Steward
Gobodics Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. június 18. kedd
Formula-E

Miért akar villanyfényes futamot a környezettudatos Formula-E?

Ha van két dolog a világon, ami nem passzol össze egymással, akkor az a tudatos energiahasználatot hirdető FE és az energiapazarló, mesterséges fény melletti autóversenyzés. Szaúd-Arábiában mégis létrejöhet?

Az biztos – legalábbis a tavaly megkötött tízéves szerződés értelmében –, hogy a Formula-E még egy jó darabig vissza fog járni a Szaúd-Arábia fővárosa melletti Ad-Dirijába, ahol tavaly decemberbe a szezonnyitót rendezték, a Motorsport információi szerint azonban ez az arab ország sem éri be annyival, hogy ugyanolyan futamot rendezzen, mint az összes többi helyszín.

Az Arab-félsziget országai egymás után álltak be a villanyfényes versenyt rendező házigazdák sorába: Abu Dhabi és Szahír az F1-ben, a katari Losail a MotoGP-ben művel ilyet, most pedig Szaúd-Arábia is fontolóra vette ezt a lehetőséget, ahova a nemzetközi autóversenyzés csak mostanság kezdi betenni a lábát (viszont egyre nagyobb elánnal, hiszen a Bajnokok Tornája és az FE után már a következő Dakar Ralit is itt rendezik).

gen-2-formula-e_nyc2-e1517320341798-720x720

Persze meglehetősen visszás képet festene, ha az egész működését a lehető legkevesebb elektromos energiával megoldani próbáló Formula-E versenypályáját csak a látvány kedvéért éjszakai fényárban úsztatnák. Nagyon is tudatában van ennek a sorozat vezetője, Alejandro Agag, aki leszögezte, csakis akkor mennek bele ilyenbe, ha teljes egészében megújuló energiaforrást használhatnak a pálya megvilágításához.

„Még nem hivatalos, csak felmerült a lehetőség. Az egész attól függ, honnan nyerjük az energiát. Csak a megújuló jöhet szóba, például a napenergia – ott pedig elég sokat süt a nap” – mondta.

A Formula-E jelenlegi szezonja az utolsó harmadába lép a monacói hétvégével, a sorozat vezetői és az FIA pedig már javában dolgoznak a hatodik szezon versenynaptárának véglegesítésén – várhatóan a Motorsport Világtanács június 14-i ülésén jelentik majd azt be. Az idei menetrend 12 állomást és 13 futamot tartalmaz, Agag pedig el is árult néhány részletet a tervekről.

„Nem akarom tovább növelni a versenyek számát. Minél több helyre utazunk, annál magasabbak lesznek a költségeink. És egyébként is van már két új érkezőnk: London és Szöul.”

A két távozó helyszín közül az egyik biztosan Monaco lesz, ahol csak minden második évben versenyez az FE, a legvalószínűbb másik kiesőnek pedig Marrakesh tűnik, noha Agag szerint még ott is 50% esély van a maradásra. Emellett a kínai futam helyszíne sem biztos, hogy az idén bemutatkozott Sanyában marad, mert egy sanghaji pálya ötlete is felmerült.

Eközben persze egyre több és több új jelentkező neve bukkan fel, mint például Budapest vagy legutóbb a hollandiai Eindhoven – ezekbe a városokba leghamarabb a hetedik, 2021/2022-es szezonban látogathat el az FE.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?