Harmadik alkalommal költözött be két héttel az F1-es nagydíj érkezése előtt Monacóba a Formula-E mezőnye, amely minden második évben rendez versenyt a hercegségben. Bár az autócserék megszűnése miatt már nem hozná nehéz helyzetbe a csapatokat a hosszabb vonalvezetés, a sorozat vezetősége mégis úgy döntött, hogy továbbra is a rövidebb nyomvonalat veszi használatba, amelyet, mint az edzéseken kiderült, a Gen2-es autók már 50 másodperc alatt is képesek teljesíteni.
Az időmérő az idén megszokott módján most is szállította az összekuszált rajtsorrendet: az elsőként pályára hajtani kénytelen bajnoki éllovasok közül az elmúlt két futamon második helyet szerző André Lotterer az első ötösből utolsó lett, amivel rögtön el is könyvelhette magának a nehéz hétvégét.
Az első csoportban da Costa és Frijns álltak az élre, majd a következő ötösből Vergne és Evans is gyorsabbak tudtak lenni náluk. Vergne átvészelte az első helyen a harmadik csoportban támadókat is, ám közülük Wehrlein, Massa és Buemi is egy tizeden belülre férkőzött hozzá képest, ezzel jó helyzetbe hozva magukat a továbbjutásra.
Végül az utolsó csoport tagjai már nem tudtak beleszólni az első hat helyezés sorsába, így a superpole-ban Vergne, Wehrlein, Massa, az előző két itteni futamot megnyerő Buemi, Rowland és Evans jutottak be. Az egész mezőny ideje egy másodpercen belül volt, Lotterernek azonban ez is csak az utolsó, 22. helyet eredményezte, míg a listavezető Frijns 12. lett.
A végjáték is szorosan alakult, nagyjából két tizeden belül autózott a leggyorsabb hatos. Az elsőként kihajtó Evans és az őt követő Rowland is képes volt olyan körre, amit Wehrlein, Massa és Buemi sem tudott túlszárnyalni. Az új-zélandi eredményét azonban még vizsgálat alá helyezték az időmérő leintése után, felmerült ugyanis a gyanú, hogy túl korán kapcsolta autóját 250 kW-os, maximális teljesítményre. Mindenesetre a superpole-ban már kizárás esetén sem eshet a 6. helynél hátrébb.
De a nissanos Rowland öröme sem lehetett teljes, hiszen a legutóbbi, párizsi esőfutamon baleset okozásáért három rajthelyes büntetést kapott, amit ezen a hétvégén kell letöltenie. Az utolsóként érkező Vergne köre alatt tehát nem is lehetett egész pontosan tudni, hogy a francia kivel harcol a pole-ért. Végül a címvédő 21 ezreddel alulmaradt Rowlandhez képest, ez a második helye pedig első rajthelyet ért, míg Rowlandet a 4. helyre sorolják vissza – kivéve, ha kizárják előle Evanst, mert akkor 3. lenne, az első sorba pedig Wehrlein lépne fel.
A Monaco ePrix futama a megszokott menetrendhez képest fél órával később, 16:30-kor kezdődik, természetesen még a mai napon!
FRISSÍTÉS: Evans csak figyelmeztetést kapott, viszont mivel ez már a harmadik volt számára a szezonban, 10 rajthelyes hátrasorolásban részesült. Ironikus módon így egy figyelmeztetéssel több pozíciót veszített, mintha kizárták volna a superpole-ból.
Az időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Oliver Rowland | Nissan | 50.021 | |
2 | Jean-Éric Vergne | DS | 50.042 | 0.021 |
3 | Mitch Evans | Jaguar | 50.112 | 0.091 |
4 | Pascal Wehrlein | Mahindra | 50.128 | 0.107 |
5 | Felipe Massa | Venturi | 50.218 | 0.197 |
6 | Sébastien Buemi | Nissan | 50.234 | 0.213 |
Q | ||||
7 | Alexander Sims | BMW | 50.351 | 0.303 |
8 | Alex Lynn | Jaguar | 50.370 | 0.322 |
9 | Felix da Costa | BMW | 50.375 | 0.327 |
10 | José María López | Penske | 50.432 | 0.384 |
11 | Stoffel Vandoorne | HWA | 50.451 | 0.403 |
12 | Robin Frijns | Audi | 50.498 | 0.450 |
13 | Lucas di Grassi | Audi | 50.502 | 0.454 |
14 | Maximilian Günther | Penske | 50.514 | 0.466 |
15 | Sam Bird | Audi | 50.526 | 0.478 |
16 | Oliver Turvey | NIO | 50.578 | 0.530 |
17 | Jerome d'Ambrosio | Mahindra | 50.601 | 0.553 |
18 | Daniel Abt | Audi | 50.602 | 0.554 |
19 | Edoardo Mortara | Venturi | 50.618 | 0.570 |
20 | Gary Paffett | HWA | 50.664 | 0.616 |
21 | Tom Dillmann | NIO | 50.811 | 0.763 |
22 | André Lotterer | DS | 51.018 | 0.970 |