Habár ezen a hétvégén F1-es autók nem gurultak pályára, így sem maradtunk hírek nélkül a száguldó cirkusz világából.
A nap talán legfontosabb híre a Red Bull technikai igazgatójához kapcsolódik, Adrian Newey a Racingnews365-nek beszélt a költségsapka egyik rejtett következményéről, a mérnöklegenda elmondása alapján a sport szenved azzal, hogy elcsábítsa a világ legjobb mérnökeit, és többé már nem az F1 kínálja a legmagasabb mérnöki fizetéseket.
Toto Wolff egyetért Fernando Alonso korábbi nyilatkozatával, miszerint az idei F1-es világbajnoki cím sorsa már eldőlt – Christian Horner és Helmut Marko azonban nem szentel túl sok figyelmet ezeknek a hangoknak.
Pedro de la Rosa, az Aston Martin F1-es csapatának nagykövete úgy nyilatkozott, hogy Fernando Alonso után Lance Strollnak is maradnia kell a csapatnál, de la Rosa elmondása szerint a kanadai versenyzőnek két nagyszerű versenye is volt már idén, Dzsiddában és Melbourne-ben például voltak olyan szakaszai a futamnak, amikor Alonsónál is gyorsabb tudott lenni Stroll.
Juan Pablo Montoya nemrégiben Tom Clarkson vendége volt a Formula 1 hivatalos oldala által működtetett Beyond The Grid podcastben, a bogotai születésű versenyző pedig többek között arról is beszélt, hogy milyen viszonyt ápoltak egymással az F1-es versenyzők azokban az időkben, amikor még aktívan űzte a sportot. Nos, a kolumbiai versenyző szerint korábban egyáltalán nem volt jellemző a haverkodás az F1-es paddockban – a teljes cikket ide kattintva tudjátok elolvasni.
Alain Prost és Felipe Massa is megszólaltak Hamilton Ferrarihoz igazolása kapcsán, Prost többek között a Ferrarinál tapasztalható kulturális különbségekre hívta fel Lewis Hamilton figyelmét, míg Massa már alig várja, hogy vörös overálban láthassa a hétszeres világbajnokot.
A pilótapiacot érintő legfrissebb hírekről is beszámoltunk, Damon Hill úgy véli, hogy az Audi felkészülten fog megérkezni az F1-be 2026-ban, emiatt pedig megfontolandó lehet Carlos Sainz számára, hogy a német gyártóhoz igazoljon.
Az utolsó F1-es hír a mai napról Logan Sargeanthez kapcsolódik, aki egy nem túlságosan hízelgő megjegyzést kapott a német Sky riporterétől: „Mindig ugyanazokat a malőröket követi el, egyszerűen nem tud túllépni ezen. Talán itt az ideje, hogy beismerje ezt saját magának és belekezdjen valami másba” – mondta Ralf Schumacher.
Nem maradt más hátra, mint a Formula E és a MotoGP: az elektromos kategóriában élvezetes futamot alakult ki Misanóban, a győztes kiléte pedig az utolsó körben dőlt el.
Ami pedig a MotoGP Amerikai Nagydíját illeti: az év eddigi talán legjobb versenyét a rajtnál visszaeső, de onnan parádés visszazárkózást produkáló Maverick Vinales nyerte, aki az első versenyző lett a MotoGP-érában, aki három különböző gyártóval is nyerni tudott. A szuperújonc Pedro Acosta a második, Enea Bastianini pedig a harmadik lett, megelőzve a vb-éllovas Jorge Martint és a címvédő Francesco Bagnaiát, míg Marc Marquez a győzelemért csatázva, az élről bukott. A beszámoló és a végeredmény itt található, ha pedig még több hírre és érdekességre vagytok kíváncsiak, csatlakozzatok a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz!