A most hétvégi római versennyel a Formula-E sorozat az idei szezon feléhez érkezik és egyben megkezdődnek az európai futamok is. Az összesen tizenhárom fordulós sorozat hetedik állomása előtt a helyzet ennél már nem is lehetne izgalmasabb. A csapatok versenyében a legjobb négy alakulat mindössze két pont távolságon belül van, a pilóták küzdelmében pedig a legjobb hat versenyzőt összesen csupán tíz pont választja el egymástól.
„A római verseny a bajnokság „forró szakaszának” kezdetét jelzi, hiszen a következő négy verseny kéthetes kihagyásokkal követi majd egymást és döntő jelentőségűek lehetnek a bajnokság végeredménye szempontjából.” – nyilatkozta Allan McNish csapatvezető. „Róma a tavalyi debütálás alkalmával kiemelkedően eredményes helyszínnek bizonyult, ahol Daniel és Lucas a legjobb négy között végzett. A pálya egyedi karakterisztikájával igazi kihívást jelent a pilótáknak: egy igen gyors első szakaszt egy kifejezetten szűk és összetett második rész követ. Biztos vagyok benne, hogy a rajongók fantasztikus küzdelmet látnak majd az idei szezon első európai versenyén.”
A 2018/2019-es szezon az első, amelynél az összes európai versenyhelyszínt (Róma, Párizs, Monaco, Berlin és Bern) egy speciális, „voestalpine European Races” névre hallgató értékelés alapján külön is összesítik. A tavalyi évben Lucas di Grassi volt az egyetlen pilóta, akinek sikerült minden európai versenyen dobogóra állnia. Ez az egyik oka annak, hogy a brazil versenyző kifejezetten várja már az olaszországi futamot.
„Nem kevés olasz vér is folyik az ereimben. Egy teszt felfedte, hogy a DNS-em elképesztően magas arányát, 82 százalékát Olaszországból hozom. Éppen ezért Rómában olyan, mintha otthon versenyeznék.” – nyilatkozta az olaszul tökéletesen beszélő Lucas di Grassi, akinek a felmenői a dél-olaszországi Puglia térségéből származnak. „Ez az egyik legnagyobb kihívást jelentő pálya mind közül, emelkedőkkel, lejtőkkel és még egy ugrató is van benne.” A legutóbbi fordulóban Sanya városában Lucas di Grassi az értékes pontokért folyó küzdelem során egy önhibáján kívüli baleset miatt kiszállni kényszerült a versenyből. „A szezon igen izgalmas szakaszához érkeztünk: a mezőny nagyon együtt van, ezért a versenyben maradásért igen fontos, hogy mostantól folyamatosan pontokat szerezzünk.”
Daniel Abt egy sikersorozat folytatására érkezik Rómába. A német versenyző egyike annak a két pilótának a huszonkét fős mezőnyben, akik az eddigi hat futam mindegyikén pontot szereztek. „Nyilván szeretném ezt a sorozatot folytatni és lehetőség szerint ismét trófeával zárni a versenyt.” – nyilatkozta Abt, aki az idei szezon chilei versenyén végzett dobogós helyen. „A bajnokság most indul be igazán és kezd valóban izgalmassá válni. Jó helyzetből várjuk a folytatást és most erre kívánunk építeni.”
Az Audi Sport ABT Schaeffler gyári csapat mellett az Envision Virgin Racing ügyfélcsapata is - Sam Bird és Robin Frijns pilótákkal a kormány mögött – Audi e-tron FE05 versenyautókkal áll majd rajthoz. Ezt az autót az Audi és technológiai partnere, a Schaeffler közösen fejlesztette ki. A brit alakulat jelenleg a csapatok versenyében vezeti a bajnokságot.
Az idei Formula-E sorozat hetedik fordulója Rómában szombaton helyi idő szerint 16 órakor indul és a korábbiakhoz hasonlóan 45 perc plusz egy kör hosszú lesz. A korábbi futamokhoz hasonlóan az Eurosport csatorna élőben közvetíti az eseményeket Olaszországból. A nemzetközi csatornák közvetítési rendjéről bővebb információt a www.fiaformulae.com oldalon találnak az érdeklődők.