Kiemelt szerepet kapott a Formula-1-es közbeszédben Sergio Perez jövője már az elmúlt év folyamán is, 2024-ben pedig várhatóan újra központi téma lesz, mi történik a mexikóival, ha a szezon végén lejár szerződése a Red Bull-lal. Ha Perezben, aki habár győzelmeket és számos dobogót szerzett a 2022-es és 2023-as szezonok domináns autójával, de hírnevét megtépázta a Max Verstappennel szembeni megsemmisítő vereség, nem látna fantáziát egyetlen F1-es csapat sem, lenne számára egy alternatíva: a Formula-E-ben, ahol nagy pilótamozgás várható a 2024/25-ös szezonban, tárt karokkal fogadnák.
Erről a széria társalapítója, Alberto Longo beszélt – elismerve, hogy rendszeres a párbeszéd közte és Perez közt:
„Folyamatosan beszélek Checóval, és remélem, hogy váltani fog a valódi versenyzésre” – mondta Longo a Fox Sports beszámolója szerint, odaszúrva a jelenleg egy versenyző által uralt F1-nek is. „A Formula-E az otthonod, tárt karokkal várunk, az ajtók nyitva fognak állni előtted” – üzente nyilvánosan Pereznek.
A társalapító nem beszélt mindenféle apropó nélkül Perezről, hiszen a hétvégén éppen Mexikóvárosban zajlik a 2023/24-es évad nyitófordulója. A Formula-E mellett ez a verseny kifejezetten profitálna a hatszoros F1-es futamgyőztes Perez jelenlétéből – gondoljunk arra, mekkora rajongás övezi „Checót” a Mexikóvárosi Nagydíjon.
Az eredményes F1-eseknek nem ment a Formula-E-ben
Az elektromos széria 2014-ben kezdődő történetében számtalan Formula-1-es múltú versenyző szerepelt már a rajtrácson: az aktuális szezon visszatérője Nyck de Vries, a széria 2020/21-es világbajnoka, vele együtt a 22 fős mezőny több mint negyede rendelkezik F1-es múlttal.
Egy érdekes tendenciát azonban észrevehetünk a Formula-E-ben valaha szereplő, F1-es háttérű pilóták között: aki a királykategóriában sikeres volt, annak nem sok eredmény termett az elektromos géposztályban. Az egyetlen F1-es világbajnok, aki eddig feltűnt a Formula-E-ben, Jacques Villeneuve – mindössze három ePrix-n vett részt még a legelső szezonban korai kiszállása előtt.
Perezhez hasonlítható kaliber volt Felipe Massa, de a 11-szeres nagydíjgyőztes is csak egy dobogóig jutott két szezonja alatt a Venturival, pedig ő közvetlenül második és végleges F1-es visszavonulása után váltott a szériára. Volt még egy királykategóriás futamgyőztes, aki próbára tette magát a Formula-E-ben, de Jarno Trullit is okkal felejthettük el, nem alkotott hírnevéhez mérhetőt egyetlen szezonjában.
A Formula-E-ben jellemzően azok lettek eredményesek, akik nem alkottak maradandót az F1-ben: ez igaz mind az öt bajnokra, az egy nagydíjdobogót szerző, de szingapúri ütközésbotrány miatt kétes hírű Nelson Piquet jr.-ra (2014/15), az egyformán Toro Rossótól kihullt Sebastien Buemire (2015-16) és az egyetlen többszörös FE-bajnok Jean-Eric Vergne-re (2017/18, 2018/19), az F1-ben Virginnel feltűnt, így pontszerzésre is esélytelen Lucas di Grassira (2016/17), valamint a domináns GP2-es szereplés után McLarennel kudarcot valló Stoffel Vandoorne-ra (2021/22). Az esetleges váltással fel lenne adva a lecke, hogy épp Perez változtasson ezen a trenden.