Lucas di Grassi szerezte meg a legjobb helyezést azok közül a versenyzők közül, aki az első kvalifikációs csoportban szerepeltek Rómában. Az olasz főváros utcai pályáján ez alkalommal ez különösen komoly hátránynak bizonyult. A látványos verseny során – amelyet közvetlenül a rajt után közel egy órára meg kellett állítani egy tömegkarambol miatt – az Audi Sport ABT Schaeffler csapat brazil pilótájának sikerült a rajtrács tizenharmadik helyéről egészen a hetedik pozícióig felküzdenie magát.
„Egy kifejezetten problémás időmérő után ez egy jó verseny volt a számomra.” – nyilatkozta di Grassi. „Ahhoz, hogy elnyerjük a bajnoki címet, folyamatos pontszerzésre kell törekednünk, még azokon a versenyeken is, ahol nem a győzelemért szállunk harcba. Ezt tettük ma is.” A tizenhárom futamból álló szezon hetedik versenye után az Audi pilótájának mindössze hét pont a hátránya az ABB FIA Formula E Bajnokság élen álló versenyzője mögött.
Daniel Abt az idei szezon során most először zárt pont nélkül. Az időmérőn jelentkező műszaki problémák után a német a rajtrács tizenhetedik pozíciójáról vághatott neki a versenynek. A verseny során pedig egyszer újra kellett indítania Audi e-tron FE05 versenyautóját, ezzel minden további esélye elszállt egy jó helyezés megszerzésére. „Úgy érzem, jó munkát végeztem ma, de sajnos a műszaki problémák közbeszóltak. Ezért gondolom, hogy ezt a napot jobb lesz elfelejtenem.”
„Kemény nap volt ez Daniel számára, de Lucas fontos pontokat szerzett a bajnoki címért folyó harcban.” – értékelt Allan McNish csapatvezető. „Rövid megállása után Daniel kiszállt a versenyből. Lucas pedig teljesített a számunkra elérhető maximumot a rajtpozíciójához képest.”
Az Audi ügyfélcsapata, az Envision Virgin Racing alakulat színeiben versenyző Robin Frijns volt a legjobb, Audi e-tron FE05 autóval versenyző pilóta Rómában. A holland negyedik helyen ért célba, éppen csak lemaradva egy újabb dobogós helyezésről. Csapattársa, Sam Bird – di Grassihoz hasonlóan – szintén az első időmérő csoportban szerepelt és a rajt utáni karambolban is érintett volt. Komolyan megrongálódott autóját sikeresen megjavították, így a brit pilóta végül a tizenegyedik helyen ért célba.
„A Formula E időmérő rendszere óriási kihívás elé állítja az élen álló pilótákat idén.” – nyilatkozta Dieter Gass, az Audi Motorsport vezetője. „Ezt ma is megtapasztalhattuk. Ez nehézzé teszi a helyzetünket, ugyanakkor extra izgalmat is jelent. A tény, hogy hét versenyen hét különböző győztest ünnepeltek, önmagáért beszél.”