Az idei versenynaptár egyik leggyorsabb pályáján rendezték meg a Formula-E történelmének első brazíliai futamát, amelyet az időmérőn magabiztos teljesítményt nyújtó Stoffel Vandoorne várhatott az élről, őt a Porsche portugálja, Antonio Felix da Costa követte. A bajnoki éllovasok, Pascal Wehrlein és Jake Dennis elkeserítő kvalifikáción voltak túl, a 18. és a 14. helyről kellett felküzdeniük magukat a pontszerző pozíciókig.
Vandoorne nagyon jól kapta el a rajtot, simán tartotta első helyét, az élmezőnyben nem történt lényegesebb változás. Az első pár kanyar után többen is összeértek az erőszakos helyezkedés során: Mortara a mezőny elejéből kényszerült kimenni a bokszba egy új első szárnyért, rajta kívül André Lotterer, Sebastien Buemi és Norman Nato autója is megsérült, a francia nem is tudta folytatni a versenyt. Wehrlein erősen kezdett, a negyedik körre máris a tizedik helyig dolgozta fel magát, míg Dennis csupán a 12. pozícióban haladt.
Vandoorne rendkívül korán, már az ötödik körben aktiválta a támadó módot, az időlegesen élre álló Da Costát azonban két kör múlva már maga mögé is utasította, akit aztán Evans és Cassidy is átugrott. A kilencedik körben szusszanhattak egy kicsit a csapatok, amikor is Sacha Fenestraz Nissanja állt meg a pályán, így a mezőny összerendeződött a biztonsági autó mögött.
Az újraindítás után kanyarról kanyarra változott az első négy pozíció felosztása, az energiájával küszködő Vandoorne elkezdett visszaesni az élről, amelyet az újabb biztonsági autós fázis kezdetekor Cassidy foglalt el. Jake Dennis vesszőfutása folytatódott sorozatban a harmadik futamon is: az Andretti hátuljába Dan Ticktum ment bele keményen, ez pedig a bajnoki második brit pilóta futamának végét jelentette.
Az újraindítást követően az első négy versenyző aktiválta a plusz energiát, a visszarendeződés után Evans állt az élre Cassidy és Da Costa előtt. Az új-zélandi második támadó módjának felvétele után az élen elhúzó Cassidy után eredt, majd meg is előzte. Eközben Da Costa egy apró hiba miatt eldobta dobogós esélyeit, a hetedik helyről pedig csak a negyedik pozícióig tudta visszadolgozni magát a futam végéig. Sam Bird a második Jaguárban nagyszerű futamot teljesített a tizedik helyről, öt körrel a vége előtt már harmadikként autózott és az élen harcoló párost is beérte. Az utolsó kör utolsó kanyarjáig szoros küzdelem folyt a győzelemért, az első Sao Pauló-i ePrix győztese végül alig pár tized előnnyel Mitch Evans lett. Nick Cassidy második helyre hozta be az Envisiont, míg a Jaguar dupla dobogóját Sam Bird tette teljessé.
Pascal Wehrlein mindenkitől eltérő stratégiát választott: az utolsó néhány körre tartogatta mindkét extra energiás fázisát, az egyedi elgondolás azonban nem vált be, csupán a 7. helyre volt elég a német tempója, aki viszont így is megtartotta vezetését a bajnoki összetettben.
|
No. | Pilóta | Csapat | Kör | Idő | Hátrány/kiesés oka |
|
||
1 | 9 | Mitch Evans | Jaguar | 35 | 53:25.536 | ||||
2 | 37 | Nick Cassidy | Envision | 35 | 53:25.820 | 0.284 | |||
3 | 10 | Sam Bird | Jaguar | 35 | 53:26.043 | 0.507 | |||
4 | 13 | A.F.da Costa | Porsche | 35 | 53:29.023 | 3.487 | |||
5 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS | 35 | 53:29.578 | 4.042 | |||
6 | 1 | S.Vandoorne | DS | 35 | 53:30.112 | 4.576 | |||
7 | 94 | Pascal Wehrlein | Porsche | 35 | 53:31.195 | 5.659 | |||
8 | 5 | Jake Hughes | McLaren | 35 | 53:31.677 | 6.141 | |||
9 | 58 | René Rast | McLaren | 35 | 53:32.939 | 7.403 | |||
10 | 16 | Sébastien Buemi | Jaguar | 35 | 53:33.512 | 7.976 | |||
11 | 7 | Max Günther | Envision | 35 | 53:40.728 | 15.192 | |||
12 | 36 | André Lotterer | Porsche | 35 | 53:40.881 | 15.345 | |||
13 | 11 | Lucas di Grassi | Mahindra | 35 | 53:44.783 | 19.247 | |||
14 | 33 | Dan Ticktum | NIO | 35 | 53:44.934 | 19.398 | |||
15 | 4 | Robin Frijns | Abt | 35 | 53:46.287 | 20.751 | |||
16 | 8 | Oliver Rowland | Mahindra | 35 | 53:52.001 | 26.465 | |||
17 | 3 | S.Sette Câmara | NIO | 35 | 53:57.050 | 31.514 | |||
51 | Nico Müller | Abt | 19 | 33:32.998 | Kiesett | ||||
48 | Edoardo Mortara | Maserati | 19 | 33:33.333 | Kiesett | ||||
27 | Jake Dennis | Porsche | 13 | 22:53.709 | baleset | ||||
23 | Sacha Fenestraz | Nissan | 6 | 9:12.924 | baleset | ||||
17 | Norman Nato | Nissan | 0 | - | Kiesett | ||||
|