A most 28 éves francia pilóta 2012 és 2014 között, három éven át versenyzett az F1-ben a Toro Rossóval, és bár eredményesség terén nem maradt el csapattársaitól, mégis Daniel Ricciardónak és Danyiil Kvjatnak szavazott bizalmat a Red Bull, amikor esély nyílt az anyacsapatba való fellépésre.
Vergne ugyan két évet eltöltött még a Ferrari kötelékében fejlesztőpilótaként, de nem kezdett házalni az F1-es csapatoknál ülés után kutatva, ehelyett rögtön elkezdett versenyezni a Formula-E-ben, ahova a sorozat történetének harmadik futamától csatlakozott, és azóta is a mezőny első felének állandó tagja. Bár a győzelem sokáig elkerülte őt, a harmadik szezon záróversenyén végre felállhatott a dobogó tetejére, a jelenleg is zajló negyedikben pedig már ő van nyeregben: további három diadala révén egészséges előnnyel vezeti a bajnoki tabellát Sam Bird előtt.
A francia pedig jelen helyzetében már egyáltalán nem bánja, hogy nem kuncsorgott az F1 középcsapatainál.
„Amikor az ember olyan helyzetben van egy csapatnál, amelyben tudja, hogy szinte teljességgel lehetetlen bejutni a Ferrarihoz, a Mercedeshez vagy a Red Bullhoz, vagyis ha nem olyasvalaki, mint Pierre Gasly vagy Esteban Ocon, akkor én mondjuk sokkal szívesebben vagyok egy másik bajnokságban, ahol nyerek” – fogalmazta meg ars poeticáját Vergne a Racefansnak nyilatkozva.
„Kezdetben valóban egy alacsonyabb kategóriaként tekintettem a Formula-E-re, de ma már egyáltalán nem. Amikor több pénzt keresek az FE-ben, mint amennyit kerestem az F1-ben, és amikor nagyobb nyilvánosságot kapok az FE-ben, mint amit annak idején kaptam az F1-ben, akkor ezt már nem lehet kisebb kategóriának tekinteni. Sokkal boldogabb vagyok a Formula-E-ben, ahol versenyeket nyerek és a bajnokságért harcolok, semmint hogy az F1-ben legyek egy olyan csapatnál, ahol csak a pontokban bízhatok néhány futamon.”
Vergne legutóbb éppen hazai versenyét, a Párizs ePrix-t nyerte meg, amit karrierje legnagyszerűbb győzelmének tart, elvégre az elektromos szériában is az autósport kiemelkedően erős pilótái ellen kell megküzdenie. Az a tény pedig, hogy a versenyzők mellett az autómárkák is rohamtempóval áramlanak be a sorozatba, szerinte mindent elmond.
„Elég, ha csak a számokat nézzük: a Formula-E-ben közel háromszor annyi gyártó képviselteti magát, mint a Formula-1-ben. Ami teljesen érthető is, hiszen itt mutathatják be azt a technológiát, amit holnap mindenki meg akar majd venni” – magyarázta.
„Ha pedig egy bajnokságban való részvétel fontos a Porschének, az Audinak, a Mercedesnek, a Renault-nak és a Jaguarnak is, akkor az már nem lehet egy elhanyagolható bajnokság. Hogy jelentőségében egy szinten van-e a Formula-1-gyel, azt nem az én tisztem eldönteni.”