Bár a néhány évvel ezelőtt elindított Formula-E egyre nagyobb népszerűségnek örvend mind a gyártók, mind a szurkolók részéről, Jean Todt szerint gyakorlatilag kizárt, hogy a sorozat kimozdítsa a Formula-1-et az autósport csúcsáról. Elvégre a hajtásláncaik jelenleg még csak megközelíteni is képtelenek a királykategória tempóját és versenytávját.
„Elképzelhetetlen, hogy túlhaladja az F1-et. A futamaik háromnegyed órán keresztül tartanak, az átlagsebességük pedig 118 km/h. Az F1 versenyei több mint kétszer eddig tartanak, dupla ekkora átlagsebességgel, 300 kilométeren keresztül. Nincs olyan [elektromos] autó, ami képes lenne erre. Évtizedekre van szükségük ezt elérni.”
Todt szerint a teljesen elektromos hajtásláncok fent említett korlátai miatt a Formula-1 számára tökéletes megoldás a hibrid erőforrás. „Ma ez a legjobb opció. A következő lépés, hogy zöldebb üzemanyagokat használjunk” – idézte őt a Motorsport.
A Mercedes Formula-1-es erőforráésért felelős vezetője, Andy Cowell egyetért Todttal. „Minden az energiatároláson múlik. Ha lítium-ionról van szó, akkor helyes az időkeret. Használhatnánk hidrogént is, de az autók sokkal nehezebbek és testesebbek lennének, így az F1 elveszítené a lényegét. Ezért fontos az a lépés, amire 2021-ben készülünk, hogy 10%-ban bioüzemanyagot fogunk használni” – magyarázta a szakember, aki szerint menthető a belsőégésű motor koncepciója, ha képesek kellően megnövelni annak hatékonyságát, és teljes mértékben átállni vele bioüzemanyagra.