DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Formula-E

Kialakult a Formula-E új szezonjának mezőnye

Miután a Nissan véglegesítette, hogy kit ültessen a velük leszerződött, de aztán a Toro Rosso hívására mégis az F1-re váltó Alexander Albon helyére, összeállt az elektromos széria minden korábbinál nagyobb és erősebb felállása a 2018/2019-es évadra.

Audi Sport ABT

#11 Lucas di Grassi

#66 Daniel Abt

Az előző szezonban hatalmasat hajrázva első alkalommal csapatbajnoki címet szerző Audi a sorozatban töltött ötödik évét is változatlan felállásban kezdi meg. A harmadik szezon bajnoka, di Grassi mellett az idén két győzelemmel az élmezőny szintjére felfejlődő Abt is elnyerte a bizalmat.

audi



 

DS Techeetah

#25 Jean-Eric Vergne

#36 André Lotterer

Az előző szezonban a Renault ügyfeleként Vergne révén az egyéni bajnoki címet bezsákoló csapathoz átpártolt a Virgint elhagyó DS, így még erősebben és szintén változatlan felállásban vág neki az évadnak a kínai illetőségű gárda a végre révbe ért franciával és a tanulószezont a háta mögött tudó Lottererrel.

techeetah 



 

Virgin

#2 Sam Bird

#4 Robin Frijns

Bird, a bajnoki finálékról mindig éppen lecsúszó, de eddig minden szezonban a tabella első öt helyezettje között végző brit már ötödik évét kezdi meg a Virginnel, ötödször is egy új csapattárssal. A korábban két évet a szenvedő Andrettinél töltő, és mindössze egy dobogót összekaparó Frijns a DTM-ből tér vissza ezúttal várhatóan egy erős autóba, amelyet immár az Auditól vásárolt technika hajt majd.

virgin



 

Mahindra

#64 Jerome d’Ambrosio

#94 Pascal Wehrlein

Nick Heidfeld háttérbe lépése és Felix Rosenqvist IndyCarba igazolása miatt kénytelen volt lecserélni az egyébként remekül harmonizáló párosát a Mahindra. D’Ambrosio a Dragont hagyta el négy év után, Wehrlein pedig F1-es háttérrel érkezett. A német azonban – vélhetően az év végéig még érvényben lévő mercedeses szerződése miatt – a szezonnyitón még nem áll rajthoz, ott Rosenqvist még visszatér a helyére egy futamra.

mahindra

 

Nissan e.dams

#23 Sebastien Buemi

#22 Oliver Rowland

A mezőny eddigi legsikeresebb csapata, a háromszoros bajnok Renault új identitás alatt, a Nissan nevével folytatja, de a belső szervezet szinte változatlan. Buemi továbbra is a fedélzeten, pedig immár három japán munkaadója van, hiszen a WEC-ben a Toyotával, az F1-es Red Bull révén pedig a Hondával is kapcsolatban áll. Rowland kevés teszttapasztalattal, az utolsó pillanatban került a képbe Albon helyén.

nissan



 

Jaguar

#3 Nelson Piquet Jr.

#20 Mitch Evans

Azon három csapat egyike, ahol nem változott a felállás. Piquet még mindig első pódiumát hajszolja a számára bajnoki címmel végződött nyitószezon óta, a Jaguar pedig fennállása első olyan dobogóját, amit rendesen meg is ünnepelhet – az eddigi egyetlent ugyanis tavaly Hongkongban egy kizárás után szerezték.

jaguar



 

NIO

#16 Oliver Turvey

#8 Tom Dillmann

Az időmérőmenő Turvey már igazi vezéralakká vált a mezőny másik kínai csapatánál, új társat kapva a Vernturival két szezon alatt tíz versenynyi tapasztalatot felhalmozó Dillmann képében.

nio



 

Venturi

#19 Felipe Massa

#48 Edoardo Mortara

Az eddigi legizgalmasabb F1-es szerzemény, Massa okán komoly figyelem helyeződik majd a négy év alatt mindössze három dobogót jegyző monacói csapatra, amely a tavaly látványosan berobbanó Mortarával, a csapatfőnökként megérkező Susie Wolff-fal és a háttérben segédkező Simona de Silvestróval egy igazán érdekes felállást mondhat magáénak.

venturi

 

Dragon

#7 Jose Maria Lopez

#6 Maximilian Günther

A Formula-E ritmusát lassan felvevő, kétszeres dobogós Lopezre immár a rutinosabb pilótaként számít a Dragon, hiszen a másik autóba egy feltörekvő fiatal tehetséget, a német Günthert ültették.

dragon

 

BMW Andretti

#28 Antonio Felix da Costa

#27 Alexander Sims

A múltban gyengélkedő, az idei teszteken viszont remeklő, immár teljes BMW-támogatást élvező Andretti lehet a mezőny meglepetése a rutinos, és egyszer már futamot is nyerő da Costával, valamint a tesztpilótából előléptetett újonc Simsszel.

bmw_1



 

HWA

#5 Stoffel Vandoorne

#17 Gary Paffett

A „Mercedes” nulladik szezonjában még álnéven, a Venturi technikáját használva érkezik, a friss DTM-bajnokkal és a McLaren-száműzött Vandoorne-nal pedig akár nagy dolgokra is képesek lehetnének, ha nem tanulóév lenne ez az egész formáció számára.

hwa

 

A 2018/2019-es szezon versenynaptára:

Időpont Verseny Ország
2018. december 15. Ad-Diriyah ePrix Szaúd-Arábia
2019. január 12. Marrakesh ePrix Marokkó
2019. január 26. Santiago ePrix Chile
2019. február 16. Mexikóváros ePrix Mexikó
2019. március 10. Hongkong ePrix Kína
2019. március 23. Sanya ePrix Kína
2019. április 13. Róma ePrix Olaszország
2019. április 27. Párizs ePrix Franciaország
2019. május 11. Monaco ePrix Monaco
2019. május 25. Berlin ePrix Németország
2019. június 22. Bern ePrix Svájc
2019. július 13. New York ePrix USA
2019. július 14. New York ePrix USA

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: