A verseny zűrzavaros előzményei után a Mercedesnek egy órával a rajt előtt sikerült a mélyére ásni az Edoardo Mortara fékhibáját okozó problémának. A gyártó bizonyította az FIA felé technikájának biztonságosságát, így a két Mercedes és a két Venturi is engedélyt kapott a futamon való részvételre – időmérős eredmény hiányában a mezőny végéről. Mortara azonban nem volt ott a rajtrácson, mert bár ő zöld utat kapott a versenybíróktól a balesetét követően, autóját nem tudta időben működőképessé tenni a csapata.
A startnál Robin Frijns megőrizte a vezetést, a lassan rajtoló Sergio Sette Camara Dragonját pedig legyorsulta Sam Bird, a futam nagy része ezt követően a két tavalyi csapattárs győzelemért folyó csatájáról szólt. Bird a kezdetektől fogva nyomást gyakorolt Frijnsre, aki sokáig állta a sarat, ráadásul annak ellenére, hogy mindkét támadó mód felvételekor a riválisa mögé esett, mindkét alkalommal vissza tudta venni a vezetést Birdtől az extra teljesítménnyel működő Virginnel.
A verseny kétharmadához közeledve azonban fordult a kocka: Bird megelőzte a hollandot, majd saját utolsó támadó módjának felvételekor visszaesett és ismét előzött, így tíz perccel a leintés előtt már ő volt a legjobb pozícióban a győzelem megszerzéséhez.
Az üldözők között egy ideig tartotta magát a meglepetésre erősen kvalifikáló két Dragon és két NIO 333, Sette Camara sokáig dobogós helyen haladt, a kvartett tagjai azonban különböző időpontokban kénytelenek voltak megadni magukat egyre több üldözőnek. A két DS Techeetah már a rajt után mögöttük volt, a táv felénél pedig Jean-Eric Vergne és Antonio Felix da Costa már a 3-4. helyen találták magukat, s leszámítva azt a hajmeresztő pillanatot, amikor egymást passzírozták kis híján a falba, már Frijns elkapásán munkálkodtak.
A 45 perces futam során a két BMW okozott megszakítást: először akkor volt szükség teljes pályás sárga zászlóra, amikor a Pascal Wehrlein által a falba terelt Jake Dennis a bokszutca bejáratánál parkolta le kék-fehér autóját, másodszor pedig akkor, amikor Maximilian Günther egy elfékezés során eltrafálta Tom Blomqvistot – bár a felvételekből nem látszott, de a helyszínen kialakult többautós balesetnek Alex Lynn is részese volt, akit kórházba szállítottak. A takarítás végül hosszas biztonsági autós periódushoz vezetett, majd meglepő módon már el is maradt a folytatás. Három perc volt még hátra a visszaszámlálóból, amikor a versenyirányítás belengette a piros zászlót, jelezve, hogy már nem lesz újraindítás, így ér véget a futam. A leállítást vélhetően az autójával fejtetőre álló Lynn mentése miatt rendelték el, aki a Mahindra későbbi közleménye szerint magánál van és beszél.
Mahindra: "Alex Lynn bei Bewusstsein und zur Untersuchung im Krankenhaus"#FormelE #FormulaE #ABBFormulaE @FIAFormulaE #ranFormelE #DiriyahEPrix pic.twitter.com/EBzm2Dngni
— e-Formel.de (@eFORMELde) February 27, 2021
A várva várt Bird, Frijns, Vergne, da Costa négyeshajsza a győzelemért mindenesetre elmaradt, a végeredmény ebben a sorrendben alakult ki, ami azt is jelenti, hogy Sam Bird már a Jaguarnál töltött második futamát meg tudta nyerni, ezzel tovább folytatva egyedülálló sorozatát, miszerint minden szezonban legalább egyszer a dobogó tetején ünnepel.
A Mercedesek nem tudtak jelentősen előremozdulni a mezőny végéről, a pénteki győztes Nyck de Vries csak a 14. lett, de így is vezeti az egyéni tabellát, míg a csapatok között a Jaguar hagyhatja el éllovasként a szezonnyitó hétvégét. Nagyot kaszáltak viszont végül a kicsik: a Dragon a 6-7., a NIO pedig a 8. hellyel ezen az egy futamon máris több pontot gyűjtött, mint a teljes előzö szezonban.
FRISSÍTÉS: Furcsa büntetések miatt több ponton is változott a futam végeredménye, a Vergne-től elvett dobogót da Costa örökölte meg. Részletek ITT.
A verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Sam Bird | Jaguar | 39:50.836 | 29 |
2 | Robin Frijns | Virgin | 2.194 | 29 |
3 | Jean-Éric Vergne | DS | 4.846 | 29 |
4 | A.F.da Costa | DS | 6.900 | 29 |
5 | Nick Cassidy | Virgin | 9.079 | 29 |
6 | S.Sette Câmara | Penske | 12.817 | 29 |
7 | Nico Müller | Penske | 13.924 | 29 |
8 | Oliver Turvey | NIO | 15.523 | 29 |
9 | Oliver Rowland | Nissan | 16.389 | 29 |
10 | René Rast | Audi | 18.254 | 29 |
11 | Alexander Sims | Mahindra | 19.885 | 29 |
12 | Lucas di Grassi | Audi | 20.612 | 29 |
13 | Tom Blomqvist | NIO | 21.508 | 29 |
14 | Nyck de Vries | Mercedes | 22.482 | 29 |
15 | Norman Nato | Venturi | 24.192 | 29 |
16 | Pascal Wehrlein | Porsche | 25.395 | 29 |
17 | André Lotterer | Porsche | 27.257 | 29 |
18 | S.Vandoorne | Mercedes | 29.112 | 29 |
- | Max Guenther | BMW | - | 26 |
- | Mitch Evans | Jaguar | - | 26 |
- | Alex Lynn | Mahindra | - | 26 |
- | Sébastien Buemi | Nissan | - | 26 |
- | Jake Dennis | BMW | - | 16 |
- | Edoardo Mortara | Venturi | nem indult | 0 |