DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Hírösszefoglaló

Ferrari-teszt, Ecclestone a bűnös: a mai F1-es hírek

A Formula.hu napi F1-es hírösszefoglalójában minden benne van, ami fontos és érdekes az adott nappal kapcsolatban, hogy ne maradjatok le semmi lényegesről.

Első F1-es tesztkilométereit tehette meg a héten Oliver Bearman: a Ferrari 18 éves akadémistája a Haasnál kaphat majd lehetőséget két szabadedzésen is a szezon hátralévő részében, előtte azonban 300 kilométert kellett teljesítenie F1-es autóban. Ezt a Scuderia 2021-es verziójú SF-21-esével tehette meg a fioranói tesztpályán, sőt végül 400 kilométert ülhetett az autóban – az eseményen Fred Vasseur, a Ferrari F1-es csapatfőnöke is részt vett. Bearman nyilatkozata itt olvasható!

f1-ferrari-bearman



Ugrott az Alpine-motor az Andrettinek? A franciák szerint lejárt az előszerződésük az F1-be vágyó amerikai csapattal: minden további egyeztetés csak akkor lehetséges, ha végleg zöld jelzést kapnak. A furcsa történet részletei ezen a linken áttekinthetők!

Grosjean balesete miatt szenvedtek a pilóták Katarban? Persze csak áttételesen: de tény, hogy a 2020-ban történt rendkívül súlyos F1-es baleset is hozzájárult a Katarban kialakult embertelen körülményekhez. A versenyzők érdekvédelmi szövetsége, a GPDA elnöke, az egykori F1-es pilóta, Alexander Wurz is értékelte a Katarban kialakult szituációt, véleménye ebben a cikkben olvasható!

Érdekes értesülés kapott szárnyra: Sergio Perez a Mexikói Nagydíjon bejelentheti az F1-től való visszavonulását. A pletyka szerint a Red Bull kihátrált a pilóta 2024-es szerződéséből, Perez és stábja pedig már nem találhat magának másik helyet a jövő évi rajtrácson, így amellett döntöttek, hogy inkább visszavonul. Arról nincs hír, hogy ebben az esetben ki ülhetne a helyére, de hangsúlyozzuk: ez egyelőre csak pletyka.

SI202309220067_resize

„A pápa előbb válik el, mint az FIA és az F1” – jelentette ki Mohammed ben Sulayem, az FIA elnöke az Andretti-ügy körüli ellentéttel kapcsolatban. „Nem kell bíróságra mennünk, szerintem senki nem megy bíróságra. Úgy értem, ez talán izgalmas, borzongató gondolat a sajtó számára, de az ügyet nem tereljük jogi útra, ebben biztos vagyok. Miért is kéne bíróságra mennünk?” – reagált azokra a felvetésekre Ben Sulayem, melyek szerint az EU versenyjogi szabályozását is sértené az Andretti elutasítása. Az FIA-elnök a konstruktív megoldások híve, és leszögezte, hogy ez az ügy nem jelent majd töréspontot a két fél, az FIA és az F1 között.

A Mercedes a két pilótája katari ütközésével kapcsolatban kommunikált: Andrew Shovlin, a csapat vezető pályamérnöke beszélt arról, hogy miért nem hoztak csapatutasítást, és hogy miért kapott Lewis Hamilton lágy gumikat. „Megbeszéltük a rajthoz választott gumikat mindkét pilótával vasárnap délelőtt, és mindig benne volt a pakliban, hogy Lewis a lágy abroncsokon jobb startot fog és már az 1-es kanyar előtt megelőzi George-ot. Úgyhogy ezzel végig számoltunk, de tisztában voltak azzal, hogy eltérő stratégián vannak. Fontos volt, hogy ne veszítsenek időt azzal, hogy egymás ellen harcolnak és ez nyilvánvaló. De nem alkalmaztunk csapatutasítást a versenyen, ami pedig az 1-es kanyarban történt, egyszerűen egy hiba volt” – vélekedett a szakember.

Újra bíróság elé állítják a Formula–1 korábbi mindenható urát, a 92 esztendős Bernie Ecclestone-t, miután a mai napon bűnösnek vallotta magát abban, hogy 2015 júliusában eltitkolt több mint 400 millió fontot, melyet egy szingapúri trösztben „tárolt”. A brit adó- és vámhivatal egy teljeskörű, közlésük szerint „világszintű” vizsgálatot tartott, mely során Ecclestone csak egyetlen trösztről tett vallomást, s úgy nyilatkozott, hogy az Egyesült Királyság területén kívül egyetlen trösztnek sem alapítója vagy haszonélvezője. Ennek ellenkezőjére talált bizonyítékot a vizsgálat, s ezért emeltek vádat a dörzsölt üzletember ellen.

Belga lapértesülések szerint egy évvel meghosszabbíthatta az F1-gyel kötött szerződését a Belga Nagydíj, így a 2025-ös versenynaptárban is helye lesz majd a spái futamnak. A Le Soir szerint eldőlt, hogy 2024-ben és 2025-bne is láthatunk Belga Nagydíjat, a Het Laatste Nieuws viszont azt pedzegeti, hogy a belga helyszínnek váltogatnia kell majd a helyét a naptárban a Holland Nagydíjjal a későbbiekben.

Megváltozik az Aston Martin F1-es csapatának neve: Lawrence Stroll vezérigazgató szerint a Cognizant céggel között együttműködés első fázisa szólt a névadó szponzori szerződésről, mely során világszinten megismertették a céget, majd jön a második fázis, amikor már mélyebb kapcsolatra lépnek egymással, de a cég neve távozik a csapat nevéből. Stroll szerint 2024 elején jelentik majd be az istálló új elnevezését.

Különleges dizájnt kap Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen versenyzői overallja a jövő hétvégi austi fordulóra: a ruházaton az amerikai zászlóban megjelenő színek, valamint csillagok és sávok dominálnak. De vajon az autó festésében is láthatunk majd valami egyedit a Haas hazai F1-es futamán?

haas_3

„Innovatív technológiát” ajánlott az F1-nek a Bridgestone: először reagált publikusan a japán gumigyártó arra, hogy valóban pályáztak az F1-es visszatérésre, amely (egyelőre) nem történik meg a Pirelli maradásával. Részletek itt olvashatók!

Végezetül pedig MotoGP: Balogh Tamás, a Formula.hu motoros szakértője összegezte, hogy mit lehet tudni Marc Marquez átigazolásával kapcsolatban, amelynek második fele nem mellesleg ma lett hivatalos, vagyis bejelentették, hogy a Gresini Ducatinál folytatja 2024-ben. A cikk itt elérhető!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: