Nem új keletűek azok a híresztelések, amelyek összekötötték Vandoorne-t az elektromos sorozattal: a belga nemrég lebonyolított tesztje is nyílt titok volt, mint ahogy az is, hogy a bajnokságba új csapatként érkező HWA komolyan érdeklődik szolgálatai iránt, dacára annak, hogy a csapattól az volt várható, hogy a Mercedes szabadügynökké váló DTM-pilótáit alkalmazza majd.
A HWA ugyanis a Mercedes előfutáraként érkezik a Formula-E-be, amelynek átvételével a stuttgarti gyártó belép majd a sorozatba a jövő év végén kezdődő hatodik szezonban. A Mercedesszel szorosan együttműködő tuningcégből kinövő versenycsapat korábban már megnevezte egyik pilótájának Gary Paffettet, aki a mögöttünk hagyott hétvégén éppen megszerezte a bajnoki címet a DTM-ben.
Vandoorne idén második teljes szezonját tölti a Formula-1-ben, ám Fernando Alonso csapattársaként a gyengélkedő McLarenben koránt sem volt egyszerű dolga megmutatni képességeit, és a vártnál harmatosabb formája miatt a wokingiak nem hosszabbítottak vele, mint ahogy a mezőny más csapatánál sem talált magának ülést. A HWA révén viszont így tulajdonképpen belépett a Mercedes kötelékébe.
„A HWA egy remek csapat, amely hosszú és sikeres motorsporttörténetre tekinthet vissza” – kommentálta új munkahelyének hírét Vandoorne. „Mindenki, akivel eddig találkoztam, nagy szenvedélyt mutatott a versenyzés iránt, és nagyszerű együttdolgozni egy olyan tapasztalt csapattárssal is, mint Gary Paffett. Biztos vagyok benne, hogy sokat tanulhatunk majd egymástól a szezon során. Ugyanakkor mindannyian újoncok leszünk a sorozatban, és biztos vagyok benne, hogy meredek tanulási folyamat vár ránk, és nem lesz könnyű dolgunk. A célom az lesz, hogy minél előbb versenyképessé váljak és jó benyomást tegyek. ”
A HWA nem fejlesztett saját erőforrást, a Felipe Massát is foglalkoztató Venturi ügyfélcsapata lesz, azaz a monacói csapat hajtásláncát, elektromotorját és váltóját használja majd. A Formula-E új szezonja december 15-én kezdődik Szaúd-Arábiában.