Helyi idő szerint 14 órakor kezdődött meg az első Zürich ePrix időmérője Svájc történelmi motorsportos visszatérésének napján. A sorsolás úgy hozta, hogy a bajnoki tabella első öt helyezettjének csoportja lépett pályára elsőként, ezzel mondhatni a fő esélyesek korán kénytelenek voltak ellőni a puskaporukat. Érdekesen alakult viszont az eredményük, mert a bajnokság fő esélyese, a címét matematikailag akár már ma bebiztosítani képes Jean-Eric Vergne az utolsó helyen végzett közülük, míg Sam Bird lett a leggyorsabb.
A második csoport pályára hajtásakor azonban biztossá vált, hogy nem erről az ötösről fog szólni a kvalifikáció. Mitch Evans és André Lotterer ugrottak fel az első két helyre.
A harmadik ötös aztán nem zavart bele a legjobbak dolgába, a negyedik azonban – amelyben a pontversenyben legrosszabbul álló pilóták kaptak helyet – hozott pár nagy meglepetést. Szárnyalt a Dragon Racing két autója, Jerome d’Ambrosio és Jose Maria Lopez bejöttek a második és a harmadik helyre, olyan magasságokba, ahol mostanság már csak elvétve jár a csapat. De jól ment Nicolas Prost is, aki szenvedős évébe valami fénysugarat csempészve a 8. lett, közvetlenül csapattársa, Sebastien Buemi mögött.
Az első öt hely sorsáról döntő superpole-ba tehát Evans, d’Ambrosio, Lopez, Lotterer és Bird került be. Nagy bajba került azonban a bajnoki tabellát vezető Jean-Eric Vergne, akit elrontott időmérős köre végül csak a 17. rajthelyre jogosította fel. A franciára, aki a szezonban még sosem ért célba az ötödik helynél hátrébb, komoly kihívás vár a 18 órakor startoló futamon.
A superpole-t Bird kezdte, aki lassabb kört autózott, mint az alapszakaszban. Az őt követő Lotterernek az utolsó szektorban sikerült is felülmúlnia őt, ezzel garantálva csapattársa, Vergne számára is, hogy nem egyetlen valós bajnoki riválisa fogja megkapni a pole-ért járó három pontot.
Lopez már az első kanyarban eldobta magától az esélyt, hogy harcoljon az első rajtsorért: ugyanúgy csúszott meg a féktávon, mint amikor a szabadedzésen a falba is csapódott, most azonban csodás módon kerülte el autójának összetörését, és végül egy másodperces hátránnyal érkezett be a célba. Csapattársa, d’Ambrosio már élni tudott a Dragonokba hirtelen beleszálló hatalmas potenciállal, de elég volt másfél tizeddel elmaradnia az etalontól ahhoz, hogy csak Lopezt előzze meg végül.
Utolsóként érkezett az alapszakaszt megnyerő Evans, aki a szezon során többször is karnyújtásra volt már a pole-tól, de valamilyen probléma mindig megakadályozta őt annak megszerzésében. Most azonban az új-zélandi sem hibázott és a technika sem szólt közbe, Evans megszerezte önmaga és a Formula-E-hez az előző szezonban csatlakozó Jaguar első pole-pozícióját.
Szokatlan Evans-Lotterer első sort láthatunk majd tehát a futam rajtjánál, ahol mindkét pilóta első győzelméért hajt majd - a Jaguar pedig az első dobogós ünnepléséért is, hiszen az új-zélandi egyetlen dobogója Hongkongban csak Daniel Abt utólagos kizárásának köszönhetően került a markukba.
Az időmérő végeredménye:
SP | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Mitch Evans | Jaguar | 1:12.811 | |
2 | André Lotterer | Renault | 1:12.948 | 0.137 |
3 | Sam Bird | DS Virgin | 1:13.022 | 0.211 |
4 | J.d'Ambrosio | Penske | 1:13.096 | 0.285 |
5 | José María López | Penske | 1:13.927 | 1.116 |
Q | ||||
6 | Lucas di Grassi | Audi | 1:13.042 | 0.448 |
7 | Sébastien Buemi | Renault | 1:13.061 | 0.467 |
8 | Nicolas Prost | Renault | 1:13.084 | 0.490 |
9 | Daniel Abt | Audi | 1:13.107 | 0.513 |
10 | Felix Rosenqvist | Mahindra | 1:13.214 | 0.620 |
11 | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | 1:13.380 | 0.786 |
12 | Alex Lynn | DS Virgin | 1:13.393 | 0.799 |
13 | Nick Heidfeld | Mahindra | 1:13.405 | 0.811 |
14 | Edoardo Mortara | Venturi | 1:13.413 | 0.819 |
15 | A.F.da Costa | Andretti | 1:13.422 | 0.828 |
16 | S.Sarrazin | Andretti | 1:13.500 | 0.906 |
17 | Jean-Éric Vergne | Renault | 1:13.524 | 0.930 |
18 | Maro Engel | Venturi | 1:13.541 | 0.947 |
19 | Luca Filippi | NextEV NIO | 1:14.067 | 1.473 |
20 | Oliver Turvey | NextEV NIO | 1:14.139 | 1.545 |