OB I. kat. -2000 ccm, + 2000 ccm
A rajhoz tíz autó állt fel, cseppet sem meglepő sorrendben, hiszen az első rajtkockából Lekeny György Renault RS-01-ese gördülhetett ki, míg mögötte fia, Márk a Porsche 991-el vágott neki a futamnak. Őket Bódis Kálmán követte, aki jól kapta el a rajtot, meg is előzte Márkot. Ám a második helyet nem tudta sokáig tartani, a célegyenesben újra visszaállt az indulási sorrend. Az élen hét körig nem is változott a felállás, míg a Renault RS ki nem szállt a ringből műszaki probléma miatt. A mezőny második felében az utolsó helyről rajtoló Vnoucsek Alfája beragadt, így csak jóval később tudta követni társait. Rögtön az elején Mohácsi és Bak cserélt helyet, és ez a felállás a leintésig nem is változott, ahogyan a többiek sorrendje sem. Az élen apja kiállását követően Lekeny Márk vette át a vezetést, és ő is állhatott fel a dobogó legfelsőbb fokára. Bódis Kálmán a második helyezést érte el, harmadikként a cseh Milan Valásek futott be. A magyarok harmadik legjobbja Sánta János lett a Lotus Exige V6-tal.
Lekeny Márk:
„Kálmán az első kanyarban elém került, de végig tudtam mögötte menni, kinéztem egy-két pontot, ahol majd a következő körben meg tudom előzni, de aztán a célegyenes ráfordítóban egy kicsit kisodródott, így meg tudtam előzni. Onnantól kezdve egy nagyon szép versenyt futottunk. Most mentem először meleg pályán rendes, új gumival. Az első pár kört tesztelésre szántam, utána meg vigyáztam az autóra. Sajnos apa autójának valami mechanikai problémája lett és nem akarta így erőltetni, hogy a hétvégén még tudjon versenyezni."
Bódis Kálmán:
„Azt mondják, az én versenyem volt a legjobb. Márkkal már a startnál elkezdtük, aztán ez végig ki is tartott. Rajtunk kívül igazán senki nem harcolt senkivel, mert olyan 300-500 méteres távolságok voltak a kisebb kategóriáknál. Nagyon hideg volt a gumim, nem is gondoltam, hogy ennyire le van hűlve az aszfalt, és elkezdett csúszkálni az autó. Első körben még valamennyire tudtam tartani, de Márk bejött mellém, nem láttam értelmét, hogy feltartsam.”
ifj. Ficza Ferenc:
„Csak kocsikázás volt, a kategóriámban csak én vagyok egyedül, a többiek nem jöttek el. Az utolsó futamon becsületből végigmentünk. Ha már elindultunk a magyar bajnokságban, szerettem volna végig is csinálni. Ezen felül autóztatok is egy Lotus Ladies kupás autóval.”
OB II. kategória
A Formulaautók versenyében az élről rajtoló Rónai Tamás néhány körig tudta csak felvenni a harcot az erősebb motorokkal. A bajnokesélyes Pödör ismét az élen végzett, bár az időmérőn még nem remekelt, így csak a harmadik rajtpozícióból indulhatott. Magyar János az utolsó, hetedik helyről vette üldözőbe társait, ám hamar feltornázta magát a harmadik helyre. Rónai egy ideig még maga mögött tudta tartani, de Magyarnak sikerült helyet cserélnie vele. Pödör ennél már nagyobb falatnak bizonyult számára, így a dobogó második fokára állhatott.
Eszenyei László:
„Valami elment az autóban. A tapadása az elején sem volt jó, de a végére teljesen irányíthatatlanná vált, még nagyon komoly pályaelhagyásaim is voltak. Annyira nem tudtam a pályán tartani az autót, hogy gyakorlatilag esélytelen volt. Vagy a gumik melegedettek túl vagy a futóműben pattant el valami, ezt még nem tudjuk, de nagyon jelentős a változás. Nem tudtam versenyképes lenni. Az összetett szempontjából fontos lett volna a második hely, de ezzel az autóval nem tudtam most mit kezdeni. Valami olyan hiba van benne, ami irányíthatatlanná teszi a dolgot.”
Pődör Balázs:
„Nagyon fontos mindhárom futamon a győzelem, de az utolsó talán a legfontosabb, ha el akarjuk hozni a bajnoki címet. Az időmérésen kis kalandban voltunk a hideg gumikkal. Nagyon későn mentünk be, és amikor felvettük ritmust, addigra már kikaptunk az ellenfelektől. Ha száraz az idő, akkor nekünk egyértelmű, hogy kedvez a régi Renault-okhoz képest. Igazán a feladatomat végeztem, Magyar Janiról azt hittem kicsit gyorsabb lesz, de remélem a különbség így fog maradni közöttünk. Folyamatosan néztem a különbséget, néztem a táblát, volt, hogy egy kicsit visszavettem, aztán egy kicsit megnyomtam. Egy biztos előnyt szerettem volna kidolgozni, de nyugodt csak vasárnap este leszek.”
Magyar János:
„Sajnos nem jól sikerült az időmérő. Teljesen száraz beállításokkal indultunk neki. Ahogy kigördültem a boxutcából láttam, hogy nem jól mértük fel a terepet. A célegyenes száraz volt, de hátsó rész az teljesen vizes, így nagyon csúszkáltam a kettes szektorban. Nagyon sok időt vesztettem, így utolsó helyről rajtoltam. Az elején küszködtem, a rajtom nem sikerült jól, sőt rossz volt, de az egyes kanyarban már harmadikként fordultam el. Beragadtam Rónai Tomi mögé, így láttam, hogy Balázs (Pődör) el tud szakadni. Amikor megelőztem Tomit, a fiúk mutatták a köridőt és nem csökkent közöttünk a távolság, így inkább a következő versenyre gondoltam, hiszen van még két időmérő és két verseny a hétvégén.”
Volentér Balázs:
„Eszenyi Lacival kb. a futam feléig együtt tudtam menni. Aztán végül sikerült megelőznöm. A tavaszi időkhöz képest nagyon sokat tudtam javulni, legalább másfél, két másodpercet, mindezt versenykörülmények között, ahol viszonylag óvni is kell a gumit. Elégedett vagyok most ezzel.”
Rónai Tamás:
„Igazából mindent kőrt egymás után építettem föl és az utolsó kanyar után gondolkodtam el azon, hogy hogyan is kellene örülnöm a bajnoki címnek. Nagy motivációt adott, hogy a száradó pályán sikerült pole poziciót futnunk. Úgy éreztem, hogy esőben lehet esélyünk és ez reggel meg is mutatkozott. A startra meg úgy álltam oda, hogy igazából lesz, ami lesz. Erősebb autókkal nem tudok mit kezdeni, de az első pár körben próbáltam tartani őket és ez sikerült is. Kicsit rossz érzéseket kelt bennem, hogy a motorerő ennyit számít. Úgy jöttem ide erre a hétvégére, hogy száraz pályán is tudom szorongatni a gyorsabb autókat. Sikerült közelebb kerülni hozzájuk, de még mindig van egy kis lépéselőnyük. Szeretném megnyerni az összes futamot, ami egy hatalmas visszaigazolás lenne a számomra. Az abszolútban még megfoghatjuk a második helyet, ami a kitűzött cél, de még az első hely sincsen veszve, hiszen az utolsó futam dupla pontos.”
OB V. Swift Cup Europe
A Swift Cup Europe nyolctagú mezőnyének megmérettetésére ebéd után került sor. A pole pozícióból induló Bernula István és Keszthelyi Vivien már az első kanyarban megmutatta, szoros versenynek lehetünk tanúi, de a kettőjük ígéretes csatája azonban mégis elmaradt, mert Bernula autója egyszer csak korlátnak csapódott, és nem tudta folytatni a futamot. A mentés idejére a safety car mögött kőrözött a mezőny. Keszthelyi így az élre tört, és a csaták már mögötte zajlottak. Balog, Forrai és Mészáros próbált helyezkedni, amiből végül Balogh jött ki legjobban, olyannyira, hogy a 11 körben Keszthelyi Vivit is sikerült megelőznie és átvette a vezetést az utolsó körre. Keszthelyi így másodikként futott be Mészáros és Forrai előtt.
Balogh Zoltán:
„Próbáltam minél összeszedettebben menni, minél jobban kihasználni a helyzeteket, amiket lehet. Amikor láttam, hogy már csak három perc van, kezdtem kicsit megijedni, hogy a Vivit nem tudom megfogni, de sikerült. Az utolsó előtti körben, a célegyenes végén beszúrtam, de Vivi egy kicsit rám húzta, így azt gondoltam, elengedem és majd az egyenes végén megelőzöm és ez sikerült is. Nem gondoltam, hogy most első leszek, a dobogó volt a cél.”
Mészáros Gábor:
„Nagyon izgalmas volt, Forraival nagyot csatáztunk. A futam feléig mögöttem volt, hol rám jött, hol nem és az utolsó kör megkezdésekor a kijáratnál egymás mellett mentünk, így érkeztünk meg a kettes kanyarhoz. Végig a pályán a 12-es kanyarig egymás mellett jöttünk egymásra vigyázva, helyet hagyva korrektül versenyeztünk és aztán nekem jött ki jobban, szűken, gyorsabban fordultam, így pont meg tudtam előzni, elé tudtam fordulni. Ezután már csak két kanyar volt hátra és leintettek minket.”
Bernula István:
„A rajtom jól sikerült, az egyes kanyarban első helyen fordultam. Minden egész normálisnak tűnk egészen a négyesig, a „Mansellben” a balos kanyarban rossz szögben mentem rá a rázókőre és ezért elindult az autó hátulja, nem tudtam megfogni. Nagy volt a tempó, talán kicsit későn is reagáltam. Ide-oda pattogott a hátulja és végül a szalagkorlát fogott meg. Sajnos ez nagyon rosszul sikerült. De a jó hír az, hogy a fiúk már meg is csinálták az autót.”
Keszthelyi Vivien:
„Végig vezettem a mezőnyt hál’ istennek és nem is bíztam el magam, mentem a saját tempómban. Még vizsgálják, hogy mi történt, mert az egyik versenyzőtársam, az egyenesben, a semmiből húzta rám a kormányt úgy, hogy majdnem felpattant a kocsi. Bizakodtam benne, hogy első leszek, és remélem, a vizsgálat után megtarthatom az első helyet.”
OB. IX. kategória – RCM Cup
Az első futam rajtjánál nagyjából még békésen elfért a mezőny a pályán, néhány kisebb koccanást leszámítva, melyből talán a legkomolyabb Nagy Dániel, Báldi Gergő és Lageveld Niels hármasáé volt. A második körben Mika Morien, Benyó Mátéval összeakaszkodva kezdett kapaszkodni a dobogó felé, majd a következő körben Nagy Norbert, Tassi Attilában talált ellenfélre, akit meg is előzött. Az ötödik körben Boldizs Bence gyűrte le Benyő Mátét, egy helyet előre lépve. Ezt a kört még Lageveld Niels és Báldi Gergő lökdösődése is színesítette. Szintén ebben a körben kényszerült a verseny feladására Bárkovics Zoltán műszaki hiba miatt. Lageveld Niels figyelmeztetést is kapott menet közben a veszélyes vezetésért. Félidőnél vitték be a versenyzők a legkeményebb bodicsekeket egymásnak. Nagy Norbert Mika Moriennel kezdte, aztán Tassi Attilával folytatta, aki az ütközés következtében a törött futómű miatt ott is maradt a pálya szélén. A mentés ideje alatt a safety car összegyűjtötte a mezőnyt. Később Boldizs Bence egy ütközés közben megsérült autójával kénytelen volt a boxba hajtani és feladni a küzdelmet. Lagerveld Niels feljött a negyedik helyre Nagy Norbert elé. A célba Nagy Dániel, Báldi Gergő, Mika Morien sorrendben futottak be.
A leintést követően Lagevel Nielst a felügyelőtestület veszélyes vezetésért 25 másodperc időbüntetéssel súlytotta, ezért visszacsúszott a tizenegyedik helyre. Így a negyedik helyet Nagy Norbert, az ötödiket Benyó Máté szerezte meg, míg a hatodik helyen a mezőny egyetlen hölgytagja, György Anett ért célba.
Nagy Dániel:
„Az elején volt egy jó rajtom, utána sikerült az első körben meglógni és onnantól kezdve csak magammal kellett, hogy foglalkozzak. Még arra is volt időm, hogy kicsit visszahűtsem a technikát olykor-olykor, 2-3 tizeddel engedjem magamnak, hogy lassabban menjek. Reményeim szerint, sikerült a gumikat is megóvni, most ez volt a legfontosabb ezen a versenyen, ha már így alakult. Ez egyébként könnyebbnek tűnik, mint amilyen belülről. Volt is egyszer-kétszer, hogy nem vette be a négyest, mert a koncentrációm nem volt a megfelelő, de összességében sikerült összeszedetnek maradnom. Utána jött be a Safty Car és lerombolta azt, amit felépítettem. Ott már csak az volt a kérdés, hogy össze tudom-e szedni magamat újra, tudok-e eléggé koncentrálni. A pontokat nem csak babonából, elvi kérdésből sem számolgattam még. Nyilvánvaló, tudtam hétvége előtt, hogy mi kell ahhoz, hogy meglegyen a bajnoki cím esetleg már a Hungaroringen, de nem foglalkoztam ezzel. Csak arra figyeltem, hogy ezt a versenyt most megcsináljuk.”
Báldi Gergő:
„Életem futama volt. Olyan extázisban voltam, hogy egy kőrre sem emlékszem. Nagyon-nagyon-nagyon durva volt. A két hollanddal meccseltem főként. Nagyon keményen támadtak. Egyszer Lagevald el is talált hátulról. Féltem, hogy kivágja a gumit, de szerencsére nem lett semmi baj, úgyhogy nagyon jó volt!”
György Anett:
„Nehezen indult a mai nap. Az időmérő után rossz volt az autóm és nem tudták megcsinálni a srácok. Nem jöttek rá, hogy mi a baja, de szerencsére a versenyen végigment és nagyon jó helyezést is értem el. Nagyon jókat csatáztam és holnap a második helyről indulok.”
MNASZ AUTÓS GYORSASÁGI OB Endurance Bajnokság
Az első versenynapot az OB Endurance Bajnokság futama zárta. A 60 perces verseny végére két autó maradt a ringben. A győztes párosnak járó kupát apa és fia, Lekeny György és Lekeny Márk vihette el, míg a második helyen Bódis Kálmán és Fekete Dominik végzett.