A Mercedes annak idején, még 2017-ben jelentette be, hogy a 2019-2020-as szezontól beszáll a Formula-E-be, az erőforrást pedig az F1-essel párhuzamosan fejlesztik majd, ráadásul ugyanott, Brixworthben.
„A Formula-E egy nagyon érdekes bajnokság a technológia szempontjából” - fogalmaz Andy Cowell, az erőforrással foglalkozó részleg vezetője a Motorsport.com kérdésére. „Ott ugye az erőforrás az autó messze legfontosabb része, mostanra pedig már tudjuk hasznosítani az ott elért eredményeinket az F1-es programunkban is. Melbourne-től kezdődően már az F1-es erőforrás is élvezheti a Formula-E-programban megszerzett tudásunkat. Ráadásul a gyártási folyamatban is történtek változások, amelyek szintén az FE körülről eredeztethetők.”
„Mi magunk gyártjuk az elektronikát, és az ezzel kapcsolatos technológiát most már az F1-ben is hasznosítani tudjuk. Anno a hiperautó-programunkból is tudtunk átemelni dolgokat az F1-be, most pedig ugyanígy tudunk tenni a Formula-E-vel is.”
Eleinte egyébként nem volt egyszerű összekoordinálni a két párhuzamos munkát. „Az, hogy meg kellett osztanunk a szakembereket két, mérnöki szempontból ennyire munkaigényes, kompetitív területen, eleinte komoly gátló tényező volt. Néhányan az F1-től kerültek át a Formula-E-részlegre, néhányan pedig kívülről érkeztek. Mostanra viszont már profitálni tudunk az új technológiából, ráadásul kölcsönösen.”