezdődött, az elődöntőket megnyerő, így első két rajtkockából kezdő Kevin Hansen és Kristoffersson ütköztek. Kiesésük dobogós pozícióhoz segítette Wiesztet – akit segített a szerencse, de az elvárásokat így is felülmúlva világbajnoki dobogót szerzett. Korábban csak Szabó Krisztiánnak sikerült magyarként ez a bravúr, 2021-ben két alkalommal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: