Kezdjük a napi hírösszefoglalót a heti hírösszefoglalóval: megjelent Pitwall című műsorunk legfrissebb adása, keressétek YouTube-csatornánkon, és ha nem akartok lemaradni a következőről, vagy egyéb videós tartalmainkról, akkor nyomjatok a feliratkozásra!
A nap egyik legfontosabb híre, hogy már kaphatóak a jegyek a 2024-es F1-es Magyar Nagydíjra. Arra azonban felhívták a figyelmet, hogy már a hivatalos jegyértékesítés megkezdése előtt megjelentek belépők nem létező vagy nem hitelesített oldalakon. Kérnek mindenkit, hogy a kellemetlenségek és a későbbi problémák elkerülése érdekében a hivatalos jegyértékesítő partnernél váltsa meg jegyét a 2024-es Formula-1-es Magyar Nagydíjra!
Szintén kiemelt sztori, hogy kiegyenlíthetik az F1-es motorok erőviszonyait, mivel az Alpine ezt szorgalmazza. Enstone-ban úgy érzik, hogy hátrányba kerültek az erőforrás terén, és az FIA adatai is azt támasztják alá, hogy szükséges lenne egy teljesítménykiegyenlítés. A Red Bull támogatja ebben az Alpine-t, a történet részletei ezen a linken olvashatók!
Neonzöld árnyalatot kap Spára az Alfa Romeo: egyik partnerükkel való együttműködés előtt tisztelegve különleges festéssel áll rajthoz a hétvégi F1-es Belga Nagydíjon Valtteri Bottas és Guanyu Zhou. Részletek itt találhatók!
Nem mutatott megbánást Max Verstappen trófeájának összetörése miatt Lando Norris: a McLaren britje poénkodott az esettel, szerinte Verstappen tette rossz helyre a kupát, és amúgy sem az ő problémája az, hogy eltört.
Közben kiderült, hogy a trófeát ismét elkészítik majd: Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója már a futam előtti hétfőn jelezte a Formula.hu jelenlétében tartott sajtótájékoztatón, hogy fel vannak készülve arra az esetre, ha esetleg baleset érné a több hónapnyi munkával készült, 40 ezer euró körüli értékű trófeát, a verseny másnapján pedig az M4 Sport Nemzeti Sporthíradójának be is jelentette, hogy bár sajnálattal vették tudomásul, hogy ez lett a kupa sorsa, de mivel meglátása szerint a Herendinek a magyar országimázsépítésben is fontos szerepe van, pótolni fogják a serleget.
Norris egyébként Lewis Hamiltonnak is odaszúrt egyet a Magyar Nagydíj után. „Szombaton Lewis arról panaszkodott, hogy mennyire nehéz az első helyen kívül zárni. Hát próbáljon meg a 19. vagy a 20. helyen versenyezni. Még sosem csinált olyat! Ez az egyetlen dolog, amit Lewis még nem csinált az F1-ben…” – mondta a brit, aki azt is hangsúlyozta, hogy szerinte Hamilton nyilatkozataiban túlságosan alábecsüli a Mercedes teljesítményét: „Lewis rengeteget panaszkodik, hogy a mi autónk milyen csodálatos, az övék pedig mennyire rossz, csakhogy az autójuk egyáltalán nem rossz. És egész évben nem volt az…”
F1-es autók mögött az F2-es mezőny: így jellemezte Toto Wolff Max Verstappen hungaroringi fölényét. 33 másodperc különbség a második helyezetthez képest, 39 másodperc az időmérőn még leggyorsabb Mercedes előtt – ezek a számok tükrözik a világbajnok dominanciáját a Hungaroringen. „Láttuk ezt már a pénteki edzés hosszú etapjain is. Itt állnak ők, olyan, mintha egy Formula-2-es mezőny küzdene egyetlen Formula-1-es autó ellen” – mondta Wolff, de aztán hozzátette: a Red Bull megérdemelten áll ekkora előnyben. „Ők végezték a legjobb munkát, az előírt szabályok keretein belül. Ez meritokrácia. Mi is fogunk még versenyeket és bajnokságokat nyerni, de ma láthattuk Max tempóját.”
Elérhetőnek érezte a pontszerzést a visszatérő versenyén Daniel Ricciardo. Az AlphaTaurival Yuki Tsunodát elsőre az időmérőn és a futamon is legyőző ausztrál szerint ha a rajtnál nem torpedózza őt meg Guanyu Zhou, akkor lett volna esélye a top tízbe kerülni. Ricciardo nyilatkozata itt olvasható!
Túl sokat hibázik a Ferrari, vallotta be a csapatfőnök Fred Vasseur. A francia szerint nem csak a bokszkiállással, a bokszbejárattal, az időmérővel vagy a gumikezeléssel, hanem az elejétől a végéig hibázgattak, ezért nem értek el olyan eredményt a Hungaroringen, mint amilyet kellett volna.
Ajánljuk Gobodics Tamás elemzését a Magyar Nagydíjról: a köridők alapján nagyon világosan kiderül, hogy milyen mérhetetlenül nagy fölényben volt vasárnap Verstappen. A Red Bull klasszisa helyenként másfél-két másodpercet is ki tudott osztani a mezőnynek, az egész szezon egyik legsimább győzelmét zsebelte be, az erről írt értékelés ezen a linken olvasható!
A végére pedig egy F1-en kívüli hír. A 2023-as Superbike-évad zárófordulóját Argentínában rendezték volna október 13. és 15. között, ám októberben általános és tartományi választásokat rendeznek az országban, ami jelentősen megnehezítené az esemény lebonyolítását, éppen ezért a szövetség, a szervezők és a tartományi kormányzat közös megegyezéssel úgy határoztak, hogy nem tartják meg az eseményt. A FIM és a DWO hamarosan kijelöli a szezonzáró új helyszínét, mely a pletykák szerint jó eséllyel Jerez lehet majd.