Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 23. csütörtök
Formula-E

Evans hajmeresztő csatában győzte le Lotterert

A támadó móddal való taktikázás döntötte el a Róma ePrix-t, az első győzelmükért csatázó pilóták közül Mitch Evansnek és a Jaguarnak sikerült véghez vinnie az áttörést, de a 3. helyezett Stoffel Vandoorne is örülhet.

Izgalmas kilátásokkal kecsegtetett a futam, hiszen a rajtrács első öt helyezettje egyaránt első győzelmére pályázott, a helyzetet tovább bolondítva pedig a futam előtti órában heves esőzés is elérte a helyszínt. Bár a rajtra elállt az égi áldás, a pálya vizes maradt a 16 órai kezdésre.

A rajtrács meglepetéscsapata a két Dragon volt, Jose Maria Lopez ugyanis a 3., a Felipe Nasr helyén visszatérő Maximilian Günther pedig 5. lett úgy, hogy a csapat az utolsó helyen tanyázik a bajnoki tabellán. A Dragonokkal mindazonáltal korábban is előfordult már, hogy nagyot dobtak az időmérőn, mint ahogy az is, hogy a futam első köreiben el is puskázták a lehetőségüket, és így történt ez most is, méghozzá igencsak látványos stílusban.

evans

Günther már az első körben egy hatalmas megcsúszást próbált látványosan megfogni, ami végül nem sikerült, így leamortizálta autójának két első kerékvédőjét. Lopez eközben szintén nem találta a ritmust a vizes pályán: az 1-es kanyarban elfékezte magát és a mezőny sűrűjébe csúszott, majd a falnak lökte Sam Birdöt, és még ugyanabban a körben ő maga is beleállt a korlátba, komoly forgalmi dugót okozva ezzel. A mögötte érkező Gary Paffett még meg tudott állni, Jean-Eric Vergne azonban már nem, így felöklelte a HWA-t, a többieknek pedig már esélyük sem volt, hogy utat találjanak a torlódáson keresztül.

A versenyirányítás kénytelen volt piros zászlóval megálljt parancsolni a káosznak, amit egy meglehetősen hosszú, nagyjából háromnegyed órás szünet követett, amíg helyreállították a pályát. Ez az idő ahhoz is elég volt, hogy felszáradjon a pálya, így a Róma ePrix futamát sem igazán nevezhetjük nedvesnek.

Amikor végre újraindult a verseny a hátralévő több mint 42 percre, az élen állandósult a helyzet: Lotterer vezetett Evans és Vandoorne előtt, míg mögöttük Frijns és a két Nissan csatázott. Az élen álló kettős közötti különbség nem nagyon nőtt egy másodperc fölé, így sokáig egyikük sem mert lépni a taktikával, ők vártak a legtovább a támadó mód felvételével. Végül az utolsó 20 percbe fordulva az üldöző, Evans vállalta be először a gyorsítót, aminek segítségével még jobban felkapaszkodott Lotterer nyakára, és éppen a négy perc lejártakor egy okosan kiszámolt, ám hajmeresztő manőverrel elkapta a németet, aki kis híján a falban találta magát az első hely feladásakor.

Így Lotterer öltötte magára a támadó szerepet, és gyors egymásutánban fel is vette a két támadó módját. Egyikkel sem tudott azonban visszaelőzni, és azt sem volt képes kihasználni, amikor az új-zélandi sajátjának felvételkor lehúzódott az ideális ívről – két körben is, hiszen első próbálkozásra nem tudta aktiválni az extra teljesítményt.

Az utolsó körök már nem annyira a csatáról, mint inkább a túlélésről szóltak, hiszen az autók energiaszintje elérte a kritikus szintet, és Evansnek azért kellett lassítania, hogy leperegjen az idő a célvonal elérése előtt, és ne tartson eggyel több körig a verseny. Végül különösebb dráma nélkül befutott a mezőny, Mitch Evans megszerezte önmaga és a Jaguar első győzelmét, Lotterernek viszont továbbra is várnia kell erre a nagy áttörésre. Örülhetett Vandoorne is, aki stabil tempót mutatva bejött a harmadik helyre, dobogóval jutalmazva az újonc HWA erőfeszítéseit.

A verseny vesztesei – a Dragonokon kívül – a Venturik voltak, Felipe Massa és Edoardo Mortara pontszerző helyről voltak kénytelenek műszaki hiba miatt kiállni pár perc eltéréssel. Evans győzelmével mindenesetre tovább folytatódott az ötödik szezon őrült sorozata: az eddigi hét versenyhétvége nemcsak hét különböző pole-pozícióst, de hét különböző futamgyőzest is szállított.

A Róma ePrix nem a bajnokság éllovasairól szólt, di Grassi 7., d’Ambrosio 8., da Costa 9., Bird 11., Vergne pedig 14. lett, noha ez is elég volt az újabb helycseréhez, hiszen egy ponttal most már a Mahindra belgája vezet a BMW portugálja előtt.

A verseny végeredménye:

EasyCapture2_5

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?