Kempf Zoltán neve a jelenkor fiataljai számára talán már kevésbé ismert, pedig kora egyik legügyesebb kezű autóversenyzője volt. Pályafutását 1989-ben, 21 évesen, a Vasért Kupában kezdte meg, ahol egy saját építésű Ladával legjobb újoncként az abszolút 4. helyet sikerült megszereznie az év végi összesítésben. Ennél sokkal nagyobb örömöt és élményt jelentett azonban számára, hogy a Hungaroringen az F1-es Magyar Nagydíj betétfutamaként versenyezhetett a Ladával, és egy hétvége keretén belül versenyezhetett olyan örök legendákkal, mint Nigel Mansell, Ayrton Senna, Alain Prost vagy Nelson Piquet.
Még ugyanebben az évben, szintén a Hungaroringen, de egy másik hétvégén első győzelmét is megszerezte a Vasért Kupában, és máig élete egyik legemlékezetesebb élményeként emlegeti, amikor Magyarország elsőszámú versenypályáján, a dobogó tetején állva a nyakába akasztották a győzelemért járó babérkoszorút.
Tehetségére hamar felfigyeltek, és a következő évben már az osztrák Formula Ford bajnokságban mutatkozhatott volna be Szigetvári Mátyás megüresedett helyén, de ez a lehetőség anyagi okokból meghiúsult. Helyette még egy évet lehúzott a Vasért Kupában, ahol több futamgyőzelmet is szerzett, összesítésben pedig a 2. helyen végzett.
Volt már tehát némi versenyzői múltja történetünk főhősének, amikor 1995-ben egy szép napon betoppant hozzá gyulai otthonába „a pesti gumis gyerek”, ahogy fogalmaz. De innen már mesélje a történetet ő maga. „Én 1990 után felhagytam a versenyzéssel, és helyette autógázzal kezdtem el foglalkozni. Aztán egy nap egy pesti gumis gyerek beállított, hogy van pár autó, amit át kéne alakítanunk gázüzeművé. Eltelt 2-3 hónap, aztán visszajött, hogy van még Budapesten is néhány autója, amit át kéne alakítani. Ekkor látta meg a műhelyünkben a serlegeimet, amiket a Vasért Kupán szereztem annak idején, és elkezdtünk beszélgetni… Mondta, hogy most lesz élete első versenye, menjek már föl a Hungaroringre, és nézzem meg őt” – elevenítette fel a máig tartó jó barátság kezdetét Kempf Zoltán.
Ekkor tehát 1995-öt írtunk, ez volt Zengő Zoltán bemutatkozó éve autóversenyzőként, a második évét futó Opel Astra Kupa márkasorozatban. 1996-ban ugyanitt futott teljes szezont, de még egy másik csapat, a Qaestormási SE színeiben. A ralipályákon viszont ekkor már futott Zengő Motorsport felirattal egy Lada Ferencz Károllyal a volánjánál, és lassan megfogant a gondolat Zengő Zoliban: létre kéne hozni saját versenycsapatát. A gondolatot tettek követték, így 1997-ben megalakult a Zengő Motorsport, melynek első magyar bajnoka még abban az évben Ferencz Károly lett Ladával, majd 1998-ban Zengő Zoli maga is bajnoki címet szerzett saját csapatának színeiben, amit 2000-ben Kempf Zoltán sikere követett a sorban. Na, de ne rohanjunk ennyire előre! Térjünk vissza kicsit 1997-be, hiszen itt fűződött még szorosabbra Kempf és Zengő úr kapcsolata.
„Ezt sosem fogom elfelejteni! 1996 decemberében járunk, éppen két héttel az első gyermekem születése után” – folytatja történetét Kempf Zoltán. „Eszembe sem jutott volna akkor, hogy újra belekezdjek a versenyzésbe, de egyszer csak csörgött a telefon. (Zengő) Zoli volt az, annyit kérdezett, hogy mi a jogosítványom száma. Én persze nem értettem, miről van szó, ezért visszakérdeztem. Erre megismételte kicsit részletesebben az előzőeket: a jogosítványom száma kell neki, merthogy idén én versenyezni fogok. Bent van az MNASZ-nél, és mindent kitöltött már, de a jogsiszámomat nem tudja, ezért kérdezi.”
„Először azt hittem, csak ugrat, de hamar rájöttem, hogy teljesen komolyan beszél. Kifejtette, hogy megvette Móczi (Móczár Péter) Mercedesét, de nem engedik, hogy mindkét autóval elinduljon a magyar bajnokságban, ezért szüksége van egy versenyzőre, aki a Zengő Motorsport színeiben indul az Opel Astra Kupában. ’Ismerlek, tudom, hogy mindig is erre vártál, hát ne kéresd magad!’ – mondta, én pedig bediktáltam neki a jogosítványom számát, mert igaza volt, tényleg erre vártam mindig. Letettem a kagylót, ránéztem a feleségemre, és ő egyből tudta, miről van szó… Hát így indult közös pályafutásom a Zengő Motorsporttal, aminek életem egyik legszebb időszakát köszönhetem.”
A többi már történelem, ahogy mondani szokás. Kempf Zoltán 1997-től 2001-ig bezárólag öt szezont húzott le az Opel Astra Kupában, és több futamgyőzelme mellett egy bajnoki cím (2000) és két év végi dobogós helyezés (1999: 2. és 2001: 3.) is fűződik a nevéhez. Emellett, 1998-ban a csapatbajnokságban a 3. helyen végzett Oláh Gyárfással az oldalán, akit ma már az MNASZ új elnökeként ismerünk, majd 1999-ben ezt Herczog Péterrel sikerült túlszárnyalnia, a csapatok közti értékelés 2. helyen zárva az évet. Érdekesség, hogy sokáig ugyanaz a szerelő, Kovács Tamás dolgozott a keze alá, aki annak idején Zengő Zolit is segítette versenyzői pályája elején. Kempf elmondása szerint nagyon nagyrészt neki is köszönheti azt, hogy ennyit tudott gyorsulni az évek folyamán.
2003-ban még a Zengő Zoltán által életre keltett (2000-től kezdve az Astra Kupát is ő irányította) Renault Clio Kupában is futott egy szezont a Zengő Motorsport színeiben, de ez már a levezető éve volt autóversenyzőként, mivel a családja és a vállalkozása körüli teendők ekkor már annyira lekötötték energiáit, hogy nem tudott többé teljes emberként a versenyzésre koncentrálni, máshogy pedig ő nem akart.
A versenysport közeléből azonban máig nem távolodott el. Fiai ugyanis örökölték tőle a versengés iránti hajthatatlan vágyat, igaz, ők ezt nem négy, hanem két keréken élik ki: mindketten eredményes freestyle BMX-versenyzők. Az eredményes szó ez esetben több mint indokolt, hiszen a nagyobbik fiú, „Zozo” 13 évesen kezdte a versenyzést és 16 évesen már világbajnok lett, míg öccse, Patrik 12 évesen kezdett és egy évre rá már junior magyar bajnoknak mondhatta magát. Íme, néhány látványos trükk a fiúktól!
„Emlékszem, amikor 1990-ben ott álltam a Hungaroring dobogóján, és nyakamba akasztották a babérkoszorút, úgy éreztem, megváltottam a világot. Ennél nagyobb büszkeséget és örömöt csak az jelentett, amikor láttam a saját fiamat, amint túlszárnyalja a sikereimet, és megnyeri a világbajnokságot a sportágban, amit űz. Ez egy leírhatatlanul jó érzés, és mindkét fiamra nagyon büszke vagyok. Mostanság rajtuk keresztül csillapítom adrenalinéhségémet. De hát amúgy is lételemünk a versenyzés. Több éve rendezünk saját BMX-versenyt Gyulán, és idén már negyedik alkalommal tartjuk meg a „Pocakos Triatlont”, ami egy baráti fogadásból nőtte ki magát egészen komoly kis versennyé – idén már 150 körüli nevezői létszámra számítunk, és Gyula város vezetése is támogatja a rendezvényt. Emellett szabadidőparkot is építünk, úgyhogy az extrém dolgok az autóversenyzés befejezése után is elkísértek mindenhová. Zengő Zoltánnak és a Zengő Motorsportnak viszont tényleg nagyon sokat köszönhetek, rengeteg szép emléket, élményt, barátot, és életem talán legszebb éveit. Szóval, nem bántam meg, hogy annak idején bediktáltam neki a jogsiszámomat!” – teszi hozzá végül nevetve Kempf Zoltán.