DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

F1-verő Formula-E-t szeretne Di Grassi

A világ legjobban gyorsuló pályaautóit az FE-ben szeretné látni Lucas Di Grassi, aki szerint a sorozatnak teljesen el kellene durvulnia ahelyett, hogy az autósport egy régi, megbukott formátumát másolná.

Drasztikus változásokat javasol az egyébként sem hétköznapi szériának, a Formula-E-nek Lucas Di Grassi. A sorozat 2016-2017-es bajnoka nem kisebb vízióját vázolta fel, mint hogy az elektromos hajtást kihasználva az FE autóinak bármelyik pályaautónál jobb gyorsulást kellene produkálnia.

digrassi-2019-portre-marokko



„Ebben a sorozatban kellene a világon a legjobban gyorsulnia a versenyautóknak. 200-ra hamarabb fel kell gyorsulniuk, mint az F1-eseknek, mint a ralikrosszosoknak, mint akármelyik autónak. Az elektromos hajtásláncok erre valók, a Teslák és az összes többi is mind szupergyors autó” – nyilatkozta a sajtó képviselői előtt a múlt hétvégi marokkói fordulón a brazil, akinek egészen extrém elképzelései vannak a sorozat jövőjével kapcsolatban.

„Szükség van négykerék-meghajtásra, más súlyelosztásra, sok mindenen kellene változtatni. A gumik tapadását is növelni kell. Talán használhatnák mozgó aerodinamikai elemeket is, a vadulásnak csak a fantázia szab határt” – magyarázta a brazil, majd a szabályalkotók felé intézett építő jellegű kritikát.

fe-digrassi-action-2019

„Egyelőre nem látom azt, hogy kellően bátrak lennének a sorozattal. Még mindig a motorsport hagyományos iskoláját követik gondolkodásban, dizájnban, sport- és technikai szabályzatban is, de szerintem a Formula-E-re másképp kellene tekinteni. A motorsport változáson megy keresztül, ezt pedig ki kellene használnunk ahelyett, hogy egy olyan dolgot másolnak, ami megbukott. Én így látom.”

A sorozat jelenlegi hajtásláncai 250 kilowattnyi, vagyis körülbelül 335 lóerőnyi teljesítményt adnak le, de sokakhoz hasonlóan ezt Di Grassi is kevésnek találja. Az ő ízlésének a megduplázott teljesítmény jobban megfelelne. „700 lóerő 900 kilogrammos tömeggel. Akkor nagyjából azon a szinten lennénk, amit szeretek” – fantáziált az Audi pilótája.

A Formula-E autói épp a közelmúltban mentek át jelentős fejlődésen mind aerodinamikailag, mind teljesítményben. Di Grassi elképzelései izgalmasnak hangzanak, ám megvalósulásukhoz éveket kellene várnunk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: