A 12 futamos negyedik szezon is még csak féltávjánál tart, és majd július 15-én fog lezárulni New York utcáin, de máris elég jól kezd körvonalazódni a 2018 végén startoló ötödik évad menetrendje, amelyet már csak az új autók miatt is fokozott várakozás előz meg.
Az e-racing365-nek sikerült némi bennfentes információt gyűjteni az ötödik szezon versenynaptárának formálódásáról, de emellett az is a lap fülébe jutott, hogy pár év múlva milyen új városokban szeretne futamot rendezni a sorozat. A Formula-E magyarországi látogatásáért sóvárgók számára így izgalmas hír, hogy az értesülések szerint Koppenhága és Lisszabon mellett Budapest utcáiról is készítettek egy megvalósíthatósági tanulmányt a bajnokság szakemberei. Ez persze még semmi konkrétumot nem jelent, az viszont biztos, hogy a magyar főváros is bekerült a kalapba a legfelsőbb körökben. Sam Smith újságíró szerint ha a fenti tervek közül bármelyikre is rábólintanának, leghamarabb 2020-ban rendezhetnek ott versenyt, ami a hatodik szezont jelentené.
Ennél konkrétabb dolgokra derült azonban fény az előttünk álló ötödik szezon menetrendjével kapcsolatban, ami a hírek szerint egy új helyszínen venné kezdetét: olyannyira újon, hogy az egész motorsportban is csekély hagyománnyal rendelkezik a szóban forgó ország. Szaúd-Arábia fővárosa, Rijád merült ugyanis fel a legesélyesebb opcióként a szezonnyitányra – az a város, amely pár hónapja a Bajnokok Tornája révén próbált nyitni az autósport és annak rajongói felé. Egy utcai pálya megalkotása már folyamatban van, a hírek szerint pedig a Formula-E hosszú távú együttműködést tervez az Arab-félsziget legnagyobb városával. Már a valószínűsíthető dátum is megvan, ennek értelmében december 8-án kezdődne meg a szezon Rijádban, amivel ez lenne az FE eddigi legkésőbbi szezonrajtja.
Marrakesh továbbra is képben van, januárban érkezhetne a marokkói verseny, majd pedig a dél-amerikai túrára kerülne sor, amelynek állomásai egyelőre kérdésesek. Mexikóváros alighanem marad, és az idén bemutatkozott Santiago is, noha egy másik városi útvonal használatát mérlegeli a chilei főváros. Emellett Argentína is esélyes a folytatásra, és ne feledkezzünk meg Brazíliáról, amely idénre visszamondta első versenyének megrendezését, de jövőre akár sor kerülhetne rá.
Ezt követően jönne a hongkongi futam, amely a tavalyi decemberi időpont után a 2018-as naptári évet kihagyva 2019 májusában térne vissza, immár párba állítva egy másik, új kínai fordulóval, amit a közeli Hainan sziget központjában, Haikouban rendeznének.
Innentől fordítaná figyelmét a Formula-E az európai túrára, amelynek várhatóan házigazdája lesz a már bevált Párizs, a páratlan években rendezést vállaló Monaco, az ismét helyszínváltást mérlegelő Németország Berlinnel vagy Münchennel, valamint Róma és Zürich is, amennyiben sikeres lesz az idei első versenyük.
Júliusban aztán jöhet Észak-Amerika a már biztos pontnak számító New Yorkkal, bár egyelőre nem tudni, hogy zsinórban harmadik évükben is két futamot kapnak-e, vagy be kell érniük eggyel. Tervben vagy ugyanis még egy futam a kontinensen, bár egyelőre ezt övezi a legnagyobb homály az ötödik szezon állomásai közül. A Formula-E szeretne visszatérni Kanadába, miután idénre felbontotta meglévő szerződését Montreal, az opciók között pedig Vancouver és Toronto merült fel.
Az egyeztetések még most is zajlanak a legtöbb helyszínnel, hivatalos naptárat először majd csak júniusban fog kiadni az FIA a Motorsport Világtanács Fülöp-szigeteken rendezendő ülésén.