DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Gyorsasági (Gy)

Magyar Racing Team: Ki az a Magyar János?

Egyszer volt hol nem volt, volt egyszer egy fiú, aki 5 évesen már házi készítésű gokartban rótta a köröket a kertben. Szépen lassan a gokartból Formula BMW lett, majd egy kategóriaváltás után az első évben egy Forma 3-as autóval egy magyar bajnoki cím.

Magyar János az év elején nem gondolta volna, hogy 2015-ben bajnok lehet. De mint mondani szokták evés közben jön meg az étvágy. Jani pedig igazán belejött és igaz 1 ponttal, de megnyerte a magyar Formula autó bajnokságot.

magyar_racing_team_01_resize



Kérdés: De ki is az a Magyar János?

Válasz: Egy autóversenyző, aki két év Formula BMW-zés után kategóriát váltott és megnyerte a magyar abszolút bajnokságot.

K.: Mit kell tudni az autóról?

V.: Az autó egy 2000 köbcentis Formula Master, másnéven Tatuus Honda. 280 lóerős. Ez egy kupás autó, ami 2007-ben és 2008-ban a WTCC betétfutamain szerepelt.

K.: Mekkora volt a váltás a két kategória között?

V.: A Formula BMW 1200 köbcentis volt, 145 lóerővel. Ha lépésről lépésre haladunk, akkor a BMW után egy Formula Renault 2000-es lett volna a következő lépcsőfok, de én ezt kihagytam és rögtön egy F3-as autóba ültem.

K.: Mikor ültél először ebben az autóban?

V.: Ez egy érdekes történet, mert gyakorlatilag az utolsó pillanatban hoztuk el az autót a szezonnyitó verseny előtt egy héttel, így tesztelni sem volt időnk és a hétvége első napján ültem bele először és tettem meg az első métereket. Maga az üléspozíció is teljesen más, mint a BMW-ben. A Master ráadásul kormányváltós, ami nekem szintén újdonság volt. A Forma 1-es autóhoz hasonlóan itt már csak két pedál és kormánykuplung van. Ráadásul a BMW-hez képest ez kétszer olyan erős. Fizikailag sem tudtam úgy rákészülni a hétvégére és gyakorlatilag már 5-6 kör után elfáradtam.

magyar_racing_team_02_resize

K.: És akkor hogy csináltad végig a versenyhétvégét?

V.: Összeszedtem magam és amellett, hogy fizikálisan is össze kellett kapnom magam még az autót is tanulnom kellett.

K.: A jelek szerint ez sikerült

V.: Igen. Ennek ellenére az első hétvégén sikerült megszereznem életem első futamgyőzelmét.

K.: De az év nem csak a Hungaroringen zajlott. Milyen pályákon versenyeztetek még?

V.: A Hungaroringen kezdtünk, majd Spielberg-ben a Red Bull Ringen folytatódott, ami elég kaotikus volt. A rossz időjárási körülmények mellett még a technikai problémák is hátráltattak. A szezon harmadik hétvégéjén a Pannóniaringen éreztem először az autót. Nagyon sokat javultunk és szépen lassan versenyképesek lettünk. Itt már sikerült az én vezetési stílusomra átalakítani az autót. Ráadásul itt szereztem meg életem első pole pozícióját.

K.: Ezután következett a véghajrá?

V.: Igen. Mivel a Red Bull Ringen és a Pannóniaringen műszaki hibák miatt sok pontot veszítettünk a hátralévő 5 futamból csak egy második hely férhetett vele ahhoz, hogy megszerezzük az abszolút magyar bajnoki címet.

K.: Mikor érezted először, hogy ez meglehet? Mármint a bajnokság

V.: A Pannoniaringről már úgy jöttünk el, hogy ez meglehet, mert úgy éreztem, hogy összeszoktam az autóval. Ezt a Slovakiaring-i két magyar értékelés első helye is bizonyította.

K.: És akkor következett a 3 versenyes utolsó hétvége a Hungaroringen

V.: Igen. A bajnoki ponttáblázat harmadik helyén érkeztünk a szezonzáró hétvégére a Hungaroringre. Nagyon rosszul kezdődtek a dolgok ugyanis az első időmérőn az utolsó helyre kvalifikáltam magam, de a versenyen a második helyig meneteltem. Innen kezdve a hátralévő két futamon elsőnek kellett lennem ahhoz, hogy megszerezzük a bajnoki címet. Mindkét időmérőn a pole pozícióból indulhattam, majd egy kisebb bökkenő után a győzelmeket is begyűjtöttem. Így igaz csak 1 ponttal, de bajnokok lettünk.

magyar_racing_team_04_resize

K.: Felfogtad már?

V.: Jó volt úgy felébredni, hogy bajnok vagyok. Kiderült, hogy megérte az a sok munka, amit a csapat belefektetett ebbe a szezonba. Mostmár kezdem elhinni, hogy igenis van helyem ebben a sportban.

K.: Mit jelent számodra a Forma autózás?

V.: Kasztnis autóval sosem akartam versenyezni. Az első gokartos élményeim után biztos voltam benne, hogy én ezt szeretném csinálni. Aztán szépen lassan haladtunk előre. Jött a BMW, most meg a Master. Nekem ez a sport jelenti a mindent, Gyakorlatilag minden időnk és energiánk benne van. De ennek egy pillanatát sem bánom. Rengeteget dolgoztam, hogy idáig eljussak, de ha újra kezdhetném ugyanígy tennék.

K.: Mik a tervek a következő szezonra?

V.: Igaz, hogy a szezon vége előtt már a jövő évre is gondoltunk, de biztosat csak a jövő év elején fogunk tudni. Ezt bizonyítja az idei kezdés is. Mindenféleképpen nemzetközi szintre szeretnénk lépni.

K.:Mi a cél?

V.: Reálisan gondolkodva sajnos a Forma 1 nagyon távol van, de szeretnék minél feljebb jutni. Bármeddig is jutunk vagy jut a csapat, abban egészen biztos vagyok, hogy nem fogjuk elfelejteni, hogy honnan indultunk. Ezúton szeretném megköszönni a csapat minden egyes tagjának, hogy hittek bennem és, hogy ilyen keményen dolgoztak. Nélkülük ez nem sikerült volna. Köszönöm.

Most a pihenésé és a kikapcsolódásé a főszerep. Azonban egy rövid edzés mentes időszak után újra jönnek a kemény tréningek és a felkészülés a 2016-os szezonra, ahol a cél legalább ilyen eredmények elérése, mint idén.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: