Vasárnap délután 18 órakor sporttörténelmi pillanatot élhettünk át, hiszen elrajtolt Svájc első autóversenye 1954 óta. A Jaguaré és Mitch Evansé volt a megtiszteltetés, hogy az első helyről kezdjék meg a futamot, és az új-zélandi meg is tartotta a vezetést az élboly számára simán alakuló rajtot követően. Elhúzni nem nagyon tudott viszont az üldözőitől, így Lotterer, Bird és di Grassi is ott loholtak mögötte.
A zürichi pálya is a Formula-E szűkebb utcai versenyhelyszínei közé tartozik, ami az előzés nehézségét vonzotta magával, na meg azt is, hogy rendkívüli volt a tolongás mértéke az első körben. Nem is úszta meg a mezőny baleset nélkül, Nelson Piquet belerohant az előző futamot megnyerő Daniel Abtba, és bár törött szárnyakkal is mindketten folytatni próbálták, a versenyirányítás végül kiszólította őket cserére.
This is what happened between @Daniel_Abt and @NelsonPiquet #ZurichEPrix pic.twitter.com/WNS1xxFuD3
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) 2018. június 10.
Az előzés két pilótának ment csak igazán könnyen. A szörnyű időmérője után felkapaszkodni próbáló Jean-Eric Vergne az autócserék előtt már a 7. helyen találta magát a 17.-ről, törtetésének pedig leginkább Felix Rosenqvist itta meg a levét, aki a csatájuk során a külső ívre kerülve a falban találta magát az 1-es kanyarban.
A másik agilis pilóta a győzelmet vette célba, Lucas di Grassi amint megtáltosodott, néhány kör alatt elment Bird, Lotterer és az addig vezető Evans mellett is, így féltávnál már az ő neve állt legfelül az eredményjelzőn.
Az autócseréknél Vergne kukába dobhatta addigi erőfeszítéseinek egy részét, mivel második autója lassan indult be, ezzel veszített pár pozíciót, így néhány riválisát újra le kellett vadásznia a pontszerző helyeken.
A verseny második felében di Grassi kényelmes előnyt kezdett kiépíteni, ám még mielőtt bárki azt gondolta volna, hogy eseménytelenül érnek el a kockás zászlóig, ismét beköszöntött egy a Formula-E védjegyévé vált elképesztő fordulat. Gyors egymásutánban bokszáthajtásos büntetést kapott az élmezőny zöme, Evans, Lotterer, Buemi, Lopez és Vergne is, mivel a versenybírók úgy találták, hogy mind az öten túl gyorsan haladtak, amikor a kiállások előtt egész pályás sárga zászlót rendeltek el Rosenqvist szárnydarabjainak szétterülése miatt.
Az öt pilóta, köztük a két dobogós helyen álló is kénytelen volt a bokszba hajtani, így még simábbá téve di Grassi dolgát, aki zsinórban négy második helyet követően megszerezte szezonbeli első győzelmét is az Audival. Mögötte Bird sorolódott fel a második helyre, a már a futam elején pozíciókat vesztő d’Ambrosio pedig hosszú idő után először dobogót szerezve harmadik lett.
Vergne végül a 10. helyen befutva csupán egy ponttal lett gazdagabb, azaz távol állt attól, hogy már ezen a futamon bajnokká avassák. Ehhez ugyanis 18-cal több egységet kellett volna szereznie Birdnél, ezzel szemben viszont 17-tel kevesebben gyűjtött.
A döntés a New York-i duplafordulóra, vagyis a szezonzáróra marad, ahol Vergne-nek 23 pontot kell megvédenie a tavaly mindkét amerikai futamot megnyerő Birddel szemben – a verseny tehát még koránt sincs lefutva.
A Zürich ePrix végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Kör | Idő/Hátrány |
1 | Lucas di Grassi | Audi | 39 | 51:19.811 |
2 | Sam Bird | DS Virgin | 39 | 7.542 |
3 | Jerome d'Ambrosio | Penske | 39 | 16.822 |
4 | André Lotterer | Renault | 39 | 20.295 |
5 | Sébastien Buemi | Renault | 39 | 26.692 |
6 | Nick Heidfeld | Mahindra | 39 | 28.059 |
7 | Mitch Evans | Jaguar | 39 | 30.631 |
8 | Felix da Costa | Andretti | 39 | 31.301 |
9 | Oliver Turvey | NextEV NIO | 39 | 32.180 |
10 | Jean-Éric Vergne | Renault | 39 | 32.833 |
11 | Maro Engel | Venturi | 39 | 34.604 |
12 | José María López | Penske | 39 | 35.206 |
13 | Daniel Abt | Audi | 39 | 46.222 |
14 | Stephane Sarrazin | Andretti | 39 | 47.505 |
15 | Felix Rosenqvist | Mahindra | 38 | +1 kör |
16 | Alex Lynn | DS Virgin | 38 | +1 kör |
- | Nicolas Prost | Renault | 31 | - |
- | Luca Filippi | NextEV NIO | 20 | - |
- | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | 20 | - |
- | Edoardo Mortara | Venturi | 6 | - |