A felvezető körben, a második rajhelyet elfoglaló Pucher Dietmar autója meghibásodott és félreállt, majd egy szabálytalan és veszélyes manőverrel, a pályairánnyal szemben haladva hajtott be a bokszutcába, amiért pénzbüntetést is kapott a felügyelő testülettől. A gördülőrajt ennek ellenére végül hibátlanul lezajlott. A kilenc fős rajtrács negyedik kockájából induló Bódis Kálmán nagyszerűen kapta el a rajtot és másodikként fordult az első kanyarban, de aztán a jóval újabb és erősebb Porschék még ugyanabban a körben visszavették a pozíciókat. A mezőny hátsó traktusában közben Király Richárd a TCR-es Alfával megelőzte Tóth Csaba SEAT-ját. Lucas Wieslaw kiállt a bokszba és feladta versenyt. Bódis közben a negyedik helyre zárkózott fel a mezőny legjobb magyarjaként. A leintéskor Jedlinski Marcin, Jedlinski Stanislav és Lucas Robert haladtak át a célvonalon. Bódist követően a másik két magyar versenyző Király és Tóth a hatodik és hetedik helyen ért célba a két kisebb autóval.
Tóth Csaba
Életemben először megyek ezen a pályán, még tanulom. Ez a két nap eddig eredményes számomra, a kocsi is jól bírja, bár ez a mezőnyben a leggyengébb. Igyekszem felvenni a versenyt a többiekkel, több, kevesebb sikerrel.
Bódis Kálmán
A rajtnál egyszer csak ott találtam magam a második helyen, de nem volt értelme tovább küzdeni a többiekkel, elengedtem őket. Negyedik helyen végeztem, ez már egy jó eredmény.
Király Richárd
Jó volt, bár a gumik elfogytak a végére, ezért egy kicsit spórolósra vettem. Hűvösebb volt, mint tegnap, nehezebben melegedtek a gumik. Az elején volt egy kis csúszkálás, ott lemaradtam, aztán kezdtem felzárkózni.
Ezt követően a Porsche GT3 Cup második versenyére került sor. Heten vágtak neki a 25 perces futamnak, közülük Kukas Wieslaw már az elején kiállt, így az egyetlen magyar induló, Bódis Kálmán öt ellenféllel szemben próbálta felvenni a harcot. De mivel a Porsche tegnap óta nem jutott plusz erőhöz, így most sem tudta társait megelőzni, hatodikként érkezett a célba. Az élen eleinte Parys Piotr elszántan támadta Robert Lucast, de végül a sorrend nem változott, Lucasnak lengett először a kockás zászló.
Az OB I. kistúra kategória második versenyén A -2000cm3-esek mezőnyében ismét Gerencsér Dávid indult az első helyről és rögtön az élre állva, végig vezetve nyerte a versenyt. A második helyre ismét Merk József érkezett a jó öreg, mérges Suzuki Ignis-el. Őket tisztes távolságban követte a Swift Cup Europe-os különítmény élükön Benyó Mátéval, aki a leintésig folyamatosan a harmadik helyen autózott. A Hankook Racer mezőnyében most is parázs csata dúlt és csak egy hajszállal volt kevésbé durva a küzdelem a tegnapinál. A rajtot Papp Viktor kapta el a legjobban és tartani is tudta néhány körön keresztül az első helyet, nyomában Boldizs Bencével. Aztán egy nagyobb lökdösődésben a Hankook-os mezőny nagyobbik fele meglátogatta az éjszakai eső áztatta bukóteret és ennek a kavarodásnak köszönhetően Kismarty-Lechner Gábor került az élre, akit Csuti László és Boldizs Bence követett. Néhány kör múlva Boldizs meg tudta előzni Csutit, felzárkózva ezzel a második helyre. A befutónál a Kismarty, Boldizs, Csuti sorrendben intette le őket a kockás zászló.
Kismarty Lechner Gábor – Hankook Racer Suzuki
Úgy tűnik a hétvégén az „öregfiúk” nyerik a futamokat, tegnap Csuti Laci nyert, ma meg én és azt hiszem, én vagyok a rangidős a csapatban. Nagyon köszönöm a csapatnak, hogy nagyszerűen felkészítettük az autót. Csapattársammal nagyon jó rajt stratégiát tudtunk megvalósítani. Éreztem, hogy gyorsabb vagyok, de sajnos pont a legrosszabb helyen sikerült utolérnem a Viktort és úgy éreztem, hogy egyszer csak mindkettőnket meglöktek hátulról és így leestünk az útról. Viktor nagy hátrányba került, amit nagyon sajnálok, és remélem, majd tudom ezért valahogy kárpótolni és segíteni az utolsó futamban, a fordított rajtrácsnak köszönhetően. Nagyon örülök a győzelemnek és külön nagy köszönet jár a családomnak, a gyerkőceimnek, akik szintén szurkolnak nekem. Az utolsó futamban majd a hatodik helyről indulok, remélem egyben sikerül lehozni az autót és tudom majd Viktort segíteni.
Boldizs Bence – Hankook Racer Suzuki
A rajtnál azt tudtam, hogy a pole pozíció az igazából csak a második, mert ezen a pályán a külső ív sokkal jobb, ami be is igazolódott, így csak másodiknak tudtam fordulni. Viktort próbáltam támadni, de nagyon szépen védekezett, aztán Kismarty Gabi megelőzött és ők valahogy összeakadtak Viktorral és kicsúsztak a fűbe, a sárba, pont előttem, ami miatt nagy adag sarat kaptam az „arcomba”. Igyekeztem, hogy nehogy neki menjek másoknak. A gumik is nagyon elhasználódtak meg a sártól sem láttam sokat, nagyon vártam már hogy vége legyen! Még hátra van az utolsó futam, ott a jelszó: „győzelem vagy halál!”
Csuti László – Hankook Racer Suzuki
A fordított rajtrács miatt jól hátulról kellett rajtolni, de végül feljöttem a Bencére a második helyre, viszont a vele való küzdelemben jól magunkra húztunk mindenkit. Értékes pontokat szereztem és remélem az utolsó futamban megint meg tudom majd verni Kismarty Gabit.
Gerencsér Dávid – Peugeot 406
A futam nagyon jól sikerült, ismét a pole pozícióból indulhattam. Az autó nagyon jól szuperált és a gumik kezelését is sikerült már megtanulnom, nagyon jó, egyenletes köröket tudtam menni. Úgy látszik, az állítólagos átkot, ami az autón ült, sikerült kiűzni. A rallycrosshoz képes ez egy sokkal nyugodtabb műfaj, más miatt szerethető, itt kicsit kiszámíthatóbbak a dolgok és nem kell állandóan a száz százalékon menni, lehet átgondoltabban taktikázni. Remélem az utolsó futamon is ilyen hibátlan lesz minden és ott is begyűjtjük az első helyet.
Benyó Máté – Suzuki Swift 1.6
Nagyon pozitív eddig az egész hétvégénk. Nem csak a jó helyezések miatt, hanem mert végre sikerült kiküszöbölnünk egy műszaki problémát, egy melegedést az autóban, ami miatt ebben az évben már két futamgyőzelmet is buktam. Az is izgalmas volt, hogy most ismét egyforma gumikkal mentünk, ami jó összehasonlítási alap volt. Jó volt, hogy itt vannak olyan ellenfeleim is, akik a Swift Cup Europe élmezőnyében vannak, és össze tudtam velük mérni magam. Szintén pozitívum, hogy a telemetria visszaigazolta az érzéseimet, amiket a csapatnak elmondtam. A versenyhétvégét elsősorban tesztnek szántuk, amire egy jó hangulatú kis csapattal jöttünk. Az utolsó futamra is próbálok koncentrálni, hogy a kis Swift-es háziversenyünkben a legjobb legyek, de a legfőbb eredmény, hogy elhárult az autó hibája és, hogy egy nagyon jó tapasztalatokban gazdag teszten vagyunk túl, ami nagyon sokat adott nekem a következő Swift Cup Europe futamra.
OB II. Formula második futamának hat fős mezőnyéből Turák még a rajt előtt kiszállt, az öt autó a rajt után két kettes csoportot alkotva vette üldözőbe egymást, míg Szekeres kissé lemaradt tőlük. Az ötödik körben aztán a negyedik helyen autózó Stern megforgott, így elveszett annak az esélye, hogy Volentért megfogja. Az elől haladó Magyart szorongató Rónai is egyre nagyobb távolságra került az éllovastól, így a 25 perc + egy kör alatt a rajtsorrenddel megegyezően futottak be a célba.
Volentér Balázs
Most nem volt annyira egyszerű dolgom, mint eddig, Stern az elején nagy nyomás alatt tartott, gyorsabb volt nálam. Nem volt semmi tapadásom, az autóm keresztbe-kasul ment, ennek is köszönhetően ott tudott rajtam maradni. Szerencsémre végül elkövetett egy hibát, így tudtam nagyobb előnyre szert tenni, amit sikerült is beosztanom. Amikor leszakadt mögülem még számítottam arra, ha vissza tud jönni, akkor gyorsabb lesz, de reméltem, hogy elég nagy köztünk a különbség ahhoz, hogy elég legyen a futam végéig.
Rónai Tamás
Rajtom nem sikerült olyan jól, úgy érzem, ezen múlt a győzelem kérdése. Végre igazi csata volt, kerék a kerék ellen mentünk, nagyon élveztem. A harmadik versenyen lehet esélyünk arra, hogy továbbra is megszorongassuk és talán egy jó rajttal az első hely is összejöhet. Borzasztóan eszi a pálya gumikat, a győzelemhez mindenképp kelleni fognak az új gumik.
Stern Roland
Amíg nem hibáztam, nagyon jó volt a bajnok mögött menni. Kerestem a réseket, ahol be tudok mellé szúrni, és amit találtam, az nem működött, ennek sajnos megittam a levét. Nagyon jó volt a csata. Így, 41 évesen is kissé forrófejűnek tartanak a srácok, van is miért. Tudtam volna végig harcolni, de ilyen a verseny, most neki jött ki jobban, én hibáztam, legközelebb támadunk újra.
Magyar János
A motor is jó volt és a rajtom is jobban sikerült, tartani tudtam az első helyet, igaz, hogy az egyes-kettes kanyarban Tomi mellém szúrt. Úgy vettem észre, hogy az egyenesben gyorsabb volt, a technikás részen én tudtam egy kis előnyt kiautózni. Próbáltam a féktávokat minél rövidebbre venni. Az első gumik hamar elfogytak, így mindig kellett egy hűtő kört menni, utána megint megpróbáltam a határon autózni.
Az ebédszünet után óriási vihar lepte meg az OB I. kategória időmérő edzését teljesítőket, ami egy kis kényszerpihenőre ítélte a versenyzőket. A vihar elvonulta után folytatódott a program és a hétvége egyik legizgalmasabb futamát láthattuk, az OB II. forma autós kategória utolsó versenyét. A hirtelen leesett nagymennyiségű eső miatt természetesen vizes gumikkal kellett a mezőnynek nekivágnia. A biztonság kedvéért a versenyigazgató úgy döntött, hogy a rajt előtt két kört teljesítsen a mezőny a Safety Car mögött. Mikor a biztonsági autó kiállt a mezőny elöl Rónai Tamás rögtön megpróbálta megtámadni a pole pozícióból induló Magyar Jánost. Magyar az első kanyar után hibázott és megforgott, így Rónai került az élre. Mögötte Volentér Balázs zárkózott fel a második helyre a régebbi fejlesztésű Forma Renault-val. A két fiatal között öldöklő csata alakult ki a vizes pályán. Legalább ötször cserélt gazdát az első hely a küzdelem során. Magyar nem tudta ledolgozni a tetemes hátrányát, mert egyrészt több alkalommal ismét megforgott, másrészt egyszer ki kellett állnia a bokszutcába, hogy az esőben kötelezően használatos figyelmeztető lámpát el tudják indítani az autóján. Mivel a 78-as rajtszámú Szekeres Gábor autóján ez nem sikerült, a versenyirányítás többször is figyelmeztette, majd a kötelező jelzés hiánya miatt ki is zárták a futamból. Közben az első hely még az utolsó körben is gazdát cserét az időnként finoman össze koccanó Rónai és Volentér között, ám a befutó Rónainak sikerült jobban, így ő ünnepelhetett a dobogó legfelső fokán, míg a harmadik helyre Stern Roland érkezett.
Volentér Balázs – Formula Renault
Rég volt ilyen jó kis csata, nagyon élveztem, szeretek esőben vezetni. Nagyon izgalmas volt, vagy ötször cserélődött az első hely. Nagyon örültem, hogy ezzel az autóval fel tudtam venni a versenyt az ellenfelekkel szemben. Igazi test-test elleni küzdelem volt néhány apró koccanással, de még maximálisan a sportszerűség határain belül.
Rónai Tamás – Formula Renault
Eszméletlen jó volt, nagyon szurkoltunk az esőért, hiszen tudtuk, hogy a jóval erősebb ellenfelünkkel szemben csak ez az esély, ami be is jött, Balázzsal nagyon nagyot csatáztunk nagyon élveztem. Nagyon ráfért már egy ilyen izgalmas futam erre a kategóriára. Az autóval volt pár apró gond, de szerencsére ezzel is megbirkóztunk. Nem szerettünk volna kockáztatni, hiszen a Hungaroringen már elbuktunk tíz pontot a bajnokságban és az idén mindenképp szeretnénk elhódítani a bajnoki címet.
Stern Roland - Formula Renault
Nagyon élveztem, nagyon jó verseny volt. Még javulnom kell vizes pályán, pedig úgy éreztem, hogy már elég jó a tempónk. Eddig csak amolyan félig vizes versenyről volt csak tapasztalatom. Itt sokkal nehezebbek voltak a körülmények, ráadásul itt nem olyan „megbocsátóak” a bukóterek, mint Slovákiában. Ahogy száradt fel a pálya, folyamatosan próbáltam lopni a féktávokból, aminek egyszer majdnem az áldozatául is estem. Átrepültem kicsit a kavicságyon, de szerencsésen vissza tudtam jönni. Bár nem igazán szeretek biztonságra autózni, de arra gondoltam, hogy a legfontosabb az autót behozni a célba, hogy gyűjtsük a pontokat. Nem egyszerű felvenni a versenyt a fiatalabb sporttársakkal és nekem már az is nagy eredmény, ha néha fel tudom kicsit bosszantani őket és elmondhatom, hogy időnként versenyképes vagyok velük, nekem az már elég!
A versenyhétvége záró futamán az összevont Nagytúra és Kistúra mezőnye lépett színpadra. Így a két nap legnépesebb rajtrácsát tette ki a 14 felsorakozott autó. Ez alkalommal a pálmát Bódis Kálmán vihette el cseppet sem meglepő módon, mivel ebben a mezőnyben nem talált igazi ellenfélre. A második helyről induló Tóth Csaba Seatját Merk az Ignissel vette üldözőbe, de végül nem bírt el vele, így maradt az eredeti sorrend. Negyedikként a szintén üldöző nélkül maradt Benyó Máté futott be legjobb Suzukisként. A bokszutcából rajtoló Gerencsér Peugeot-ja eddig ugyan jól teljesített, de az utolsó megmérettetésen csak hat kört bírt ki. A látványosságot szolgáltató hat Hankook Racer pilóta most is hozta a formáját és az előre beígért küzdelemben szinte mindenki tevékenyen részt vett. Csuti Boldizzsal meccselt, míg Somogyi előbb Kakuszival küzdött, majd mikor utóbbi „elesett a csatában”, újabb ellenfelet talált magának. Mivel Boldizs megelőzte Csutit, így a rutinos Suzukist vette üldözőbe Somogyi, és az utolsó pillanatig megpróbálta sakkban tartani. A végére szorult Kismarty és Papp helyet cserélt, mivel Kismarty pórul járt, amikor Kakuszival összeértek. Kakuszi ki is állt a sérült technikával, míg Kismarty lassacskán ugyan, de begurult a célba 12.-ként. Papp, így a 11. helyre kormányozta be az autóját.
Csuti László
Sok hiányzott, hogy megfogjam Bencét, itt azért kijön a kor. Fiatalok, bátrak, én öreg vagyok, be vagyok rozsdásodva, féltem is, úgyhogy örülök, hogy második lettem. Akivel én meccseltem, mindenki nagyon sportszerű volt, nagyon jól éreztem magam. Azt a távolságot tudtam tartani Márktól, hogy ne jöjjön közelebb, viszont amikor Bencéhez közeledtem, állandóan hibáztam, esélyem nem volt. Vezettem egy fél célegyenessel és azt sikerült is elbuknom hamar.
Boldizs Bence
Csodás befejezése volt ennek a nehéz hétvégének. Az első futam nagyon nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, a második kicsit jobb volt, de a tempóm még nem volt bíztató, ez a harmadik tökéletes verseny volt. Az eső nekem nagyon tetszett, nagyon gyors voltam. Az egyik kanyarban hármat előztem, közben keresztbe mentem, nagyon élvezetes volt. Az autó is szuperül működött.
Somogyi Márk
Laci nagyon ügyesen megy. Úgy gondolom, lehetett volna esélyem, de ezt ő sem hagyta volna annyiban. Nagyon jó kis csata lett volna még egy pár körön keresztül. Le a kalappal előtte, nagyon fair volt, nagyon ügyes volt. A végén én rontottam el, próbáltam kigyorsítani, nagyon kihúzódtam a fűre, már a sárban voltam és folyamatosan lediferált a kerék. Most így jött ki. A mezőny nagyon komoly volt, jókat harcoltunk. Sajnos ezen a versenyen nem jött össze az első hely, megpróbáljuk Szlovákiában.