DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
Formula-E

Maszkgyártás és home office az FE-csapatoknál

A kényszerpihenő alatt a Formula-E 12 istállójánál eltérő mértékben zajlik a munka: egyes gyárak még üzemelnek, mások már otthonról dolgoznak. Eközben a Virgin Racing tulajdonosai beszálltak a maszkbizniszbe.

Jó látni, hogy a versenyzési tevékenység híján szabadgyökökkel rendelkező versenycsapatok is segédkezet nyújtanak a koronavírus-járvány mihamarabbi legyőzésében. Néhány Formula-1-es csapat lélegeztetőgépek gyártásába szállhat be, a Formula-E-ben pedig az Envision Virgin Racing többségi tulajdonosai hoztak létre egy központot, ahol védőmaszkokat kezdtek el gyártani. Az Envision Smile Manufacturing Centre a The Race információi szerint mindössze 15 nap alatt épült fel, és március 1-je óta működik azzal a célkitűzéssel, hogy napi 100 000 védőmaszkot gyártson le, amelyeket a projekt első részeként Kínának, Japánnak és Dél-Koreának adományoznak.

fe



Eközben a mezőny 12 csapatánál változó intenzitással zajlik a munka, aminek az egyes országok eltérő intézkedései mellett az is az oka, hogy egyelőre a Formula-E-ben sem tudni, mikor lakhatnak be ismét egy versenypályát. Öt verseny kapcsán már halasztást jelentettek be (melyek sorában az első éppen ezen a hétvégén zajlott volna Kínában), és a naptárban még eredeti időponttal szereplő következő verseny a június 21-i Berlin ePrix lenne. A csapatoknál megszaporodtak az online térben bonyolított értekezletek, noha többségük számára ez nem is újdonság, hiszen amelyek több főhadiszállással rendelkeznek, azoknál eddig is ritkák voltak a személyes találkozások: például a BMW Andrettinél, amelynek Németországban, az Egyesült Királyságban és Indianapolisban is van bázisa.

A Virginnél csak szükség esetén járnak be a silverstone-i főhadiszállásra, eközben a Jaguarnál igyekeznek úgy folytatni a munkát, hogy a lehető legközelebb maradjanak a normális állapotokhoz. A Nissan e.dams franciaországi főhadiszállása mindeközben bezárt, így a csapattagok teljes egészében home office-ra álltak át.

Bár a kilátások még bizonytalanok, a háttérben – akárcsak az F1-ben – itt is folyik a tanakodás arról, hogy miként fejezzék be a szezont, és hogy lesz-e hatása a vírusválságnak a következő évadra, aminek még az idei év végén meg kellene kezdődnie. E tekintetben eltérő vélemények vannak a virtuális paddockban: Sam Bird örülne egy meghosszabbított szezonnak, Allan McNish viszont csapatvezetőként inkább arra ügyelne, hogy a távlati tervekre minél kisebb hatást gyakoroljon a jelenlegi helyzet.  

„Ha csak úgy tudnánk további versenyeket rendezni, hogy meghosszabbítjuk a szezont, akkor azt támogatom” – mondta Bird, a Virgin Racing versenyzője. „Viszont rengeteg kérdőjel van még ekörül, és rengeteg olyan dolog, ami fontosabb egy sportszezonnál.”

Az Audit irányító McNish gondolatai azonban már az őszi újrakezdésen járnak. „Mindannyian látjuk, hogy milyen gyorsan változik a helyzet, ezért nagyon nehéz megjósolni, hogy hol leszünk pár hét vagy hónap múlva. A személyes véleményem az, hogy bármi is történjen a hatodik szezonnal, azt nem szabadna hagynunk, hogy mindez bárhogyan is kihasson a hetedik szezonra. Ebben a tekintetben legalábbis egyértelmű álláspontra lenne szükség.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: