Kezdjük a Pitwall című műsorunk legfrissebb adásával: ha hétfő este, akkor jön a Formula.hu heti hírösszefoglalója. A mai adásban a Marko-ügy és a Massa-saga legfrissebb fejleményei, a Haas nagy lépése, az Alfa Romeo döntése, Vettel és Mick Schumacher mellett a hétvégi Szingapúri Nagydíjjal is foglalkozunk.
Újabb lelátóra elérhetők a jegyek a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra. Elképesztő ütemben fogynak a belépők a jövő évi Formula-1-es Magyar Nagydíjra a Hungaroring tájékoztatása szerint, emiatt pedig újabb lelátóra nyitották meg az értékesítést: immár a Grid-tribünre is lehet jegyet vásárolni. A mogyoródi futamot jövőre a július 19-21-i hétvégén rendezik majd, s a Hungaroring posztja szerint nem érdemes sokáig várni a belépők beszerzésével.
„Pimasz, de kockázatos” – mondta Carlos Sainz a vasárnapi DRS-trükkjéről. A parádés taktikát alkalmazó, és ezzel a Szingapúri Nagydíjat megnyerő spanyol ferraris részletesen beszélt arról, hogy hogyan húzta magával Lando Norrist a Mercedesek elől, a nyilatkozata itt olvasható!
Az említett DRS-taktikáról Fred Vasseur csapatfőnök is beszélt, aki nem győzte dicsérni pilótáját. A francia szerint az egész trükk Sainz ötlete volt, ő találta ki, és nagyon elégedett vele, ahogy ez alakult. Vasseur Charles Leclerc futamáról is beszélt, de kiemelte, hogy Sainz tökéletes munkát végzett, és az elejétől a végéig kontrollálni tudott mindent a hétvége alatt.
A dobogó harmadik helyére felálló Lewis Hamilton azt emelte ki, hogy ő gyorsabb volt a végén George Russellnél, és csak azért nem jutott előrébb, mert a csapattársa haladt előtte. Russell nem tudott előzni, a végén hibázott is, így viszont Hamilton nem tudta megtámadni a Norris-Sainz párost, emiatt maradt harmadik. A 200. dobogója felé közelítő brit klasszis értékelése ezen a linken elérhető!
Térjünk rá a Red Bullra, Christian Horner szerint ugyanis Max Verstappen akár nyerhetett is volna vasárnap azok után, hogy csak az ötödik helyen zárt. A Red Bull csapatvezetője szerint a holland tempójával és a stratégiájukkal a címvédő is beleszólhatott volna a csatába: hogy ezt mire alapozza, az itt olvasható!
Szintén Red Bull: két technikai direktíva is egybeesett a csapat drámai szingapúri hanyatlásával. A 18-as számú új FIA-iránymutatás a szárnyak rugalmasságára és mozgó alkatrészeire vonatkozik. Kevesebb szó esett a 39-es számú direktíváról, amelyre a Motorsport.com hívta fel a figyelmet: ez a padlólemez rugalmasságára vonatkozik, eredetileg a 2022-es kanadai versenyre vezették be, még a delfinezés miatt, most azonban változott a szövegezés. A Red Bull küszködésére magyarázatot keresve kézenfekvőnek tűnhet, hogy talán a két technikai direktíva volt negatív hatással a teljesítményre. Ezt már a hétvége során cáfolta Paul Monaghan, a Red Bull vezető mérnöke, a verseny után pedig Christian Horner nyomatékosította. A csapatfőnök a beállításokra mutatott rá, ebben a cikkben részleteztük, hogy mikre!
Még mindig Red Bull: Sergio Perezt megbüntették egy alaposan elmért előzés miatt, amivel kiütötte a versenyből Alexander Albont, de a mexikói igazából semmit sem veszített, a büntetéssel sem bukott pozíciót. Perez azt mondta az esetről, hogy szerinte „nem történt semmi, versenybaleset volt” – ezzel mondjuk a williamses nem ért egyet, aki nem is igazán tudja, hogy mire gondolt ott a Red Bull pilótája.
És még egy gondolat a Red Bullról: a hétvégi Japán Nagydíjon megnyerheti a konstruktőri bajnoki címet az energiaitalos istálló, amennyiben a Red Bull egyetlen ponttal többet gyűjt a Mercedesnél Japánban, a jelenlegi második helyezett alakulat már biztosan elérhetetlen távolságba kerül (a pontazonosság a rengeteg győzelem révén biztosan a Red Bullnak kedvez). Papíron még a Ferrari is versenyben van, de az olaszoknak 24 ponttal kell többet szerezniük a Red Bullnál Suzukában ahhoz, hogy matematikailag ne essenek ki a harcból.
Ha már Japán Nagydíj, íme a hétvégi menetrend:
Elhangzott még egy furcsa nyilatkozat az Aston Martin részéről. A Szngapúrban nullázó alakulatnál Lance Stroll akkora balesetet szenvedett szombaton, hogy rajthoz sem tudott állni vasárnap, így csak egy autó képviselte az istállót, de Mike Krack csapatfőnök védelmébe vedte a kanadait, és azt mondta, hogy a tulajdonos fia éppen ezzel mutatta meg, hogy mennyire elszánt...
Folytatódott Nyikita és Dmitrij Mazepin ügye az Európai Unióval. Mazepin 2021-ben versenyzett az F1-ben a Haas színeiben, s bár szerződése volt 2022-re is, az ülését az orosz-ukrán háború kirobbanása után egyből elveszítette. Az orosz pilótát és apját, a Vlagyimir Putyin elnökhöz közel álló Dmitrij Mazepint ráadásul az Európai Unió is felvette a szankciós listájára. Ez utóbbi téren egy kisebb szappanoperáról adott most hírt az ifjabb Mazepin ügyvédi csapata: közleményük szerint szeptember 14-én az Európai Tanácsa újfent kivetette a szankciókat a versenyzőre, majd azt azonnal fel is függesztették az EU Törvényszékének utasítására. Ez már nem az első kör ezen a téren, a közlemény szerint a Törvényszék idén már kétszer felfüggesztette a Mazepin elleni szankciókat, mivel mentességet biztosítottak neki arra, hogy újra szabadon edzhessen, tárgyalhasson és versenyezhessen az Unión belül.
MotoGP Magyarországon?
Felröppent a hír, méghozzá a Dorna oldaláról, hogy 2024-ben Superbike-futamot, 2025-ben pedig MotoGP-futamot rendezhet Magyarország akár a Balaton Park Circuiten, akár a Hungaroringen. A részletek itt olvashatók!
Egy ideje már valószínűsíthető volt, hétfőn pedig hivatalosan is bejelentették, hogy 2024-ben a Pramac Racingnél fog versenyezni Franco Morbidelli. A 2020-ban még a Petronas Yamahával győzelmeket és vb-ezüstöt szerző olasz a hangvillások gyári alakulatánál nem tudta korábbi formáját hozni, néhány villantástól eltekintve rendszerint elmaradt Fabio Quartararo produkciójától, így a japán márka nem hosszabbított szerződést vele a következő szezonra. Összességében viszont lehet, hogy így is jól jött ki a pilótakeringőből Morbidelli, hiszen a Pramacnál a jelenleg legjobb motorral rendelkező Ducati első számú szatellit csapatában, egy gyári specifikációjú GP24-es Desmosedici nyergében bizonyíthat majd jövőre Jorge Martin oldalán.
A végére pedig még egy F1-en kívüli hír: a magyar raliversenyző, az Európa-bajnokságon pallérozódó László Martin beszélt a Formula.hu-nak az idei év nehézségeiről, a mentális problémákról, a balesetekről és a folytatásról. Az interjú itt érhető el!