Steward
Balogh Tamás
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 16. csütörtök
Gyorsasági (Gy)

Gender Racing Team: A sikerek titkai

Úgy általában a sportéletben, de a technikai sportokban meg különösen sok összetevőből áll egy-egy kiemelkedő eredmény. Vajon, hogy egy jó formula autós csapatban mi lehet a sikerek titka arról Gender Tamást a Gender Racing Team csapatfőnökét kérdeztük, illetve egyben megkértük, hogy értékelje csapatának 2019-es versenyszezonját és avasson be minket a 2020-as évadra szóló tervekbe is.

Szóval akkor mi is nálatok a szép sportsikerek titka?

GT: Hát, ha egészen röviden akarom összefoglalni, akkor a jó csapat! Egy olyan csapat ahol a versenyzők és a többi csapat tag is a saját szakmai területén mindig mindenkor beleteszi a legjobb tudását, és ha kell, akkor erőn felül tud teljesíteni, gyorsan és jól reagálni a legváratlanabb legfeszültebb helyzetekben is! Valamint, hogy ez összehangoltan tudjon mindig működni. Azt gondolom, hogy pláne a mi szintünkön és a lehetőségeinket figyelembe véve még mindig a humánerőforrás a leges legfontosabb! Hiszen lehet akármennyi pénzed, bármilyen jó technikád, ha nincs hozzá kiemelkedő tehetségű versenyződ, aki győzni tud vele, ha nincs olyan szakemberekből álló lelkes csapat, aki ennek a hátterét meg tudja teremteni és tudja működtetni folyamatosan. Ha van egy ilyen csapatod, akkor az egy óriási értékű alaptőke mely nélkül esélytelen a jó eredmény! Talán minden szerénytelenség nélkül, büszkén mondhatom, hogy nekem, nekünk ilyen van! Persze ez nem terem csak úgy. A GRT-nél ebben már bő tíz év tapasztalata és rengeteg munkája, erőfeszítése benne van. Na meg természetesen az autósportban eltöltött a csapat alapítását megelőző öt-hat év meg a korábbi más aktívan, versenyszerűen művelt sportágakban szerzett tapasztalatok!

DSC_0923



Milyen példák voltak ehhez előtted és nálad mi volt az a pont amikortól láttad, hogy neked is egy ilyen nagyszerű és sikeres csapatod lehet?

GT: Egy konkrét időpontot vagy időszakot nem tudnék mondani, mert ez egy nagyon hosszú és nagyon összetett folyamat volt. Talán a legfőbb, hogy a csapat alapításakor és persze azóta is nagyon hittem és hiszek benne, hogy ezt saját lábra állva is sikeresen fel tudom építeni. Úgy általában a sportnak és különösen az autósportnak rengeteg nagyszerű személyes kapcsolatot köszönhetek. A csapat alapításakor az addig megszerzett tapasztalatokhoz, kapcsolatokhoz jöttek sorban az újabbak és ezzel jöttek az eredmények a sikerek is az évek folyamán, persze nagyon sok munka és energia árán. Nyilván a legelején így konkrétan nem volt meg a fejemben, hogy tíz év alatt ilyen komoly szintre eljutunk majd! Ehhez mindig folyamatosan nyíltak és úgy tűnik a jelen pillanatban is nyílnak meg újabb nagyon-nagyon komoly lehetőségek. Abban amúgy, mint sportember alapból is nagyon hiszek, hogy az elhivatottsággal párosuló szorgalmas munkának, kitartásnak, a sport iránti alázatnak előbb utóbb mindig meg kell hoznia az igazán nagy eredményeket! Aztán a példák. Nagyon nagy szerencsének tartom, hogy az üzleti és a sportéletből is számos olyan embert ismerhetek és tudhatok barátomnak is, akik nagyon jó példákkal szolgáltak a sportban is. Ha sportból kell konkrét példát említeni, akkor a sokszoros fogathajtó világbajnokokat, Lázár Zoltánt és Lázár Vilmost vagy a testépítő Lauter Viktort, mondanám, akiktől nagyon sok pozitív dolgot kaptam az évek folyamán! Szerencsére a hazai autósportban is akad rá példa, hogy komoly kitartással innen a technikai sportokban pénzügyi és marketing szempontjából jelenleg még erősen hátrányos helyzetűnek nevezhető kis országból is el lehet jutni egy csapattal és egy kiemelkedő tehetségű versenyzővel a világ élvonalába. Nyilván ez nálunk a formula autózásban még egy sokkal-sokkal nehezebb és elérhetetlenebb célkitűzésnek tűnhet, de hát most hogy a tavalyi évtől már hivatalosan is büszkén a jövő csapatának mondhatjuk magunkat akkor talán semmi sem lehetetlen!

IMG_3153_c

Melyek a legfőbb motivációid ehhez?

GT: Hú, hát ez is nagyon összetett! Nyilván nagyon motiválnak az elmúlt tíz évben a csapattal megélt élmények az elért sikerek, eredmények, a csapat folyamatos jól látható fejlődése minden téren és persze az előbb említett mostanában megnyílni látszó mindenféle nagyon komoly szakmai lehetőségek is! A legnagyobb motivációm az pedig kb. a csapat alapításával együtt, az anyukának is csodálatos páromtól Judittól született kisfiam Tomika! Ő konkrétan beleszületett ebbe az imádott sportágunkba, ebben éli a kis életét és úgy tűnik, tényleg a vérében van az autósport. A tavalyi évtől gokartozik már versenyszerűen is óriási szeretettel, elszántsággal és kitartással, eddig nagyon bíztató részeredményekkel és kilátásokkal! Nagyon hiszek benne, hogy neki óriási jövője van ebben a sportágban versenyzőként is és a Gender Racing második generációs tulajdonosaként is! Ami azért is különösen izgalmas, mert valószínű, hogy addigra az autósport várhatóan jelentős, akár forradalmi átalakulásnak is nevezhető folyamatokon esik majd át! Na de persze nekem és a csapatnak addig még rengeteg feladatunk van!  

IMG_7419

Akkor így kicsit a jelenkorba visszatérve, hogy értékeled a csapat tavalyi évét és mit lehet tudni már a 2020-as versenyévadról?

GT: A 2019-es évre is nagyon nagy örömmel és büszkén tekintek vissza. Kis túlzással lehet mondani, hogy igazán halmoztuk a bajnoki címeket, dobogós helyezéseket, futamgyőzelmeket és egyéb szakmai elismeréseket. Tavaly állítottuk csatasorba a GRT eddigi legkomolyabb versenytechnikáját az F3-ast, mely ugyan év közben kicsit parkoló pályára kényszerült, de aztán az utolsó versenyhétvégén végül Hefler Robi azzal szerezte meg a magyar bajnoki címet. A szezont teljes egészben végigversenyző három fiatal versenyzőnk nagyszerűen teljesítet! Hefler Robi összenőtt a Formula Renault-val és a CEZ-ben is bajnok lett abban a kategóriában, valamint az F3-asba is hamar beleszokva a második formula autós szezonjában már magyar bajnoki címet is szerzett. Szabó Nikolas az évtizedes gokartos tapasztalatait nagyszerűen hasznosítva első formula autós szezonjában nem nagyon hagyott futamgyőzelmet az MNASZ Formula Renault Kupában a bajnoki cím elhódítása közben. Szomszéd Lali pedig a csekély kis márkakupás tapasztalatait komoly kitartással, tanulással és szakmai fejlődéssel megtoldva, kategória futamgyőzelmeket is elérve teljesítette az első formula autós szezonját. Tényleg egyenként is büszke vagyok minden csapattagra, mert mindenki maximálisan teljesített idén a saját területén. Na és persze nagy köszönetet kell mondanom a támogatóknak, régi és új partnereknek, akik bizalmat szavaztak nekünk és osztoznak a sikereinkben! Természetesen folyamatosan dolgozunk az idei szezon felépítésén. 2020-ban is tervezünk több újdonságot is. Ismét négyfős lesz a csapat a tervek szerint egy nagyszerű fiatal gokartos tehetség érkezésével! Már a műhelyünkben lapul az újabb versenytechnika is, melynek bevetése ismét egy nagyon komoly szakmai mérföldkő a csapat életében. Az elképzelések szerint egy a főleg a CEZ versenyhétvégéivel párhuzamos sorozat értékelésében is részt veszünk végig, így még két versenyhétvégével és új helyszínnel bővül majd a versenynaptárunk, sőt ha lehetőség adódik, akkor az új versenytechnikánkat is még egyel több alkalommal méretethetjük meg a Hungaroringen egy nagyon komoly nemzetközi mezőnyben! A tavalyi évben leraktuk a gokartban egy Gender Junior Team alapjait is ahol szeretnénk kibővíteni a sportutánpótlás nevelésben folytatott munkánkat és szóba került egy GRT-s E-Sport csapat létrehozása is. Szóval az új évtizedben is van feladatunk és célunk bőven, töretlen lelkesedéssel és kitartással keressük a siker titkát az imádott sportágunkban! 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?