Fodor Géza neve nem ismeretlen a technikai sportot kedvelők körében, hiszen 2001 és 2013 között az Országos Ralibajnokságban szerepelt, mint navigátor. Többek között 2006-tól az MHH Kart Team másik alapítójával, Krózser Menyhérttel versenyzett együtt. Az igazi áttörés, azonban 2009-ben következett be.
„Két barátommal elmentünk egy Forma Renault és Forma—3000-es tesztre, ahol mi is kipróbálhattuk ezeket a pálya-versenyautókat — mesélte Fodor. — Annyira megtetszett, hogy elhatároztuk versenyeznünk kellene velük. A tervünket megosztottuk Kálmán Péterrel, aki visszahúzott minket a földre és azt tanácsolta, hogy az egy nagyon költséges sport és ha például egyszer lecsúszunk vele a pályáról, akkor meg még költségesebb lesz, miért nem próbáljuk ki inkább a gokartot?“
Az egyik barát egyébként Losonczy Csaba volt, az MHH Kart Team jelenlegi junior titánjának, Losonczy Leventének az édesapja. Fodor két évig még távol tudta tartani magát a gokarttól, de 2011-ben mikor a navigátori ülést a csapatvezetői pozícióra váltotta a Citroën—MHH Rally Teamben, beadta a derekát.
„Két évig még Menyával (Krózser Menyhért) raliztam, de ’11-ben eldöntöttem, komolyan akarok foglalkozni a gokarttal. Az év utolsó versenyén Gyöngyösön indultam először a Max Master bajnokságban, ahol tök utolsó lettem. Rá kellett jönnöm, hogy ennél komolyabb felkészültség szükséges. A télen, húsz év után újra nekiálltam sportolni, futottam, edzettem, 84 kilóról lefogytam 70-re és 2012-ben a szezonnyitón, amit ugyanúgy Gyöngyösön rendeztek, mindjárt dobogóra állhattam.“
Első szezonjában második lett Max Mastersben, majd 2013-ban és 2014-ben is megnyerte a bajnokságot, utóbbi szezonban a DD2 Mastersben is indult, ahol szintén bajnok lett. Mind a három évben kijutott a világdöntőre. 2016-ban sérült meg először a háta, amely miatt ’16-ban és ’17-ben is ki kellett hagynia több versenyt.
„2016-ban, Chebben tört el a bordám, ami egy hosszabb sérüléssorozat első lépése volt. Nagyon sok specialistánál jártam, mire az idei szezonra teljesen felgyógyultam. Újra be kellett látnom, hogy a gokarthoz sok alázat kell, nem elég fittnek lenni, fejben felkészülni, a testemmel is kell foglalkoznom, komolyan kell venni az izmok nyújtását, a masszázst. Most már ezt is tudom és az idén megerősödve támadhatok.“
Fodor számára mindig fontos volt a technikai sport, de a gokart a mindennapi életét is megváltoztatta. „Amikor elkezdtem gokartozni vetettem bele magamat újra a sportolásba. Elkezdtem futni, először rövidebb távokat, aztán elindultam egy félmaratonon, a csapatunk pedig nagy titokban benevezett az Athéni maratonra is, úgyhogy arra is becsülettel felkészültem. Sokat köszönhetek Halász János „Japan”-nek, aki segített abban, hogy újra fitt legyek, lefogyjak. Velem együtt futott, edzett, átsegített a holtpontokon, vele teljesítettem a félmaratonokat és az Athen Classic Marathont is.
Ma már átfordult a dolog, reggel nem csak azért megyek futni, mert versenyzek, hanem mert egyszerűen szükségem van rá. A versenyzés sok szabadidőmet veszi el és fizikálisan nagyon lefáraszt, de szellemileg felfrissülten megyek hétfőn dolgozni. Ha visszagondolok a tíz évvel ezelőtti Fodor Gézára, akkor most sokkal jobban érzem magam a bőrömben, amit nagyrészt a gokartnak köszönhetek.“
És hogy miért van ott 47 évesen még mindig a mezőnyben, ahol egyik-másik résztvevő akár az unokája is lehetne? „Mert szeretem és mert versenyezni kell. Aki ezt érti, az úgyis érti, aki pedig nem, annak hiába is magyaráznám.“