DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Gyorsasági (Gy)

Autós gyorsasági: Eldőlt a bajnoki címek sorsa

Október első hétvégéjén zajlott az MNASZ HE-DO Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság három záró futama. A 2018-as bajnoki sorozat a jól ismert mogyoródi pályán kezdődött áprilisban, és itt dőlt el a bajnoki címek sorsa most vasárnap.

A hétvége második futamai

Gregor Zsigo magabiztos győzelmével zárult a Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának vasárnap délelőtti, hétvégi második versenye. A Hungaroringen zajló megmérettetés második körében a szlovák versenyző jól kapta el a gördülő rajtot, így őrizve meg vezető pozícióját. A tapasztalt pilótának, Bódis Kálmánnak hazai pályáján csupán az üldöző szerepe jutott, de tisztességes helytállással végig megőrizte második helyét. A legjobb Lotusos Balogh Bence állhatott az abszolút dobogó harmadik helyére, azonban kategóriája győzelmét is a zsebében tudhatja.

A sorban ismét egy Lotus Exigé-t irányító pilóta Vizin Tamás érkezett a negyedik, a Lotus Cup Eastern Europe második helyével a Seat-os Kismarty-Lechner Gábor előtt.

A Hankook Racer Cup sorozatának élén ismét a bajnoki címre hajtó Makai György végzett, míg a „kistúrások” között Lengyel Ádám diadalmaskodott.

Nyilatkozatok:

Bódis Kálmán (BMW Z4 GT3): „Szép az idő, megyünk. Utolsó verseny, kicsit autókázunk, a végeredményen ez már nem változtat.”

Lengyel Ádám (Suzuki Swift): „Nagyon jól jött ki az első kanyarom, a kategóriatársamat gyakorlatilag már ott sikerült megelőznöm. Utána eseménytelen volt a futam, spóroltam a gumikkal a harmadik versenyre. Ugyanígy szeretnék nyerni ott is.”

Balogh Bence (Lotus Exige): „Jó versenyen vagyunk túl, Vizin Tomival jót játszottunk. Kálmán hideg  slickkel kicsit feltartott minket, kellett egy kis idő mire megmelegítette. Szerencsére egy kicsit meg tudtam lógni, ami így az év végén különösen jó levezetés. Nagyon boldog vagyok, hogy ebben az évben megnyertem az Európa Kupát.”

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Itt vagyok a célban, ami a tegnaphoz képest már nagy eredmény, amit köszönök  a csapatomnak. Az utolsó helyről indultam, ami nem volt jó érzés, de próbáltam koncentrált lenni, és gyorsan átmenni a mezőny végén. Igyekeztem Csabit gyorsan utolérni, ami a második kanyarra sikerült is. Egymásra vigyázva megelőztem, és gyorsan felzárkóztam Egonra. Itt kezdődött egy élet-halál harc, ami ízig-vérig autóverseny volt, egy fair csata, aminek minden percét élveztem. Egy tervezett előzéssel végül sikerült megelőznöm, aminek nagyon örülök.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „Azt gondolom, hogy ma is egy izgalmas futamon vagyunk túl, bár a végére kissé elszakadtunk egymástól. Most több volt itt a lekörözés, ami megrostálta a mezőnyt, mert mindig figyelni kellett a kék zászlót, mindig jött valaki, ezért nem tudtunk akkora figyelmet szentelni egymásnak, nem lett késhegyre menő harc, mint tegnap. Az első pár körben azonban  jó kis márkakupás élményeket szereztünk.”

 



A He-Do Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság ez évi utolsó előtti formaautós futamán Magyar János ismét legyőzhetetlennek bizonyult, rajt-cél győzelmet aratott. A második helyen befutó Rónai Tamás hátránya verseny kezdetén még csak fél másodperc volt Magyarhoz képest, ez az utolsó körökre öt másodperc fölé emelkedett. A harmadik helyet Pénzes Attila szerezte meg.

Nyilatkozatok:

Magyar János (Tatuus Honda): „A rajt most kevésbé sikerült, mint tegnap, de ennek ellenére elsőként sikerült elfordulnom az első kanyarban. Innentől kezdve végig kontroll alatt tudtam tartani a versenyt, folyamatosan figyeltem Tomit a tükörből, hogy néha jobb időket ment, néha rosszabbat, én próbáltam konstans tempót autózni, majd megtartottam egy kis előnnyel a vezető helyet, és behoztam az első helyre az autót.”

Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Jól éreztem magam a mai első versenyen is, futottam a saját versenyemet. Ugyanaz történt, mint tegnap, mint ahogy egész évben is… Elfogadtuk, tudjuk azt, hogy hányadán állunk, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, folyamatosan gyorsulunk, fejlődünk, ez az, amihez mi magunkat mérjük. Van egy kis fékproblémánk, amivel igazából már régóta küszködünk, emiatt nem teljesen komfortos az autó.”

Az Int. Suzuki Cup Europe vasárnapi első futamát nagyszerű versenyzéssel a nyolcadik helyről rajtoló Molnár Bendegúz nyerte. Molnár a tizenöt körös verseny nyolcadik körében megelőzte az élről induló Nagy Benjámint és onnantól kezdve csak növelte előnyét. Nagy Benjámin végzett tehát a második helyen, mögé pedig Körmöczy Balázs jött fel a harmadik helyre.

A futam harmadik helyezettje végül hivatalosan az ötödik helyen befutó Bernula István lett, mert Körmöczy Balázs 27 másodperces büntetést kapott.

Molnár Bendegúz: „Nagyon jó volt. Megtaláltuk az autónak azt a hibáját, amivel egész évben gondunk volt. Igazából egy csatlakozó volt kontakthibás. Tegnap még a verseny előtt is kidobta ezt a hibát, de most kicseréltek néhány alkatrészt. Már a második kanyarban harmadik voltam, onnan pedig kicsit taktikáztam, nem akartam az előttem lévőket azonnal megelőzni. Azt próbáltam felmérni, hogy hol vagyok gyorsabb. Amikor úgy láttam, hogy itt az idő, megelőztem az előttem haladót és meg is tudtam tartani a helyemet. Nagyon boldog vagyok.”

Nagy Benjámin: „Az első körökben kicsit elmentem a többiektől, utána Bendi feljött rám. Nagyon szoros csatát vívtunk. A verseny végéig tartani tudtam a helyet, a végére feljöttek a többiek, izgalmas verseny volt.”

Körmöczy Balázs: „A rajtnál nagyon beszorultam a többiek közé, így mindig középen voltam. A vége felé mindenkinek el volt már kopva a gumija és túl voltak melegedve a fékjeink, de szerencsére előrébb tudtam menni.”

 

A hétvége harmadik, egyben záró futamai

Az Int. Suzuki Cup Europe harmadik futamán kavargós rajt után Lengyel Ádám rajt-cél győzelmet aratott. Az élmezőny végső sorrendje tulajdonképpen már az első kör végére kialakult, az élen Lengyellel és egymással Bernula István és Molnár Bendegúz vívott nagy csatát. A negyedik helyen végig Vincze Ádám autózott, mögötte Körmöczy Balázs és Nagy Benjámin futott be az ötödik és hatodik helyre.

Bernula Istvánt a verseny vége után diszkvalifikálták ezért a végső sorrend a következő lett: Lengyel Ádám, Molnár Bendegúz, Vincze Ádám.

Lengyel Ádám: „A Suzuki Swift kupában a harmadik versenyen elért győzelmem teljesen váratlanul ért. Nagyon örülök neki, ez volt életem olyan első abszolút győzelme, amikor én értem be az első helyen.”

 

Gregor Zsigo a harmadik futamgyőzelmet is bezsebelte a Túraautók, Lotusok és a Hankook Racer Cup összevont kategóriájának évadzáró viadalán. Bódis Kálmán rutinos pilóta lévén is, most csak a második helyet tudta kibérelni magának. A harmadik helyen a most Seat Leónt kormányzó Kismarty-Lechner Gábor végzett.

A sorban a Lotusok legjobbja Vizin Tamás érkezett márkatársa Burkus Egon előtt.

A Hankook Racer Cup sorozatának leggyorsabbja a fiatal tehetség Laczkó Levente volt, megelőzve a sorozat magyar bajnokát, Makai Györgyöt. A „kistúrások” között ismét Lengyel Ádám diadalmaskodott.

Nyilatkozatok:

Gregor Zsigo (BMW Z4 GT3): „Nagyon jó volt a hétvége, az autó nagyon jól működött. Megnyertük az összes versenyt. Kicsit fárasztó is volt, mert négy verseny nem kevés.”

Lengyel Ádám (Suzuki Swift): „Az ob kistúrában sikerült megszerezni az abszolút második helyet, a díjátadón jár majd érte a kupa, nagyon örülök neki.”

Vizin Tamás (Lotus Exige): „Kalandos volt a mostani verseny, kaptam egy drive through büntetést, a rajtnál lehetett valami. Volt miért rohanni, jó volt.”

Kismarty-Lechner Gábor (Seat Leon): „Összejött a magyar bajnoki cím. 2017-ben is a bajnokság feléig esélyes lettem volna a bajnoki cím megszerzésére, de akkor a slovakiaringi balesetnél minden reményem elszállt, ennek ellenére becsülettel végigcsináltam. Idén minden úgy jött össze, ahogy terveztem, sikerült az összes futamot megnyernem, fordított rajtrács ellenére is. Talán egy kicsit hiányoltam a tavalyi srácokat, akikkel nagyon nagyokat mérkőztünk, de ettől ez még egy bajnoki cím, aminek nagyon örülök. Az endurance-ban is nyerni tudtunk Tóth Csaba csapattársammal, nagyon sikeres szezonon vagyunk túl, már most várom a 2019-es idényt.”

Makai György (Hankook E30 Racer Cup): „2005-ben voltan utoljára magyar bajnok, de ez az év rendkívüli, hiszen ralikrosszban és a gyorsasági szakágban is sikerült a bajnoki cím. Az utolsó verseny örömautózásnak indult, azonban az egyik lekörözésnél egy kicsit rosszul jött ki az ütem, sajnos megütöttem az autó alját. Felmerült, lehet megsérült az olajdekni, mert jó büdös lett az autóban, kijöttem, a szerelők átnézték az autót. Visszaengedtek, mert nem sérült az autó alja, így az utolsó helyről nagy munkával visszajöttem a második helyre.”

Laczkó Levente (Hankook E30 Racer Cup): „Nagyon jó verseny volt, nagyon élveztem, kár, hogy Gyurit nem tudtam test-test elleni küzdelemben megverni. Tegnap megpróbáltuk, akkor ő fölényeskedett, most azonban én nyertem.”

 

A He-Do Hankook Autós Gyorsasági országos bajnokság idei utolsó formaautós futamán Rónai Tamás ebben az idényben másodszor, futamgyőzelmet aratott. A verseny első harmadában még Magyar János állt az élen, majd Rónai átvette a vezetést és az utolsó, tizenhatodik körben 0,9 másodperces előnnyel nyerni tudott. A harmadik helyen Pénzes Attila futott be.

Nyilatkozatok:

Rónai Tamás (Tatuus Formula Renault): „Izgalmas kis futam volt, az elején úgy tűnt minden veszve van, azonban utána sikerült felzárkóznom. A legvégére utolért a Jani, de a célegyenesben láttam, hogy nem nagyon tud velem mit kezdeni. Nagyon jó volt így zárni a szezont, nagy köszönet a csapatnak!”

Magyar János (Tatuus Honda): „Az utolsó versenyen is a pole pozícióból indultam, amit meg tudtam tartani, majd a verseny háromnegyed részénél, a kuplungom elkezdett rendetlenkedni. Nem tudtam rendesen váltani, próbáltam úgy segíteni a technikát, hogy a fordulatszámot figyeltem, hogy visszahűljön. Igaz csak a második helyen, de be tudtam hozni az autót a célba, ami a bajnoki címet jelentette.”

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: