DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 4. szombat
Formula-E

Minden futam eltűnt az FE naptárából – mi lesz most?

A technikai szakágakban is minden sorozatot nehéz helyzetbe hozott a világjárvány, de közülük is speciális a Formula-E helyzete, amely jelen állás szerint szezonja egyetlen hátralévő futamát sem tudja megrendezni.

Pillanatnyilag nincsenek meg a feltételei annak, hogy a Formula-E hatodik, 2019-2020-as szezonját hivatalossá lehessen tenni és bajnokot lehessen avatni. A szabályok szerint ehhez egy évadban minimum hat versenyhétvégét kell lebonyolítani, és a tavaly novemberi kezdés óta még csak négy zajlott le: Szaúd-Arábia, Chile, Mexikó és Marokkó voltak a házigazdák. A versenyek száma már öt, a szezonnyitó ugyanis duplafordulós volt, de nem ez, hanem az „események”, vagyis a versenyhétvégék száma kell, hogy elérje legalább a hatot.

A máig utolsó, marrakesi fordulót február 29-én rendezték, ahol győzelmével Antonio Felix da Costa át is vette a vezetést az egyéni tabellán, ám jelen állás szerint ez mit sem ér, hiszen nulla darab további verseny található a Formula-E 2019-2020-as naptárában. Sorban hat eseményt, a kínait, az olaszt, a franciát, az újonc dél-korait és indonézt, valamint a németet már korábban elhalasztották, most pedig az utolsó két esemény, a New York-i és a londoni a törlés sorsára jutott.

03420002_308



A Formula-E most megerősítette, hogy a brit fővárosba július 25-26-ra tervezett szezonzáró az ExCeL rendezvényközpontban biztosan nem fog megvalósulni. Az épületet nagy befogadóképessége miatt korábban egészségügyi ellátóközponttá alakították a koronavírus-helyzetre reagálva, és mostanra biztossá vált, hogy nem fog lecsengeni a járvány időben ahhoz, hogy azt kiürítsék és felkészítsék egy autóversenyre. Pedig egészen különleges helyszíne lett volna az FE-nek az ExCeL, a pálya egy része ugyanis az épület belsejében húzódott volna, a rajtvonallal együtt. A terveket azonban most egy évvel elodázták, 2021-ben azonban tényleg megvalósítanák a versenyt itt.

Egy brit forduló lehetősége azonban még nem került ki teljesen a képből, a sorozat gondolkodik a pótláson, s a Motorsport értesülései szerint valamelyik épített pályán, Silverstone-ban, Doningtonban vagy Brands Hatchben rendezhetik meg végül a fordulót – egyelőre viszont még semmi nincs papírra vetve.

Bár erről még nincs hivatalos értesítés, de a Motorsport tudomása szerint a két héttel a londoni előttre tervezett New York ePrix-t is törölték. A régió az USA legfertőzöttebb területévé vált, ráadásul a brooklyni pálya helyszínén szintén egészségügyi ellátás zajlik.

Most tehát az a helyzet, hogy egyetlen további verseny sem szerepel a Formula-E naptárában, ilyen formában pedig nem érvényes a bajnokság. Persze a sorozat nem tervezi ezt annyiban hagyni, és továbbra is azon dolgoznak, hogy néhány versenyt még megrendezzenek, legalább a minimumnak számító két helyszínre elutazva. A halasztott események közül a járványhelyzet enyhülését figyelembe véve Berlinnek és Szöulnak a legjobbak a kilátásai arra, hogy valamikor még visszakerüljenek a naptárba, és ha ezekhez még egy brit forduló is érkezne, akkor bőven ki lennének pipálva a feltételek a bajnokság érvényesítéséhez.

Hasonló problémákkal kellett megküzdenie a Hosszútávú-világbajnokságnak is, amely szintén ősztől nyárig tartó bajnokságot tart - ők úgy döntöttek, hogy az idei év második felére halasztják a versenyeiket, köztük a Le Mans-i 24 órást is, és a következő szezon a korábbi tervekkel ellentétben majd csak jövő tavasszal kezdődik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: