DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Formula-E

Életre kelt a BMW, da Costa a pole-ban a szezonnyitón

A reggeli vihar miatt rövidített időmérőn Antonio Felix da Costa szerezte meg a rajtelsőséget az Ad-Diriyah ePrix futamára. Frissítés: utólag egy halom büntetést kiosztottak.

Viszontagságos szombat reggel után, ahol váratlan sivatagi vihar miatt a két szabadedzést csupán egy 35 perces gyakorlásra rövidítették, a tervezett időnél fél órával később megkezdődött az Ad-Diriyah ePrix időmérője. A megcsúszott program miatt módosítottak a menetrenden, így a négy helyett két csoportban hajtott pályára a mezőny, egyaránt 11-11 versenyzővel – akiknek most tényleg alig volt idejük megtanulni ezt a mindenki számára új vonalvezetést. A rövidítést szolgálta az is, hogy ezúttal elhagyták a döntő superpole-kört (amin immár a leggyorsabb hat pilóta vehetne részt), vagyis kizárólag az alapszakasz szerint alakult ki a végeredmény.

03418010_149



Az első csoportba kerültek az előző szezon élmezőnyébe tartozó pilóták is, akik azonban nem futottak kiemelkedő kört a 11-es társaságban. Antonio Felix da Costa teljesítette a legjobb időt az őszi teszteken remek formát mutató BMW Andrettivel, utána Tom Dillmann és Jose Maria Lopez következett, és csak mögéjük sorolt Sebastien Buemi, Sam Bird és Jean-Eric Vergne. Dillmann produkcióját azonban rögtön vizsgálat alá is helyezték a versenybírók, miután a NIO franciája a csapat által félretájékoztatva figyelmen kívül hagyta a lebonyolítás szabályait, és több mért kört tett meg, mint a megengedett kettő.

A második csoport meneteit egy piros zászló szakította ketté, amit akkor lengettek be, amikor az újonc Maximilian Günther alatt megállt a Dragon a pályán. Bár papíron a száradó pálya miatt itt születhettek volna erősebb eredmények, végül nem így történt, az 5. legjobb időt futó Vandoorne tudott a legelőrébb kerülni ebből a társaságból. Erről az is gondoskodott, hogy a kvalifikáció finisében a Mahindránál immár csak beugróként szereplő Felix Rosenqvist a falba tette az autót az utolsó kanyarban, így a mögötte érkezőknek dupla sárga zászlót lengettek. Felipe Massa így csak a 19. helyet tudta megszerezni a mért körrel rendelkező utolsó pilóta, Nelson Piquet Jr. előtt.

Mivel a superpole elmaradt, az állás a végeredményt is jelentette: da Costa pole-lal bizonyította, hogy a BMW holtszezonban mutatott tempója valós volt, s bár Dillmann második helye még veszélyben forog, mögötte Lopez, Buemi, Vandoorne, Bird és a címvédő Vergne alakítják a sorrendet. Akárcsak egy évvel ezelőtt, az Audi ezúttal is látványtalanul kezdte a szezont, a címvédő csapat csak a 11. és a 18. helyet szerezte meg Lucas di Grassival és Daniel Abttal.

Mindezek után a futam a tervezett menetrend szerint, közép-európai idő szerint 13:05-kor rajtol el.

FRISSÍTÉS: Alig egy órával a futam rajtja előtt vált csak véglegessé a rajtsorrend, eszerint pedig számos versenyző utólagos büntetést vagy kizárást kapott, főleg amiatt, mert a műszerek pillanatnyi energiamegugrást érzékeltek autóikban, amit szigorúan tiltanak a szabályok annak ellenére is, hogy semmilyen előnyt nem okoz a pilótáknak. A csapatok ezt azzal indokolják, hogy az eső és a kevés edzésidő miatt nem volt idejük tökéletesen beállítani az értéket. Hátrasorolták di Grassit és mindkét Virgint is, és a várakozások szerint Dillmannt is kivették a második helyről. Az új élmezőny: da Costa, Lopez, Buemi, Vandoorne, Vergne.

 

Az időmérő végeredménye:

EasyCapture2_2

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: