Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. június 18. kedd
Gyorsasági (Gy)

Gender Racing Team: Vizes küzdelem a bikával

Egy nagyon küzdelmes versenyhétvégét zárt a Gender Racing Team Ausztriában a Red Bull Ringen a bajnokság második fordulóján. A csapat mind a négy versenyzője keményen megküzdött az újabb bajnoki pontokért, de végül újabb futamgyőzelmekkel és dobogós helyezésekkel távozhattak a gyönyörű versenypályájáról.

Nagyon erős, közel negyvenfős mezőny állt össze az osztrák fordulóra főleg F3-asokból és különböző generációs Formula Renault-kból. A GRT-s fiuk közül Szabó Nikolas először versenyzett a Red Bull Ringen, de másik újoncuknak, Szomszéd Lalinak is a márkakupás tapasztalatokat kellett a formula autóra átültetni ezen a pályán. Míg Stern Rolandnak és Hefler Róbertnek „csak” az újabb, erősebb technikákat kellett a pályához idomítani!

GRT_AIMG3870RBR

Az első versenynap bíztató eredményeket hozó időmérője után aztán sajnos az első körökben versenyzőink felével nagyot fordult a szerencse. Egy megpördülő versenyzőtárs miatt Stern Roland és Hefler Róbert egy nagyon durva zúzdába keveredett ahol mindkettőjük autója nagyon komoly sérüléseket szenvedett és feladni kényszerültek a futamot. Kettejük közül Stern Roland most legalább vissza tudott gurulni a boxba a sérült autóval, de persze ez messze nem volt vigasz arra, hogy mindketten nulla ponttal kellett zárják az első futamot.

A GRT két Formula Renault-s újonca a mezőny másik felében szerencsésen elkerülték a balesetet és a kategóriájukban jó helyen autóztak. A már az időmérőn is remek köröket autózó Szomszéd Lalira a futamon sajnos kiszabtak egy boxutca áthajtásos büntetést, amit nem töltött le, így kizárták a versenyből. Ezzel végül csak egy legény maradt talpon a szombati küzdelemben, a GRT gokartos újonca, Szabó Nikolas a magyar bajnoki értékelés harmadik és az MNASZ Formula Renault Kupa második helyén ért célba pályafutása első Red Bull Ringen teljesített és egyben mindössze harmadik formaautós versenyén.

GRT_AIMG3637RBR

Gender Tamás csapatfőnök nem véletlenül hangoztatja sűrűn, hogy neki van a világ egyik legjobb és leglelkesebb szerelőgárdája. A fiuk a második napra megfeszített munkával helyre állították a törött autókat és az előző napihoz hasonló eredményeket hozó időmérő után a versenyzők bizakodva várhatták a következő versenyfutamot. Viszont a vörös bika nem adta olyan könnyen a bajnoki pontokat és győzelmeket!! Közvetlen a futam előtt leszakad az eső alaposan megkeverve az erőviszonyokat. Természetesen felkerültek az esőgumik, de így is csak a biztonsági autó mögül rajtoló futamon bőven akadt történés, annak ellenére, hogy a futam jó részét a safety car mögött töltötte a mezőny, de szerencsére mind a négy versenyző sikeresen behozta a célba az autókat. Ráadásul nem is akár hogy, hiszen Hefler Róbert és Szomszéd Lali az OB értékelés illetve a MNASZ Formula Renault Kupa futamgyőztes helyén, míg Stern Roland az OB ezüstérmes pozíciójában és az egész hétvégén egy kellemetlen kis betegséggel küzdő Szabó Nikolas a kategória ötödik helyén ért célba a rendkívül nehéz körülmények között. A Gender Racing mind a négy versenyzője értékes pontokat gyűjtött a különböző bajnoki értékelésekben.

GRT20190518_164338

A csapat legközelebb június elején a lengyelországi Poznanban áll rajthoz az FIA CEZ következő bajnoki fordulóján, de addig is mindenkitől pár gondolat, hogy látta belülről a küzdelmet a vörös bikával:

Gender Tamás csapatfőnök: „Ez megint egy olyan hétvége volt, ami rendesen próbára tette a csapat teljesítőképességének a határait, de szerencsére megint csak arról tudtam meggyőződni, hogy nekünk van a legelhivatottabb, legkitartóbb, legösszetartóbb csapatunk minden szakmai területen! Ezt a szombati nap mutatta meg ismét miután Robi és Roland első körben összetört két autóját a fiuk megfeszített munkával talpra állították! Így másnap újra ott lehettek a rajtnál és a vizes pályán elhozhattuk az OB értékelés első két helyét! Nagyon büszke vagyok a két újoncunkra Szabó Nikolasra és Szomszéd Lalira is, hogy milyen jól teljesítettek a nehéz körülmények között. Niko a kellemetlen betegséggel küzdve gyakorlatilag egyedül volt eredményes a csapatból szombaton, vasárnap pedig Szomszéd Lali vizes pályán elért első győzelme adott csattanós választ a vele szemben korábban kétkedőknek. Úgy gondolom, mindkettőjüktől nagyon jó eredményeket várhatunk még az év további részében is. Nagyon értékes pontokat, győzelmeket és helyezéseket szereztek a hétvégén a fiuk ezen a nehéz bajnoki fordulón! Nagy köszönet jár minden csapattagnak, hiszen az ilyen nehéz körülmények közötti csapatmunka által elért jó eredmények mindig sokkal értékesebbek!”

GRT_AIMG3210RBR

Stern Rolan: „Felemásra sikerült a nagyon várt hétvége a Red Bull Ringen, pedig nagyon vártam ezt a pályát az új autóval. A szabadedzéseken több dolgot is kipróbáltunk a beállításokban és jó irányban haladtunk. Az időmérőn nagyjából sikerült, amit terveztünk, ott lenni a tízben az erős F3-as mezőny közepén vagy közel az elejéhez. Nem gondoltam, hogy szerencsétlen első futamon csak a harmadik kanyarig jutunk ahol egy nagyon komoly zúzdába keveredve pont csapattársamnak Hefler Robinak löktek neki, aki ezáltal egy másik autónak ütközött. A félig leszakadt első szárnnyal még vissza tudtam evickélni a boxba, de fel kellett adni a versenyt. Nagyon fájtak az ott elvesztegetett pontok, és hogy ismét összetört az autó. Szerelőim a két Laci rengeteg munkával másnapra helyre állították az autót, mentünk egy kicsivel gyengébb időmérőt használt gumikon és abban maradtunk, hogy a második futamon már mindenképp a célba érkezést kell szem előtt tartani. Aztán azzal, hogy leesett az eső rögtön izgalmasabbá vált az egész. Reméltem, hogy ezzel a túl bátor sporttársak, akik az első kanyarokban szeretnék megnyerni a versenyt majd, visszavesznek egy kicsit és tudunk valami jó pozíciót fogni. Ez nagyjából össze is jött. Közben egy nagyon jó kis csatába keveredtünk Hefler Robival, amiből most ő jött ki győztesen és ezzel kis kárpótlásként a szombatiért így futottunk be az OB első két helyén. Ez a második hely nagyon értékes pontokat hozott a szombaton és a Hungaroringen elvesztettek után. Most kezdődhet a felkészülés a poznani futamra, ami ismét egy ismeretlen pálya az új autóval. A legfontosabb, hogy addig is tovább tanuljuk az autót, például, hogy hatékonyan tudjam használni a rajtelektronikát és a sok egyéb beállítási lehetőségeket!”

GRT_AIMG3182RBR

Szomszéd Lali: „Ismét egy sikeres hétvégén vagyok túl. Bár az első verseny nem alakult a tervek szerint, de a második verseny előtt leszakadt az ég és ezért eső gumin kellett rajtolni, de szerencsére sikerült jó tempót diktálni és hatalmas csaták után szerencsére sikerült megnyernem a kategóriát. Különleges érzés, hogy az egyik kedvenc pályámon szerezhettem meg az első futamgyőzelmet!”

Hefler Róbert: „Azt gondolom, hogy nyugodtan mondhatom, hogy igazi hullámvasút volt a Red Bull Ringi hétvége, voltunk lent is fent is. Pénteken a szabadedzéseken az én javaslatomra sajnos egy rossz irányba indultunk el a beállításokkal, de ezt végül szombatra sikerült kijavítani. A szombati időmérő ennek eredményeként egész jól is sikerült habár közel se éreztem magam olyan magabiztosnak az autóban. Aztán a futamon minden a lehető legrosszabb irányt vette. A rajtál a füvön kellett kikerülnöm egy versenytársam, ami miatt sok helyet veszítettem és bekerültem a mezőny sűrűjébe ezért egy rajt baleset áldozata lettem. De ez nem vette el a lendületet vasárnap újult erővel tértem vissza a pályára és az időmérőn sikerült megfutnom a hétvége addig legjobb idejét. A futamra leszakadt az eső így a futam nagy részét a safety car mögött töltöttük, de amikor elengedtek akkor sikerült megelőznöm Stern Roland csapattársam és megkoronázni a hétvégét egy abszolút győzelemmel. Nagyon szépen köszönöm a csapatnak a tökéletes munkát a hétvégén külön Zámbó Bálint és Béres Marci mérnökeimnek, akik egy nagyon jó beállítást találva komoly segítséget nyújtottak ennek az eredménynek az elérésében!”

GRT_AIMG1044RBR

Szabó Nikolas: „A hétvége folyamán kicsit beteg voltam, ami az edzéseket megnehezítette, nem tudtam nagyon koncentrálni. A szombati nap egészen jól sikerült, bár az időmérőn nem tudtam tiszta kört futni, mert harminchét autó volt a pályán, így a második lettem a kategóriában. A szombati futam egész kaotikusra sikerült, mindjárt a rajton lefulladt előttem egy autó, utána biztonsági autós fázis egy ütközés miatt. Amikor újraindult a futam a biztonsági autó mögül már az első helyen voltam, és az ütközés miatt maradt egy kis olaj a pályán, amit nem vettem észre és kicsúsztam a négyes kanyarban, ezáltal visszaestem az utolsó helyre és néhány előzési manőverrel vissza tudtam magam tornázni a második helyre, így másodiknak értem célba. A vasárnapi nap elég változatos volt, nagyon jól kezdődött, mivel megszereztem a pole pozíciót, viszont a futamra leesett az eső és mivel először mentem esőben formulaautóval az eléggé megnehezítette a dolgom és egy kicsúszás miatt csak ötödikként értem célba a kategóriában.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?