A nap legfontosabb hírét a Mercedes szolgáltatta: a csillagosok ugyanis bejelentették, hogy marad James Allison az istálló technikai igazgatója, így továbbra is az ő vezetésével készülnek majd az autók. Ez az elmúlt években nem így történt, csak 2023 közepén tért vissza korábbi pozíciójába Allison, akivel a közlemény szerint hosszabb távra, több évre szóló szerződést kötöttek, és a 2026-os új érába is ő vezeti majd át az istállót technikai szempontból.
Nyilatkozatot tett a Red Bull-lal megkezdett közös munkáról a Ford. Mint ismert, a gyártó 2026-tól száll be motorpartnerként az energiaitalosokhoz, de már most nagy erőkkel dolgoznak az új erőforráson. „Lehetőségem volt rengeteg időt tölteni a csapattal Milton Keynes-ben, valamint Adrian Newey-val is, és szerintem jól haladunk. Bár úgy tűnhet, 2026 még messze van, rengeteget kell még dolgoznunk az erőforráson, de elégedett vagyok a fejlődéssel. Bárcsak mondhatnék többet erről, de azt mondanám, hogy jó úton járunk” – mondta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója.
Jött egy hír a Porschéről is, amely a Ford előtt tűnt a Red Bull jövőbeli partnerének, és azóta nem szerződött le mással, hivatalosan nem lesz motorgyártó az F1-ben 2026-ban sem. Michael Dreiser, a Porsche motorsport-értékesítési igazgatója így felelt egym a Formula-1-et firtató kérdésre: „Az autósport mindig is ott lesz a márkaidentitásunk középpontjában. A Formula-1 továbbra is egy érdekes sorozat számunkra” – jelentette ki Dreiser, aki azonban gyorsan le is hűtötte a kedélyeket, hogy nem a közeljövőben fontolhatják meg újból az F1-es beszállást: „A következő néhány évben a jelenlegi gyári programjainkra koncentrálunk a Porsche 963-assal a WEC-ben és az IMSA-ban, valamint a Porsche 99X Electrickel a Formula-E-ben. Ezekben összetett győzelmekért szeretnénk küzdeni. Ez a hagyományunk és a fő fókuszunk, és ezen túl nem kommentálunk találgatásokat.”
A nap különleges érdekességét a Haas tartogatta. Mint ismert, Günther Steinernek megköszönték a munkát és Ayao Komatsu lesz az új csapatfőnök, de kineveznek majd mellé egy másik személyt is, aki az istálló egyéb ügyeivel foglalkozik majd, azokkal, amelyeket nem bíznak rá a technikai beállítottságú Komatsura. Nos, erre a pozícióra jelent meg egy álláshirdetés a Haas részéről az erre szakosodott Bamboo HR aloldalán.
Az álláshirdetés leírásában, amely ide kattintva érhető el, hosszan részletezik, milyen képességekkel kell rendelkeznie a jelentkezőknek és mik lesznek a fő feladatkörei: például első pontként szerepel a csapatfőnökkel való közös munka stratégiai vezetés és működési menedzsment területein, de emellett a műveleti igazgató a felelős a részleg összteljesítményéért és a hatékonyságért, valamint a célkitűzések és mérföldkövek eléréséért. A honlapon egyébként több más posztra is keres jelentkezőket a Haas: többek között egy aerodinamikai főmérnök jelentkezését is várják a maranellói bázisukra.
Ha már Haas: női juniorpilótákat szerződtetett az amerikai istálló és a Williams is. A Haas egy amerikai hölggyel kötött megállapodást: a 19 éves Chloe Chambers az istálló F1 Academy szériába delegált versenyzője lesz, aki a Campos kötelékében versenyez. Chambers 2021-ben kezdődő formulaautós pályafutása során szerepelt az F4 USA-ban és a W Seriesben – utóbbiban egy pontot egy japán hölggyel bővült. Sara Matsui nem az F1 Academyben versenyez, mivel egy csupán 13 éves gokartosról van szó: az OKJ kategóriában, valamint az F1 Acedemyhez kötődő Champions of the Future Academy keretében szerepel 2024-ben.
Két dolog elhangzott Max Verstappennel kapcsolatban is. Bernie Ecclestone szerint most a holland a mérce mindenki számára, és odáig merészkedett, hogy szerinte ha egy McLarenbe, Ferrariba vagy Mercedesbe ültetnénk be, ő azzal is nyerni tudna jelenleg. Graham Watson pedig, aki a Toro Rosso korábbi csapatmenedzsereként annak idején bő egy esztendőn át együtt is dolgozott az immár háromszoros F1-es világbajnokkal, úgy érzi, a pilóta rendkívül jó hatással van a sportágra: „Úgy gondolom, Max egymaga megmentette az F1-et. Tömegével utaznak az emberek Ausztriába, Spába, sőt igazából mindenhova miatta. Még Schumacher idejében sem láttam ilyet. A feleségem 60 éves, de nagy rajongója Maxnak. A stílusa miatt és azért, mert izgalmat jelent a pályán. Max egy teljesen új közönséget vonz az F1-hez.”
Megjelent a Formula Podcast legfrissebb műsora
A Formula Podcast idei második adását Michael Schumachernek szenteltük: az 55. életévét nemrég betöltő legendás pilóta karrierje került terítékre Mészáros Sándor és Gellérfi Gergő beszélgetésében. Hallgassátok meg a YouTube-csatornánkon:
Eldőlt a Dakar
Ugyan egy szakasz még hátra van, de a győzte kiléte már csak formalitás, hiszen Carlos Sainz előnye egy óránál is nagyobb hízott az autós mezőny élén. Ugyan a napot még úgy kezdte meg a spanyol, hogy csak 13,5 perccel vezetett Sebastien Loeb előtt, de a francia pilóta alatt megadta magát a Prodrive Hunter, és mivel Sainz gond nélkül végig tudott menni a szakaszon, így gyakorlatilag bebiztosította a győzelmet. Pénteken nem egészen 200 kilométer vár a mezőnyre, a futam legrövidebb és legegyszerűbb szakasza. A napi összefoglalónk itt olvasható!
Loeb pedig beszélt arról, hogy hogyan úszott el számára ez a Dakar, a nyilatkozata ezen a linken található!