DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Formula-E

Exkluzív: Le Mans csillaga új csúcsokra tör

A világ egyik, ha nem egyenesen a legjobb endurance-versenyzőjével, a háromszoros Le Mans-győztes Andre Lottererrel beszélgettünk Berlinben, aki új sorozatában egyelőre csapattársa árnyékában küzd.

A berlini Formula–E hétvége sajtónapján elbeszélgettünk Andre Lottererrel, az elmúlt évtized legnagyobb Le Mans-i ászával, aki ebben a szezonban mutatkozott be az elektromos sorozatban a Techeetah színeiben, Jean-Eric Vergne csapattársaként. A tanulópénzt azonban meg kellett fizetni, s míg Vergne a bajnoki cím felé halad öles léptekkel, a német az első hat futamból csak egyszer szerzett pontot – igaz, akkor a második helyen ért célba. A kezdet tehát nem volt egyszerű a számára, viszont a fejlődés egyértelmű, hiszen újabban már rendre a dobogós helyekért küzd. A német sztár a tanulási periódusról is beszélt nekünk:

„Beletellett egy kis időbe, hogy megszokjam ezt a környezetet, és elkezdjem élvezni a dolgot. De aztán elkezdtek jönni az eredmények, a csapat nagyon versenyképes, a bajnokság pedig elképesztően izgalmas. Remek helyszíneken küzdök nagyszerű srácok ellen, miközben a vezetés óriási kihívásokat jelent: a falak közel vannak, gazdálkodni kell az energiával. Szóval versenyzői és mérnöki szempontból is nagyon összetett az egész” – mondta el a háromszoros Le Mans-győztes, aki azt is leszögezte, hogy bár a szombati napok nagyon intenzívek, nem örülne, ha megváltozna az egynapos lebonyolítás:

„Jó ez így, ahogy van, amennyire nehézséget jelent ez, annyira izgalmassá is teszi a dolgokat. Imádom ezt a sűrűséget, ez is különlegessé teszi a Formula–E-t. Más szériákban van időd pihenni két edzés között, itt viszont folyamatosan történik valami reggeltől estig, ami extra feszültséget teremt” – fejtette ki mikrofonunk előtt Lotterer, aki a hétvége egyik „sztárjáról”, az újgenerációs Formula–E autóról is beszélt, többek között azt is elmondva, hogy szerinte a sebességek növekedésével együtt a pályán folytatott csata nem válik nehezebbé ősztől, azaz még a mostaniaknál is izgalmasabb versenyeket láthatunk, pedig arra eddig sem lehetett panasz.

lotterer



Lotterer az idei évben elhagyta a japán Super Formulát, ahol 2003 óta egy bajnoki címet, tíz bajnoki dobogót és összesen 24 futamgyőzelmet szerzett, természetesen ennek okáról is megkérdeztük: „Egyszerűen túlságosan sok lett már a dolgom, a Formula–E és az endurance-világbajnokság mellett már nem fért volna bele a rengeteg ide-oda utazás Európa és Japán között, nem is beszélve a naptárütközésekről. És tizenöt év nagyon hosszú idő, persze fantasztikus volt ez az időszak, de vágyom az újdonságokra, az új kihívásokra, ezért vagyok most itt” – mondta Lotterer, aki hosszú évek után először reális győzelmi esély nélkül utazik a Le Mans-i 24 órásra:

„A Rebellion színeiben versenyzek idén, miután az egyetlen gyári csapat a Toyota maradt a Porsche távozását követően. Nagyon várom a versenyt, a Rebellion és az Oreca egy jó és megbízható csomagot rakott össze, el kell jutnunk a célig, és bár a papírforma szerint lehetetlen megfogni a Toyotát, Le Mans-ban szó szerint bármi megtörténhet” – utalt többek között a tavalyi futamra Lotterer, amikor egy LMP2-es egységnek is reális esélye adódott a győzelemre.

Végezetül a jövőre vonatkozó terveiről is megkérdeztük a 2014-ben egy F1-es futamon is rajthoz álló Lotterert, aki szeretne a Techeetah-val sikereket elérni: „Nagyon jól érzem magam ebben a szériában, és több évre írtam alá a csapattal annak ellenére, hogy előtte egyszer sem próbáltam ki az autót. De bíztam a képességeimben, és az év elejéhez képest sikerült is gyorsulnom valamennyit, ezt akarom folytatni. És persze Le Mans-t is imádom, így a WEC-t sem akarom otthagyni, ebben a két kategóriában szeretnék minél sikeresebb lenni a jövőben.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: