Az Oxxo Motorsport fiatal pilótája –aki egyébként nagyon kedveli az osztrák pályát –a pénteki szabadedzésekenés a szombati időmérőn is jól teljesített, megszerezte a harmadik rajtkockát a 26 fős nemzetközi –a magyarok mellett osztrák és szlovák versenyzőket felvonultató –mezőnyben.
A hétvége első futamát a versenybíróság esősnek nyilvánította, ezért a csapat felrakta Vivien autójára a vizes pályára alkalmas gumikat, közben azonban a hivatalos személyzet egyik tagjától olyan információt kapott, hogy a mezőny összes tagjának kötelező száraz aszfaltra való abroncsokkal elkezdeni a futamot. Vivien ennek megfelelően a száraz gumikkal gurult ki a rajtrácsra, de azonnal jelezte rádión a csapatnak, hogy a legtöbb rivális autóján mégis vizes gumik vannak fent. Mivel a rajt előtti pillanatokban az újabb cserére már nem volt lehetőség, a csapat úgy döntött, hogy az első kör végén berendeli Vivient a boxba, s felteszi az autóra a vizes pályára alkalmas gumikat. A csere meg is történt, de mire Vivien visszaért a pályára, már nem maradt ideje arra, hogy teljesítse a verseny 75 százalékát, így gyakorlatilag nem szerepelt a végeredményben.
A peches első verseny rányomta a bélyegét a második futamra is: Vivennek a 21. helyről kellett rajtolnia, s bár itt már száraz aszfalton köröztek a versenyzők, s Vivien is remekül küzdötte fel magát–a magyar bajnoki értékelést tekintve már ötödik volt -, mire az élen vonatozó 8-10 autó mögé odakerült, alig maradt hátra valami a versenytávból. Ekkor jött az igazi feketeleves: az utolsó kör utolsó kanyarjában aVivien előtt haladók közül hatan a pálya egyik tempós kanyarjában összeakadtak, majd egyikük épp akkor talált vissza a pályára, amikor Vivien is odaért –nagyjából 140-150 km/h-s tempóval. Vivien az autója bal elejével találta el riválisa Swiftjének a jobb hátulját, az ütközés nyomán Vivien autója a levegőbe emelkedett, többször is átfordult, majd a sóderágyban kötött ki totálkárosra törve.
„Nem tudom elmondani, hogy mennyire rosszul voltam a baleset után. Arra emlékszem, hogy mi történt az ütközés után közvetlenül, de onnantól, hogy megállt az autó, szinte semmi nem maradt meg. A kórházban aztán szerencsére kiderült, hogy nincs komoly baj. Szeretném ezúton is megköszönni a pályabírók és a pályán dolgozó mentősök munkáját, valamint a sok segítséget a szüleimnek és a csapatnak. Köszönöm a közönségnek is, hogy a tapsukkal biztosítottak az együttérzésükről és a támogatásukról. És persze köszönöm minden ismerősnek és ismeretlennek a sok jókívánságot, mindez nagy erőt ad ahhoz, hogy folytatni tudjam a versenyzést, amit változatlanul nagyon szeretek.”
S hogy Vivien mennyire szereti a versenyzést, mi sem bizonyítja jobban, minthogy szerdán már újra autóba ül: a hétvégén a Pannóniaringen rendezik a Swift Kupa újabb fordulóját, ezért Vivien szerdán már teszteli a versenyautóját, amelyet gőzerővel készít elő a csapat.
A fiatal pilótára csütörtökön már a szabadedzések várnak, pénteken időmérő edzésre, szombaton kettő, vasárnap pedig egy futamra kerül sor.
A csapat ismét biztosítani tud Viviennekkét versenyautót, így az Oxxo Motorsport a Pannóniaringre is úgy utazhat el, hogy tartalék autó is rendelkezésre áll a minél sikeresebb szereplés érdekében.